مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ مستقر در گلستان با اشاره به مشکلات واگذاری ۵۳۸ هکتار از اراضی پیش‌بینی شده برای احداث مرکز لجستیک راه‌آهن اینجه‌برون گفت که فعالیت‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری در این اراضی به دلیل صادرنشدن سند مالکیت متوقف شد.

فعالیت عمرانی در مرکز لجستیک راه‌آهن اینچه‌برون گلستان متوقف شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ محسن اعتماد روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت : شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران پس از وصول نامه دولت مبنی بر موافقت با واگذاری ۵۳۸ هکتار از اراضی واقع در منطقه اینچه برون، فعالیت های لازم برای راه اندازی و توسعه مرکز لجستیک را آغاز کرد.

 وی گفت : با وجود بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری راه آهن در اینچه برون برای احداث برخی زیرساخت‌ها، روند واگذاری زمین پیش بینی شده و صدور سند با وقفه مواجه شده است .

اعتماد افزود: اداره کل ثبت و اسناد گلستان با استناد به برخی مباحث مطروحه در خصوص تداخل احتمالی مرکز لجستیک با منطقه آزاد اینچه برون در روند صدور سند وقفه ایجاد کرد.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ گفت: با وجود آنکه چند سرمایه گذار بزرگ بخش خصوصی به دنبال سرمایه گذاری در مرکز لجستیک هستند به علت نداشتن سند، امکان انعقاد قرار بین راه‌آهن و این سرمایه‌گذاران وجود ندارد.

اعتماد گفت : صدور سند برای اراضی مرکز لجستیک تضادی با اقدامات منطقه آزاد اینچه برون ندارد و هر گونه تعلل در این بخش خسارت های زیادی به گلستان تحمیل خواهد کرد.

مرکز لجستیک راه‌آهن اینچه برون شامل مراکز دپوی بار، مراکز تولید، انبار، سیلو، کارگاه ها و سوله ها برای پایانه نفتی و غلات است.

گمرک اینچه‌برون واقع در ۸۰ کیلومتری گنبد و نوار شمالی استان حدود سه دهه قدمت دارد و از آن به عنوان دروازه ورود به کشورهای آسیای میانه یاد می‌شود.

منطقه مرزی اینچه برون تنها محل تردد زمینی استان گلستان به ترکمنستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار