به مناسبت گرامیداشت ولادت حضرت زهرا (س) در یک اقدام تحسین برانگیز از سوی خانه فرهنگ رسانه و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان از پنج بانوی فعال خبرنگار در استان گلستان تجلیل شد.

تجلیل از 5 بانوی خبرنگار فعال رسانه گلستان/ ساختار خانه فرهنگ باید به روز شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، به مناسبت گرامیداشت ولادت حضرت زهرا (س) از پنج بانوی خبرنگار فعال سمیرا رجبی، فائزه کابلی، فریده ستایشگر، جهانتیغ و معصومه سادین در استان گلستان تجلیل شد در این مراسم به‌روز شدن ساختار خانه‌های فرهنگ و پیگیری امورات تخصصی حوزه رسانه مورد تاکید قرار گرفت.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان ا بیان اینکه ساختار خانه فرهنگ باید به روز شود، تصریح کرد: اگر ارباب رجوعی وارد خانه فرهنگ می‌شود باید به روز بودن این ساختار را مشاهده کند متاسفانه خانه فرهنگ در حاشیه شهر با مشکل مواجه شده است که باید مرتفع شود.

*اختصاص ۹۰ درصدی بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان به بسکتبال

کریم علمی با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و روز زن در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ۹۰ درصد بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان به بسکتبال اختصاص یافته است.

وی از عدم وجود خانه فرهنگ در منطقه چناران شهرستان گرگان ابراز گلایه کرد و گفت: بیشترین آمار در حوزه اجتماعی مربوط به منطقه چناران است ولی متاسفانه در این منطقه خانه فرهنگ وجود ندارد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان از زحمات خبرنگاران تقدیر کرد و افزود: امروزه در حوزه رسانه حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد متاسفانه نگاهی که باید به این حوزه شود نیست.

*ورزش فقط بسکتبال نیست/ گرگان پایتخت بسکتبال ایران

علمی با بیان اینکه ورزش فقط بسکتبال نیست، اظهار کرد: ورزش فقط بسکتبال نیست ما نمی‌گوییم بسکتبال نباشد باشد اما باید در این راستا موضوع اجتماعی هم دیده شود به عنوان مثال اگر امروز می‌گوییم ۲۰ میلیارد تومان برای بسکتبال هزینه می‌کنیم حداقل مبلغ ۵ میلیارد تومان الی ۱۰ میلیارد تومان از این مبلغ را صرف حوزه فرهنگ و ورزش محلات کنیم.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان با بیان اینکه ۹۰ درصد بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان به بسکتبال اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: باید ۲۰ میلیارد تومان برای بسکتبال هزینه کنیم درست است در زمینه ورزش بسکتبال تلاش شد و تیم به قهرمانی رسید اما باید بستر فراهم شود تا چه میزان می‌توانیم از بازیکن غیربومی استفاده کرد باید بستری فراهم شود تا بازیکن‌های بومی وارد میدان شوند.

علمی با بیان اینکه شهرستان گنبدکاووس مهد والیبال است، ابراز کرد: شهرستان گرگان به عنوان پایتخت بسکتبال ایران می‌شناسند باید این شور و حال به سمتی پیش رود که بسترساز موضوعات دیگر شود یعنی اگر می‌خواهیم در حوزه بسکتبال هزینه کنیم باید ۵۰ درصد پتانسیل را داشته باشیم بخشی از هزینه را اسپانسر و بخشی دیگر را شهرداری تقبل کند شهرداری کارش تیم‌داری نیست باید بسترسازی فعالیت‌های همگانی را داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۱۴ خانه فرهنگ فعال در شهرستان گرگان وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد چهار خانه فرهنگ به صورت مشارکتی در سطح شهرستان گرگان فعالیت می‌کنند.

*فعالیت ۱۴ خانه فرهنگ در گرگان/ برگزاری آموزش خبرنویسی در گرگان

مدیر خانه فرهنگ رسانه تصریح کرد: تعداد ۱۴ خانه فرهنگ به صورت تخصصی و عمومی در سطح شهرستان گرگان فعالیت می‌کنند با همکاری آقای علمی توانستیم طی چند سال اخیر خانه فرهنگ رسانه را در شهرستان گرگان ایجاد کنیم.

جواد عموزاد خلیلی افزود: خانه فرهنگ رسانه همان طور که از نامش پیداست امورات تخصصی حوزه رسانه را پیگیری می‌کند به عنوان مثال برگزاری دوره‌های آموزشی، خبرنویسی، گزارش‌نویسی و غیره است.

وی با اشاره به اینکه خانه فرهنگ رسانه در فضای مجازی نیز ورود پیدا کرده است، اظهار کرد: خانه فرهنگ و رسانه در زمینه آموزش اینستاگرام و ارتقای سواد رسانه گام برداشته است و امیدواریم در آینده و با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی استارت آموزش خبرنویسی و گزارش‌نویسی زده شود و از طریق فضای مجازی فراخوان خواهیم زد تا علاقمندان به این حرفه بتوانند از این فضا بهره‌مند شوند.

مدیر خانه فرهنگ رسانه ابراز کرد: به همت خانه فرهنگ و رسانه آموزش خبرنویسی برگزار می‌شود و از دل آن تعدادی خبرنگار با استعداد به رسانه‌های رسمی دارای مجوز معرفی می‌شوند.

عموزاد خلیلی افزود: در استان گلستان افرادی که بتوانند خبر خوب تولید کننده بسیار اندک است امیدواریم بتوانیم با برگزاری این کلاس‌ها این خلا را جبران کنیم.

با تبریک ایام الله دهه فجر و روز زن گفت: بانوان در هر عرصه‌ای از جمله رسانه ثابت کردند که می‌توانند کارهای بزرگی را بر دوش بکشند و موفق عمل کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار