رئیس پارک علم و فناوری گلستان از تصویب ۱۱۳ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال تسهیلات حمایتی برای پرداخت به واحدهای فناور استان در سال جاری خبر داد و گفت که پرداخت این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ برابر افزایش یافت .

حمایت‌ مالی از واحدهای فناور گلستان ۶ برابر شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهدی غفاری یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از اهداف ما ارائه تسهیلات و خدمات مالی در اشکال مختلف به واحدهای فناور است که امیدواریم تا پایان سال‌جاری بتوانیم تا مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبارات حمایتی در اختیار واحدهای فناور و استارتاپ‌ گلستان قرار دهیم.

وی در ادامه از عضویت ۱۴۳ هسته و واحد فناور در مجموعه پارک علم و فناوری گلستان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۶ هسته و واحد فناور در مرکز رشد گرگان، هشت هسته و واحد فناور در مرکز رشد شرق استان و ۶ شرکت در امور موسسات پارک علم و فناوری گلستان جذب و پذیرش شدند.

غفاری خاطرنشان کرد: علاوه بر ۱۴۳ شرکت عضو پارک، ۱۶ هسته و واحد فناور نیز در مراکز نوآوری فنی و حرفه‌ای گرگان و بندرترکمن مستقر هستند که سهم هر مرکز از این تعداد هشت شرکت است.

وی با اشاره به نقش و اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان در اکوسیستم فناوری و نوآوری گلستان بیان کرد: در حال حاضر ۴۶ شرکت دانش‌بنیان در استان گلستان فعالیت دارند که از این تعداد، ۲۴ شرکت دانش‌بنیان عضو پارک علم و فناوری گلستان هستند که در زمینه‌های کشاورزی و ماشین‌آلات کشاورزی، پزشکی، تجهیزات پزشکی و داروسازی، آی‌‎تی، شیمی، الکترونیک، مکانیک و صنایع غذایی فعالیت می‌کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار