معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: راه دسترسی ۱۱ روستای سخت‌گذر و کوهستانی پنج شهرستان استان بر اثر بارش ۳۰ تا ۷۰ سانتیمتری برف جمعه گذشته همچنان بسته است و تلاش راهداران برای بازگشایی این راه ها همچنان ادامه دارد.

۱۱ روستای کوهستانی گلستان همچنان در محاصره برف است

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا بیکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد: ساکنان روستاهای کنداب، چمن‌ساور و حاجی آباد کردکوی، شاهکوه پایین گرگان، سیاه‌مرزکوه علی آباد، سیجان، کندسکوه و قوشه چشمه گالیکش و سیب‌چال، نرگس‌چال و رحیم آباد آزادشهر چشم انتظار باز شدن راه دسترسی هستند .

وی ادامه داد: گروه های راهداری این اداره کل به‌همراه بخش خصوصی مشغول عملیات برف روبی در محورهای ارتباطی این روستاها هستند.

بیکی پیش بینی کرد راه دسترسی این روستاها تا شامگاه شب باز شود.

به گفته وی اکنون ۲۵ گروه راهداری با بهره گیری از ماشین های سنگین در جاده های کوهستانی و برف‌گیر گلستان مشغول عملیات برف روبی و شن و نمک پاشی هستند.

بیکی اضافه کرد: از عصر پنجشنبه گذشته تاکنون عملیات برف روبی در ۲ هزار کیلومتر باند ( رفت و برگشت) و عملیات شن و نمک پاشی در هزار و ۵۰۰ کیلومتر از جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر گلستان برای برقراری ارتباط بین استانی و روستاها با شهرهای همجوار انجام شد.

باز بودن جاده توسکستان برای استفاده بومیان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: جاده کوهستانی توسکستان واقع در مسیر گرگان - شاهرود همچنان به روی خودروهای غیر بومی بسته است و فقط بومیان منطقه برای رسیدن به روستاهای خود با استفاده از زنجیر چرخ می‌توانند در این مسیر تردد کنند.

به گفته وی اکنون سه گروه راهداری با تجهیزات کامل در جاده توسکستان مستقر بوده و عملیات برف روبی را انجام می دهند.

وی اضافه کرد: تردد خودروها در جاده های کوهستانی خوش ییلاق (آزادشهر - شاهرود) و جنگل گلستان در جاده گالیکش - بجنورد برقرار است.

بیکی با اشاره به سرمای هوا از مردم خواست قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ و اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها تماس داشته و تجهیزات کامل زمستانی اعم از اطمینان از پر بودن باک بنزین، لباس گرم، آذوقه و مهمتر از همه زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

 استان گلستان پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که هزار و ۷۰۰ کیلومتر آن کوهستانی و برف گیر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار