رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان در خصوص مذاکره برای بازگشایی کامل مرز اینچه برون گفت: این مرز بازگشایی شده اما ماشین های باربری ما اجازه ورود به خاک ترکمنستان را ندارند.

مذاکره برای ورود ماشین های باری ایران به خاک ترکمنستان ادامه دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ ذوالفقار امیرشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با کاهش شیوع ویروس کرونا، کشور ترکمنستان نسبت به بازگشایی مرز خود اقدام کرده است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان توضیح داد: مرز اینچه برون در حال حاضر بازگشایی شده اما ماشین‌های باربری ما اجازه ورود به خاک ترکمنستان را ندارند.

وی افزود: در این راستا یدک کش‌های ترکمنستان وارد کشور ما شده و کالاهای ایران را به مقصد مورد نظر تجار و صاحبان صنایع در ترکمنستان یا مقاصد دیگر حمل می‌کنند.

امیرشاهی همچنین گفت: مذاکراتی در خصوص ورود ماشین‌های باربری و یدک کش‌های ایران به خاک ترکمنستان انجام شده و به زودی این امر به روال سابق خود باز می‌گردد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان خاطرنشان کرد: تاکید استاندار گلستان بر ارتباط فرهنگی و اقتصادی با استان‌های همجوار ما در کشور ترکمنستان موجب شده تا این نگاه به سرعت و با جدیت بیشتری برای همکاری‌های بیشتر دوجانبه دنبال شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار