مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: نخستین کنگره ملی یحیی بن زید(ع) با حضور اساتید از داخل و به ویژه کشورهای مختلف جهان در محل دانشگاه گنبدکاووس افتتاح شد.

نخستین کنگره بین‌المللی یحیی بن زید(ع) افتتاح شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، حجت‌الاسلام روح الله سلیمانی‌فرد صبح امروز در نخستین کنگره بین‌المللی یحیی بن زید (ع) در دانشگاه گنبدکاووس اظهار کرد: بعد از چند سال تلاش امروز توفیق برگزاری این کنگره را با حضور اساتید کشوری به ویژه اساتید از کشورهای مختلف یمن، بنگلادش، ساحل عاج، ترکمنستان و غیره داریم.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ مقاله از داخل کشور و کشورهای مختلف به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که امروز از بین این مقالات تعداد ۱۷ مقاله به عنوان برگزیده کشوری و پنج مقاله به عنوان برگزیده بین‌المللی تقدیر خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطرنشان کرد: حضرت یحیی بن زید (ع) یک شخصیت منحصر به فرد بوده که با یک واسطه به امام حسین (ع) می رسد و یکی از قیام‌کنندگان دوران وبنی امیه بوده که در نهایت به خاطر این قیام ناجوانمردانه به شهادت رسید.

وی ادامه داد: هدف ما با برگزاری این کنگره ، پرداختن به این شخصیت والا با ارائه مقاله توسط اندیشمندان و شخصیت‌سازی وی و معرفی این حضرت به مردم است.

سلیمانی‌فرد گفت: در این کنگره دبیر علمی کنگره از کشور، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف، مدیر کل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه و دیگر مسئولان کشوری و مهمانان خارجی حضور دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار