رئیس امور آزمایشگاه های استاندارد گلستان خبرداد؛

رئیس اداره امور آزمایشگاه های استاندارد گلستان گفت: در ۹ ماهه نخست امسال، ۸۴۴ بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی گلستان انجام شد.

۸۴۴  بازرسی فنی از واحدهای تولیدی گلستان

به گزارش گلستان 24، مهدیس مسیبی اظهارکرد: اداره کل استاندارد گلستان در ۹ ماهه نخست امسال، ۸۴۴ بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی گلستان انجام داد.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های استاندارد گلستان گفت: بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی تحت پوشش و کنترل کیفیت کالاهای تولید شده در واحدهای تولیدی، یکی از وظایف اصلی سازمان ملی استاندارد است که با هدف تأمین ایمنی، حفظ و ارتقا سلامت عمومی و بهداشت جامعه، حمایت از مصرف کنندگان و ایجاد رقابت سازنده بین تولید کنندگان محصولات داخلی انجام می‌شود.

وی افزود: در این راستا در ۹ ماهه نخست سال جاری، ۸۴۴ بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی استان انجام شد که ۱۵ کارشناس فنی استاندارد در قالب تیم‌های یک یا دو نفره، در اجرای این امر دخیل بودند.

مسیبی ادامه داد: طی این مدت، هزار و ۳۶۰ نمونه از واحدهای تولیدی تحت پوشش استان اخذ شده که تاکنون هزار و ۳۸۵ قلم از این نمونه‌ها در آزمایشگاه‌های تأیید صلاحیت شده همکار و آزمایشگاه‌های اداره کل مورد آزمون قرار گرفته است.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های استاندارد گلستان با اظهار این مطلب که آزمون نمونه‌ها حاکی از انطباق ۱۰۴۰ نمونه با استانداردهای ملی مربوطه و مغایرت ۳۴۵ نمونه با استاندارد ملی بود، گفت: به تولیدکنندگان فراورده‌های مغایر با استاندارد، تذکر و اخطار کتبی جهت رفع نواقص و ارتقا کیفیت کالای تولیدی داده شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار