هفته نوزدهم لیگ برتر والیبال با کسب چهار امتیاز از مجموع ۶ امتیاز ۲ بازی برای نمایندگان گلستان به پایان رسید و کیفیت بالای بازی‌ها همراه با جنگندگی بازیکنان، امید هواداران به روزهای بهتر در ادامه مسابقات را افزایش داد و خاطرات شیرین روزهای اوج استان را زنده کرد.

بازگشت جنگندگی به والیبال گلستان، هواداران امیدوار شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا تیم پاس گرگان دیروز چهارشنبه در یک دیدار خانگی در یک بازی آسان مقابل مقاومت شهداب یزد به برتری رسید و شهرداری گنبد هم در یک بازی خارج از خانه در یک بازی سخت و نفس‌گیر بازی را سه بر ۲ واگذار کرد.

 مهمترین شاخصه این ۲ بازی جنگندگی بازیکنان در طول بازی بود به طوری که تماشاگران در سالن یا پای گیرنده های تلویزیونی بار دیگر به یاد خاطرات بازیکنان قدیمی همچون حاج خوشگلدی و غیاث الدین صحنه، میکاییل یلمه، ابراهیم و عثمان سن سبیلی و شعبان چهارنایی افتادند که تا پای جان روی تور تلاش می‌کردند.

گنبدی‌ها در برابر پیکان هر چند دست نخست بازی را واگذار کردند اما با تاکتیک کادر فنی و تزریق روحیه خودباوری در دست دوم و سوم مقابل حریف پرقدرت و مدعی به پیروزی رسیدند.

در دست چهارم هر دو تیم پایاپای هم امتیاز گرفتند و در امتیاز ۱۹ با هم مساوی بودند اما بی دقتی گنبدی ها در استفاده از توپ برگشتی سبب شد تا امتیاز ۲۰ در سبد پیکان قرار بگیرد و در ادامه ۲۳ بر۲۰ حریف تهرانی از شهرداری پیش افتاد که تصمیم داور و صدور ۲ کارت قرمز و ۲ امتیاز ، نتیجه این دست را به نفع پیکان خاتمه داد.

در ست پنجم عظیم جزیده سرمربی شهرداری گنبد هرچه تلاش کرد نتوانست خلا روانی پیش آمده در دست چهارم را جبران کند و نداشتن تمرکز و دقت در توپ گیری و توپ های آخر سبب شد تا پیکان ۱۵ بر۸ مهمان گنبدی خود را شکست دهد.

با وجود بهبود روند بازی تیم شهرداری گنبد، همچنان این تیم در ضربات آخر به ویژه از سوی بازیکنان قدرتی زن با ضعف محسوسی دست به گریبان است. اگر چه سرویس و دفاع در شهرداری گنبد همتراز با سایر تیم‌های رده بالایی لیگ است اما نبود تمام کننده خوب ، ثمره دفاع و توپ گیری خوب را برباد می دهد.

بازیکنان گنبد در برابر پیکان و مهره های گران قیمت این تیم بسیار جنگنده ظاهر شدند و اگر برخی تصمیمات داوری نبود این تیم به دومین برد پیاپی خود در دور برگشت می رسید اما نبود ویدیو چک و اشتباهات داوری نتیجه بازی را به سود حریف تهرانی رقم زد.

 کمبود بازیکنان همتراز در تیم گنبد و اختلاف سطح بازیکنان داخل زمین و یاران ذخیره به پاشنه آشیل شهرداری گنبد تبدیل شده و این تیم نتوانست یک برد شیرین به کارنامه خود اضافه کند. از طرف دیگر فشردگی بازی‌ها موجب تحلیل توان جسمی بازیکنان اصلی تیم گنبدشده که این موضوع می تواند در هفته های پایانی دردسرساز شود.

 فاصله اندک بین بازیها (یکشنبه و چهارشنبه ) هر هفته سبب شده تا مربیان نتوانند ریکاروی و تمرینات تاکتیکی برای هر بازی در نظر بگیرند و فقط با کارهای انگیزشی و روانی بازیکنان را روانه بازی‌ها می‌کنند

در این سبک برگزاری بازی‌ها تیم های متمول و پرمهره کمترین آسیب را خواهند دید و تیم هایی که بازیکنان همتراز زیادی ندارند خسارت بیشتری متحمل می شوند.

مسافت زیاد بین شهرها و نبود زیرساخت های مناسب برای مسافرت در زمان بندی مناسب سبب می شود تا تیم های نیمه پایانی جدول که به طور معمول از تعداد بازیکنان اصلی و پرثمر کمتر برخوردار هستند آسیب بیشتری ببیند

گنبدی ها با باخت سه بر۲ مقابل پیکان یک امتیاز به اندوخته های خود اضافه کردند و با ۲۴ امتیاز در رده یازدهم لیگ قرار گرفتند . این تیم روز یکشنبه در برابر فولاد سیرجان به میدان می روند که گنبدی ها امیدوارند با ارایه بازی جنگنده بتوانند به روند امتیازگیری خود ادامه دهند.

تیم پاس گرگان دیگر نماینده گلستان در یک بازی خانگی نمایش خوبی داشت و  توپ گیری خوب بازیکنان و عملکرد مطلوب در دفاع سبب شد تا گرگانی‌ها مقابل تیم مقاومت شهداب یزد به برتری دست یابد.

 در این دیدار به جز دست چهارم که بازیکنان یزدی نمایش خیره کننده ای داشتند، در سایر مواقع بازی یک دیدار نسبتا راحت برای پاس رقم خورد.

تیم والیبال پاس گرگان در هفته بیستم رقابت‌ها یکشنبه سوم بهمن ماه در تهران به مصاف تیم سایپا خواهد رفت.

تیم والیبال پاس گرگان در پایان هفته نوزدهم با ۹ برد و ۱۰ باخت و مجموع ۲۸ امتیاز در مکان هشتم جدول ۱۴ تیمی قرار دارد.

در میان ۱۴ تیم حاضر در لیگ برتر والیبال ایران فقط تیم های استان گلستان و شهرداری ارومیه به بنگاه اقتصادی و حامیان مالی بخش خصوصی متصل نیستند و بقیه حریفان (حداقل در نام تیم) از خدمات بخش خصوصی برای حمایت مالی بهره مند شده اند.

گلستان صنعت بزرگ و مادری ندارد اما همین صنایع متوسط با چرخش مالی بالا اگر از انگیزه کافی برخوردار شوند می توانند نیازهای مالی تیم های لیگ برتر والیبال را تامین کنند که مسوولیت بازکردن پای آن ها به ورزش با مسوولان ارشد استان است.

والیبال از گذشته های دور پس از سوارکاری، یکی از پرطرفدارترین ورزش ها در گلستان به شمار می رفت و برگزاری مسابقه والیبال، یک پای ثابت مجالس شادی و جشن مردم این استان محسوب می شد.

حاج خوشگلدی و غیاث الدین صحنه، میکاییل یلمه، ابراهیم و عثمان سن سبیلی، شعبان چهارنایی، ادریس دانشفر، عبدالرحمان رئوفی، فرهاد قائمی، صابر کاظمی، عظیم جزیده و پرویز فرخی، نمونه ای از والیبالیست های نامدار گلستان به شمار می‌روند که برخی از آن ها مانند ابراهیم سن سبیلی در جام جهانی ۱۹۸۹ عنوان کاملترین بازیکن دنیا در رده سنی نوجوانان را کسب کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار