عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

اهدای بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ وسیله گرمایشی به مددجویان

صداوسیما نوشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان ۲ هزار و ۹۸۸ وسیله گرمایشی به مددجویان خود اهداء کرد.

مدیرکل کمیته امدادامام خمینی (ره) گلستان گفت:این وسایل بخاری و آبگرمکن هستند و برای خرید این لوازم ۵ میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان هزینه شده است.

عیسی بابایی گفت: این دومین مرحله از توزیع وسایل ضروری منزل بین مددجویان این کمیته است.

 

پوشش دوز سوم واکسن کرونا در گلستان به ۴۰ درصد برسد

مهر نوشت: استاندار گلستان گفت: ظرف مدت دو هفته آینده باید پوشش دز سوم واکسن کرونا به بالای ۴۰ درصد برسد.

علی محمد زنگانه اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۱۷۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۴۷ بیمار در icu بستری و ۱۸ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل اند.

وی ادامه داد: طی هفته گذشته دو نفر از شهروندان بر اثر ابتلا به کرونا فوت شدند.

استاندار گلستان گفت: با توجه آبی بودن تمام شهرستان‌های استان، مراقبت و کنترل وضعیت فعلی با توجه به شیوع احتمالی سویه امیکرون ضروری است.

 

نیکوکار گنبدی ۳۷ زندانی بدهکار گلستان و خراسان رضوی را آزاد کرد

ایرنا نوشت: محمد شهرکی نیکوکار گنبدکاووس به‌ مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) و بزرگداشت مقام مادر، زمینه آزادی ۳۷ زندانی بدهکار و جرائم غیرعمد استان‌های گلستان و خراسان رضوی را با جلب رضایت شاکیان فراهم کرد.

این نیکوکار گنبدی که ریاست شعبه ۱۱ صلح و سازش دادگستری گنبدکاووس را نیز برعهده دارد، روز دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد زندانی آزاد شده ۱۵ نفر شامل ۶ زن و ۹ مرد از استان خراسان رضوی و ۲۲ نفر مرد از استان گلستان بودند.

 

کتاب کنگره یحیی بن زید(ع) رونمایی شد

فارس نوشت: با حضور مسوولان کشوری و استانی و شهرستان گنبدکاووس از کتاب کنگره ملی یحیی بن زید (ع) و پرچم این امامزاده رونمایی شد.

در مراسم اختتامیه نخستین کنگره ملی یحیی بن زید (ع) با حضور‌ معابن فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، دبیر علمی کنگره یحیی بن زید (ع)، امام جمعه اهل سنت و اهل شیعه گنبدکاووس، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان، نماینده ولی فقیه در استان گلستان و جمعی از مدیران کل، مدیران دستگاه‌های اجرایی، علمای اهل تشیع و تسنن از کتاب نخستین کنگره ملی یحیی بن زید (ع) که در آن ۱۸ مقاله برتر به چاپ رسیده بود و همچنین پرچم این امامزاده رونمایی شد.

 

ادامه تشنگی سد‌های گلستان

صداوسیما نوشت: در حال حاضر سد‌های استان ۳۹ میلیون و ۶۲۰ مترمکعب یعنی ۱۶ و نیم درصد آب دارد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای گلستان با اعلام این خبر گفت: تا دوم بهمن ۱۶ و نیم درصد سدهای استان آب ذخیره شده است.

شعبان رسولی افزود: در حال حاضر پس از بارندگی های اول بهمن ۳۹ میلیون و ۶۲۰ مترمکعب آب در سدهای استان ذخیره شده است.

وی گفت: بارندگی های اخیر حدود دو میلیون مترمکعب به آب سدهای استان اضافه کرد.

 

المان تنها شهید زن انقلاب اسلامی در گلستان رونمایی می‌شود

تسنیم نوشت: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به وجود ۳۶ شهیده در استان گفت: یکی از این شهدا بانوی بارداری بود که در ۲۰ بهمن سال ۵۷ به شهادت رسید و تنها بانوی شهید انقلاب در استان است که در دهه فجر المان وی رونمایی می‌شود.

آزاده رجبی با اشاره به اینکه بانوان نقش مهمی در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی داشتند اظهار داشت: نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند و باید در برگزاری برنامه‌ها، برقراری عدالت اجتماعی و غیره به جایگاه آنان توجه ویژه‌ای کرد.

 

برگزیده شدن ۱۸ مقاله از ۱۰۰ مقاله ارسال شده/ شاگردان حضرت یحیی (ع) در یمن افتخار می آفرینند

ایسنا نوشت: دبیر علمی کنگره ملی حضرت یحیی بن زید (ع) با اشاره به ارسال بیش از ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه کنگره، گفت: از لین میان ۱۸ مقاله برگزیده و پنج مقاله به صورت سخنرانی ارائه شد.

محمدحسین رجبی دوانی در آیین اختتامیه کنگره ملی امامزاده یحیی بن زید (ع) با اشاره به اینکه پس از فراخوان شورای سیاستگذاری کنگره بیش از ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شد، اظهار کرد: علمای دینی و دانشگاهی ارجمندی در اصفهان پس از بررسی تمامی مقالات ۶۰ مقاله را جهت شرکت در مرحله داوری انتخاب کردند.

 

صدور ۵۷۰ اخطاریه مصرف گاز به ادارات و ارگان‌های دولتی گلستان

باشگاه خبرنگاران نوشت: مدیرعامل شرکت گاز گلستان از صدور ۵۷۰ اخطاریه مصرف گاز به ادارات و ارگان‌های دولتی در استان خبر داد.

علی طالبی مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: از ابتدای آذر امسال تا ابتدای بهمن، درقالب طرح ملی "پایش دمای ادارات وارگان‌های دولتی"، دمای 6 هزار و ۲۵۵ دستگاه ساختمان و تاسیسات مربوط به ادارات و ارگان‌های دولتی مورد پایش و ارزیابی قرارگرفت.

او گفت:  طی این پایش‌ها تاکنون برای ۵۷۰ ساختمان و ابنیه دولتی اخطاریه صادر شده است.

طالبی می گوید: این اخطاریه‌ها به منظور رعایت دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه بوده وادارات متولی ملزمند نسبت به رفع مشکل مربوطه اقدام کنند.

 

امامزاده یحیی بن زید (ع) افتخار ماست/ اهل سنت محبت به اهل بیت را نشانه ایمان می داند

ایسنا نوشت: امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با اشاره به احترام و جایگاه خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در نزد اهل سنت، گفت: ما محبت و تکریم این شخصیت های والا را نشانه و لازمه ایمان می دانیم.

آخوند عبدالباسط نوری زاد در آیین افتتاحیه کنگره ملی گرامیداشت امامزاده یحیی بن زید (ع) که در دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد با اشاره به اینکه احترام به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)در میان اهل سنت همواره مورد تاکید بوده است، اظهار کرد: بنده به عنوان یک خدمتگزار دینی وظیفه دارم از برگزاری این کنگره تقدیر و تشکر کنم.

 

هیچ دخترِ خانواده زندانیان گلستان بدون جهیزیه نمی ماند

ایسنا نوشت: رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به عقد تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: از این پس هیچ دختر در آستانه ازدواج خانواده زندانیان استان بدون جهیزیه نمی ماند.

رئیس کل دادگستری گلستان در مراسم اهدای جهیزیه به دختران خانوادهای زندانیان استان گفت: یکی از اقداماتی که در قالب انجمن حمایت از زندانیان دنبال می کنیم کاستن از دغدغه های معیشتی خانواده های ممدجویان است و به همین منظور در تفاهم نامه ای که با کمیته امداد امام خمینی ره استان امضا کردیم از این پس به همه خانواده های زندانیان استان که دختر در آستانه ازدواج دارند ، جهیزیه داده می شود

 

تخریب ۵۲ سازه غیرمجاز در منطقه پارادایز گرگان

باشگاه خبرنگاران نوشت: دادستان مرکز گلستان گفت: امروز ۵۲ ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه پارادایز جنگل النگدره گرگان تخریب شد.

محمود اسپانلو دادستان مرکز گلستان گفت: هر چند منطقه پارادایز اصطلاحا جزو مستثنیات محسوب می‌شود، اما کاربری این زمین‌ها کشاورزی و ساخت و ساز در این زمین‌ها برخلاف قانون است.

 

اجرای طرح «سجاد» در کشور/«حیدرکرار» به ناوگان دریایی اضافه می شود

مهر نوشت: فرمانده مرزبانی انتظامی کشور گفت: طرح «سجاد» با هدف شناسایی شناورهای بدون هویت در کشور اجرا می شود.

سردار احمدعلی گودرزی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده مرزبانی گلستان از اجرای طرح سجاد در کشور با پشتیبانی استانداران، وزارت کشور و ستاد کل نیروهای مسلح خبرداد و اظهار کرد: در این طرح شناورهایی که هویت شناخته شده‌ای برای مرزبانی ندارند ساماندهی می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار