معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت که طی یک‌سال اخیر ۸۰ میلیارد ریال از تجهیزات مربوط به تامین روشنایی ۵۰ کیلومتر از راه‌های استان به سرقت رفت.

۸۰ میلیارد ریال از تجهیزات روشنایی راه‌های گلستان به سرقت رفت

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا بیکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی خواستار همکاری بیش از گذشته دستگاه های مرتبط با این اداره کل برای پیشگیری از سرقت تجهیزات تامین روشنایی راه‌های استان شد.

وی همچنین با اشاره به این که تامین دوباره برق این مسیر ۵۰ کیلومتری نیازمند همراهی دستگاه های مرتبط برای اختصاص اعتبار مورد نیاز از جمله تجهیزات و اجرای آن است، افزود: برقراری روشنایی مسیر مزبور نیاز به تهیه ۳۰ دستگاه ترانس و کابل مورد نیاز دارد.

 وی گفت: با وجود اختصاص نیافتن بودجه برای رفع این مشکل، از مرداد سال جاری تاکنون ۱۴ دستگاه ترانس به همراه کابل برق موردنیاز تهیه و با نصب این دستگاه ها، روشنایی در بخشی از این مسیرها برقرار شد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن نصب ۱۵ دستگاه ترانس در محل‌های به سرقت رفته در دست پیگیری و اجرا دارد تا مشکل روشنایی محورهای گلستان به طور کامل برطرف شود.

وی همچنین از پیگیری تکمیل روشنایی جاده کوهستانی و برفگیر خوش ییلاق آزادشهر - شاهرود بر اثر سرقت ترانس و متعلقات آن و کابل خبر داد و افزود: تاکنون ۵۰ درصد عملیات تامین روشنایی این مسیر انجام شده و باقیمانده مسیر در دست پیگیری و اجرا قرار دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان به طرح تامین روشنایی دوباره جاده آزادشهر - گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: پیمانکاران در حال اصلاح و نصب شبکه و کابل گذاری در این محور بوده و به زودی روشنایی آن تامین می شود.

وی افزود: اولویت نصب ترانس برای تامین دوباره روشنایی، جاده‌های پرتردد، نقاط سکونتگاهی، مه گیر، پرتصادف و شریانی است.

 گلستان پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که حدود ۲۰۰ کیلومتر آن زیر پوشش روشنایی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار