رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور؛ پرداختن به خدمات 43 ساله انقلاب اسلامی در دهه فجر را فرصتی مهم برای امیدآفرینی در جامعه دانست و گفت: محروم‌ترین مناطق مرزی گلستان به برکت انقلاب اسلامی متحول شدند.

محروم‌ترین مناطق مرزی گلستان به برکت انقلاب اسلامی متحول شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‌الاسلام نورعلی دیلم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گلستان ما اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به برکت امام و شهدا به قله رفیع بالندگی رسیده است در حالیکه ایران قبل از انقلاب کشوری وابسه و غیر مستقل بود.

وی با اشاره به اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی باید برای جامعه به ویژه نسل جوان تبیین شود، افزود: یکی از مواردی که قرآن کریم به ‌صراحت اشاره می‌کند این است که مستکبرین عالم همیشه سعی می‌کنند قوم خودشان را ضعیف کنند تااینکه بر آنها حاکم شوند داستان فرعون نمونه بارز این اتفاق ناگوار است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: رژیم شاهنشاهی و پهلوی با ضعیف کردن مردم و همچنین ندادن خدمات به همه بخش‌ها و همچنین تقسیم ناعادلانه سرمایه‌ها در کل کشور به‌دنبال تضعیف مردم بودند.

دیلم در خصوص وضعیت اقوام و مذاهب همچنین آزادی‌های مذهبی و معنوی اشاره کرد و توضیح داد: رژیم پهلوی هیچ‌وقت به‌دنبال گسترش مدارس علمیه اهل‌سنت و همچنین مساجد اهل‌سنت نبود و حتی بزرگ‌ترین عالم اهل‌سنت اگر می‌خواست لباس پیامبر و عمامه بر سر بگذارد باید از آنها اجازه می‌گرفتند.

وی در فقر نگه‌داشتن مردم را از دیگر محرومیت‌های عمومی دوران طاغوت برشمرد و گفت: آن زمان مردم از خدمات عمومی و اولیه آب، برق و گاز در این حد متأسفانه برخوردار نبودند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور بیان کرد: امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران بیش‌از 17 هزار مسجد اهل‌سنت در سراسر کشور وجود دارد، در استان گلستان نیز مساجد متعدد، مدارس علمیه پررونق و همچنین دارالقرآن داریم.

دیلم ابراز کرد: به برکت انقلاب اسلامی در گوشه‌گوشه‌ی استان از گمیشان تا مراوه‌تپه و مناطق مرزی خدمات نظام فراوان در آنجا اتفاق افتاده است.

به گفته وی؛ به‌ویژه در شهرستان مرزی مراوه تپه که در دو الی سه سال گذشته تحول عظیمی در حوزه خدمات‌رسانی، عمرانی و محرومیت‌زدایی شاهد اتفاقات خوبی بوده و هستیم.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار