رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: بزرگترین زنجیره تولید تخم مرغ خاورمیانه با ظرفیت پرورش سه میلیون قطعه در بخش مرکزی گنبدکاووس با بهره‌برداری از سوله‌های پرورش ۸۰۰ هزار قطعه‌ای تکمیل شد.

بزرگترین زنجیره تولید تخم مرغ خاورمیانه در گنبدکاووس تکمیل شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ مختار مهاجر روز چهارشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد: این واحد صنعتی پیش از این با ظرفیت تولید سالانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه پرورش مرغ تخم گذار فعالیت داشت که این مقدار از این پس به ۷۰ هزار تن افزایش یافته و  نقش به سزایی در تامین نیاز کشور خواهد داشت.

رئیس اداره طیور معاونت بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی گلستان نیز به ایرنا گفت: با بهره برداری ۱۰۰ درصدی از زنجیره تولید تخم مرغ این واحد صنعتی، ظرفیت تولید روزانه این واحد به ۱۵۰ تن رسید.

عبدالغفار تخله افزود: برای فعالیت بهتر این واحد تولیدی با ظرفیت پرورش سه میلیون قطعه مرغ تخم گذار، واحد یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه‌ای پرورش جوجه و واحد ۳۰۰ هزار تنی تولید خوراک دام در داخل مجموعه و واحد ۷۰۰ هزار قطعه ای پرورش مرغ مادر و واحد تولید  ۵۲ میلیون قطعه ای جوجه در شهرهای همجوار راه‌اندازی شده است.

به گفته وی برای ایجاد زنجیره تولید تخم گذار گنبدکاووس، بخش خصوصی بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داشته است.

ساخت این واحد تولیدی روزهای پایانی اسفند ماه ۹۶ در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار در بخش مرکزی گنبدکاووس با پیش بینی ایجاد فرصت شغلی برای ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۵۰۰ نفر غیرمستقیم آغاز شده بود.

مطابق گزارش سازمان جهادکشاورزی گلستان، این استان شمالی ۲۴ واحد پرورش مرغ تخم گذار فعال دارای ظرفیت اسمی تولید پنج میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار دارد.

استان گلستان با یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت، از قطب های مهم کشاورزی کشور از جمله در صنعت طیور به شمار می رود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار