مدیرکل دامپزشکی گلستان:

محرابی، مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: اگر دامداران شیر با کیفیت داشته باشند بیش از سه برابر قیمت در حوزه صادرات از آنها خریداری می‌شود.

بازار داغ شیر در رقابت جهانی|محصولات گلستان استاندارد صادرات ندارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا محرابی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: برای محاسبه قیمت شیر باید قیمت محصول جو را ضرب در دو کرد. به این ترتیب رقم به دست آمده برای قیمت شیر محاسبه می شود.

وی خواستار عرضه شیر باکیفیت برابر با استانداردهای جهانی شد و گفت: اگر قرار باشد شیر با کیفیت عرضه شود در بازار جهانی کشورهایی نظیر روسیه و مالزی حاضر به خرید این محصول خواهند بود.

او با بیان این نکته که در حال حاضر شیری که تولید می‌شود با استانداردهای کشورهای هدف مطابقت ندارد، افزود: اگر تولید کنندگان در حوزه دامپزشکی شیر با کیفیت داشته باشند سه برابر قیمت از دامداران خریداری می‌شود چون ارزش شیر باکیفیت روز به روز تغییر می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی گلستان اضافه کرد: در کشور سوئد شیر از چند سِنت تا قیمتی بیش از یک دلار بسته به کیفیت آن عرضه می‌شود، بنابراین به هر مایع سفید رنگی شیر نمی‌گویند.

وی در خاتمه به ارائه برخی خدمات نظیر واکسن رایگان برای دام‌ها اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه در قانون برنامه ششم توسعه به صراحت آمده «ارائه خدمات به واحدهای صنعتی باید بهادار باشد» اما دامپزشکی اغلب واکسن‌های دام را به صورت رایگان عرضه می‌کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار