ساکنان روستا‌های مجاور جاده قدیم کردکوی به گرگان خواستار بهبود وضعیت آسفالت این محور شدند.

شهروندان کردکویی چشم انتظار آسفالت جاده قدیم کردکوی به گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان گرگان، تعدادی از اهالی ساکن در روستا‌های مجاور جاده قدیم کردکوی به گرگان در تماس با باشگاه خبرنگاران جوان از وضعیت آسفالت این محور گلایه کردند.

یکی از اهالی گفت: مدتی پیش اداره کل راهداری قسمتی از این محور را یک لایه نازک آسفالت و کار را نیمه تمام رها کرد و ما منتظر هستیم آسفالت این محور به اتمام برسد.
این افراد از باشگاه خبرنگاران جوان خواستار پیگیری این موضوع شدند.

غلامرضا بیکی معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان در این باره گفت: مدتی قبل در محور قدیمی کردکوی به گرگان از قسمت چهارراه سید میران تا بعد از روستای شموشک حدود ۲ و نیم کیلومتر آسفالت شد.

به گفته بیکی آسفالت استفاده شده در این محوراز نوع آسفالت حفاظتی میکروسرفیسنیگ است که آسفالتی جدید بوده و ضخامت یک و نیم سانتیمتری دارد.

او گفت: این نوع آسفالت خلل و فرج‌ها و شکستگی‌های سطح آسفالت‌های قدیمی را برطرف می‌کند.

بیکی گفت: برای اجرای عملیات روکش این نوع آسفالت باید دمای هوا خشک و رطوبت هوا کم باشد، اما در شهر‌های شمالی به دلیل رطوبت بالای هوا امکان اجرای آن درتمام فصول سال نیست.

او گفت: ما یک لایه از این آسفالت را در این محور اجرا کردیم و منتظر بودیم با خوب شدن هوا ادامه لایه دوم آسفالت را هم اجرا کنیم، اما همچنان رطوبت هوا بالاست و این کار امکان پذیر نیست.

بیکی می‌گوید: با شرایط فعلی آب و هوایی حتی امکان آسفالت گرم هم وجود ندارد و ادامه این طرح به بعد از عید سال و بهبود شرایط آب وهوایی موکول شده است.

او گفت: در حال حاضر ۱۶۸ کیلومتر از راه‌های استان نیازمند روکش آسفالت هستندو هزینه هر یک کیلومتر آسفالت یک میلیارد تومان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار