مدیرکل منابع طبیعی گلستان:

لطفی گفت: حدود ۱۳ ماه است که شهرداری گرگان ما را سرگردان کرده است دو بار در مجموعه مدیریت شهری رایزنی کردیم و حقوقی های منابع طبیعی و شهرداری با یکدیگر تبادل نظر داشتند و پس از آن بدون اطلاع نامه واگذاری النگدره در فضای مجازی منتشر شد.

۱۳ ماه شهرداری گرگان در خصوص النگدره ما را سرگردان کرد/ گلایه از انتشار نامه واگذاری النگدره در فضای مجازی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ عبدالرحیم لطفی در خصوص واگذاری النگدره از سوی شهرداری به منابع طبیعی که در قالب طرح۱۵ ساله واگذار شده بود، گفت: حدود ۱۳ ماه است که شهرداری گرگان ما را سرگردان کرده است دو بار در مجموعه مدیریت شهری رایزنی کردیم و حقوقی های منابع طبیعی و شهرداری با یکدیگر تبادل نظر داشتند و پس از این مدت بدون اطلاع با نامه شهرداری مبنی بر واگذاری النگدره به منابع طبیعی در فضای مجازی منتشر شد.
مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان ادامه داد: این اقدام در یک روز جمعه بدونی که نامه به دست ما برسد  صورت گرفت و نامه در فضای مجازی منتشر شد و این حرکت مناسبی نیست و معنی گفتگو را بهم می زند.
لطفی بیان کرد: شهرداری به صورت تفاهم نامه ای این مکان را می چرخاند و حدود ۱۰ سال است که شهرداری در النگدره تلاش کرده و اقدامات خوبی داشته است.
وی بیان کرد: ۱۸ پارک جنگلی در سطح استان داریم  که النگدره یکی از آنها است و برای رفاه شهروندان باید در اختیار شهرداری قرار می دادیم و اسم آن را پیمانکار نمی گذاریم و تنها شهرداری مجری پروژه است.
این مقام مسئول در خصوص قرارداد واگذاری پارک های جنگلی به شهرداری ها گفت: هر قراردادی که منعقد شده تلاش کردیم که از شهرداری ها چیزی نگیریم و شهرداری ها را دستگاهی غیرانتفاعی در این امر می دانیم ولی این مسئله از نظر قانونی مورد پذیرش نبود.
لطفی بیان کرد: از شهرداری گرگان بسیار گله داریم به جایی که سبطی با ما مذاکره کند در  فضای مجازی این مبحث را مطرح کرد و یک بخش هایی  سو تفاهم است و شهردار از سوابق اطلاع ندارد.
وی افزود: برای النگدره طرحی در نظر گرفته شده است و از دادستان نیز استنطاق کردیم و احتمال دارد که در قالب مزایده مدیریت النگدره را به بخش خصوصی واگذار کنیم و نرخ پایه مبنای مزایده قرار می دهیم و پارک جنگلی دلند نیز اینگونه واگذار شد.
لطفی به پروژه تله کابین اشاره کرد و گفت: حقوق انتفاعی دولت باید در جایی که تله کابین قرار می گیرد رعایت شود.
وی به صدور اسناد به نفع منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: نقشه کاداستر تکمیل شده و بخشی از زمین هایی که برای شهرداری تلقی می شد  و جزوی از مستثنیات بود به منابع طبیعی واگذار شد و این به معنی آن نیست که یک نفر متصرف باشد حق حتما باید با ما باشد و می توانیم در کمیسیون ها این مسئله را حل کنیم ولی جایی که اراضی ملی باشد حتی رئیس جمهور هم نمی تواند آن را مستثنیات کند.
مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان ابراز داشت: طرح  برای پارک  النگدره تدارک دیده شده  که خودرو داخل آن وارد شود و مسائل تجاری  نیز استفاده شود ولی شرایطی دارد و از خودروهای ورودی عوارض گرفته می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار