رییس سازمان بهزیستی با اشاره به فعالیت‌های مرتبط با توانمندی مددجویان تحت پوشش این نهاد گفت: سرمایه اجتماعی برای امید به‌زندگی جامعه هدف بهزیستی روبه افزایش است.

امید به‌زندگی جامعه هدف بهزیستی روبه افزایش است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی بهزیستی گلستان، علی‌محمد قادری در جلسه شورای اداری بهزیستی گلستان اظهار داشت: بیش از ۱۹ هزار پرسنل بهزیستی در روستاها و شهرهای کشور مشغول خدمت‌رسانی به جامعه هدف هستند و تلاش می کنند آن ها را با اجرای طرح های گوناگون توانمند و مستقل کنند.

وی همچنین به ورود آسیب‌های جدید در جامعه و ضرورت کمک به حل آن از سوی بخش های گوناگون تاکید کرد و گفت: تا زمانی که رشد آسیب‌های نوین و نوظهور با تمدن‌گرایی و زندگی شهری و ورود مواد مخدر صنعتی و شبیخون فرهنگی نظام خانواده را متزلزل می‌کند و از سوی دیگر زیرساخت‌های نامناسب جاده‌ها باعث افزایش سرانه معلولیت می‌شود و همچنین عدم توجه در حوزه پیشگیری، معلولیت و آسیب‌ها را متکثر می‌کند، بر تعداد مددجویان بهزیستی افزوده خواهد شد.

قادری بر مطالبه‌گری سازمان بهزیستی و کمک‌خواهی و استمداد از دستگاه‌های همکار تاکید کرد و گفت: سازمان بهزیستی با همه تلاش‌ها مورد مظلومیت واقع شده زیرا میزان مطالبه‌گری افزایش پیدا کرده و از طرفی کرونا زندگی‌های متوسط جامعه را تحت تاثیر خود قرار داده است.

رییس سازمان بهزیستی با اشاره بر ارتباط و تعامل دوسویه با خیرین و نیکوکاران بر پیاده‌سازی سیستم هوشمند، کارآمد، مردمی و شفاف تاکید کرد و افزود: سیاست این نهاد ایجاد ارتباط یکپارچه در دولت الکترونیک است و بر همین اساس آمار و اطلاعات باید دقیق و متقن شود تا بتوانیم نقشه راه ترسیم کنیم.

وی با بیان اینکه کرونا زندگی بسیاری از افراد جامعه هدف بهزیستی به‌خصوص زنان سرپرست خانوار را تحت تاثیر قرار داده است گفت که باید تا ۶ ماه آینده اقدام عینی و عملی انجام دهیم و از مددجویان تحت پوشش بهزیستی مراقبت کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار