رویداد «هفته فیلم و عکس گلستان» با حضور نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه‌ گلستان، آغاز شد.

رویداد «هفته فیلم و عکس گلستان» آغاز به کار کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، هفته فیلم و عکس گلستان» با حضور غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق‌قلا و نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و جمعی از مدیران ستادی آن اداره کل و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه گلستان به میزبانی پردیس سینمایی کاپری گرگان آغاز به کارکرد.

در ابتدای مراسم «مهدی صاحبدل» رئیس انجمن سینمای جوانان استان گلستان گفت: در پی شیوع کرونا برخی فعالیت‌ها کاهش و یا حتی تعطیل‌شده بود و خوشبختانه باتدبیر مسئولان امروز با بهبود شرایط روبه‌رو هستیم و هفته فیلم و عکس گلستان فرصتی دست داد تا میزبان اهالی فرهنگ و هنر استان باشیم.

وی در ادامه ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر، گفت: پتانسیل‌های متعددی در استان داریم اما ساخت فیلم حمایت و زیرساخت می‌خواهد که امید در آینده با حمایت مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم فعالیت‌های بهتر و بیشتری را تجربه کنیم.

سپس «غلامرضا منتظری» نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، نیز ضمن گرامیداشت ولادت دخت نبی اکرم حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و مادر، گفت: درخشش گلستان در حوزه هنر فیلم و عکس به‌خصوص حوزه عکس در عرصه‌های ملی و بین‌المللی سند آشکاری بر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان است و به ما این پیام را می‌دهد که این عرصه را جدی بگیریم.

وی افزود: عکس سرمایه‌گذاری بر روی چشم‌ها و پلی ارتباطی است. همچنین هنر فیلم پا را فراتر گذاشته و علاوه بر چشم با گوش نیز ارتباط گرفته و بر ذهن اثر می‌گذراند و دستگاه‌های اجرایی مسئولیت دارند اسباب رشد و بالندگی این عرصه‌ها را فراهم کنند.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه ناتمام نگارخانه تالار فخرالدین اسعد گرگانی، گفت: در تلاشیم در سال ۱۴۰۱ آن را به‌عنوان یک مکان ثابت برای برپایی نمایشگاه‌های دائمی مهیای بهره‌برداری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هر نمایشگاهی یک سفره فرهنگی است و غذای روح انسان‌ها بوده و لطافت و آرامش می‌دهد و وجود چنین فضایی آن‌هم به‌صورت دائمی لازم و ضروری است.

منتظری هفته فیلم و عکس را فرصت مغتنمی برای همه نقش‌آفرینان این عرصه برشمرد و گفت: این ظرفیت به وجود آمده فرصتی است که هنرمندان ازنظر و نگاه و رهنمون صاحب‌نظران بهره‌مند شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار