زنگانه می گوید: در 100 روز گذشته شبانه روز سعی کردیم وقت ما را صرف مردم کنیم و دعا کنید این اقدامات ما نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

مهمترین اقدامات استاندار گلستان در 100 روز گذشته/ واکنش استاندار به روند انتصابات

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ 100 روز از فعالیت استاندار گلستان گذشت و در فضای مجازی نسبت به عملکرد استاندار واکنش های مختلفی را شاهد بودیم.

اکثر انتقادات در فضای مجازی به موضوع کندی در روند انتصابات و نحوه انتصابات بر می گردد خیلی ها بیان می کردند که برای قضاوت عملکرد زنگانه، استاندار گلستان زود است و باید حداقل 6 ماه به آن فرصت دهیم.
اما بسته فعالیت 100 روزه استاندار می تواند نشان دهنده خطی مشی وی باشد، علی محمد زنگانه در دفاع از گزارش عملکرد 100 روزه خود در پاسخ به خبرنگار گلستان ما می گوید: هر مدیری که می آید باید ارزیابی عمیق و دینی از مسائل  چالش ها به محیطی که وارد آن می شود داشته باشد، بخش زیادی از زمان بنده معطوف به حضور در این جلسات و کارشناسی و شوراها شده است و کمیسیون هایی که استاندار می توانسته تفویض اختیار به معاون داشته باشد خود را ملزم دانستم که در جلسه نخست شرکت کنم.

زنگانه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از عملکرد ما مدیریت سواحل استان بود و این قابل مهم تفویض بود ولی اعتقاد دارم به عنوان یک اقدام اساسی باید ازپیگیری می شد در این ۱۰۰ روز بخش قابل توجه صرف این مسائل شد تا بتوانیم اشراف داشته باشیم و براساس آن اطلاعات تصمیم گیری های صحیح داشته باشیم.

وی افزود: یک بخش قابل توجه ای از زمان ۱۰۰ روزه بنده معطوف به  شورای برنامه ریزی و اداری و سایر بخش هایی که به امور زیر بنایی  توسعه ای شهری و غیره برمی گردد معطوف می شود، جلسات ویژه ای برای موضوع آب برگزار شد که آب یک موضوع مهم در استان است و در بدو ورود نسبت به این مسئله ورود پیدا کردیم،  مداخلات در حوزه آب باید کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت باشد و این مسئله از آنجا حائز اهمیت است که برای پیک مصرف شب عید و تابستان پیش رو با کسری اب 520 لیتر بر ثانیه در گرگان رو به رو هستیم که برای تامین آن  نقشه راه بسیار مشخص رسیدیم تا بتوانیم 250 لیتر برثانیه این کسری آب را تامین کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: از محله اعتبار تنش آبی ۲۵۵ میلیارد رالخ جذب می شود و در مصوبات سفر تیم وزارت نیرو مصوباتی دارد که به گفته سازمان برنامه و زیارت نیرو بی نظیر خواهد بود.

زنگانه ابراز داشت: بخش سومی که وقت بنده در این 100 روز به آن اختصاص داده شده سفر مدیران ارشد از سطح ملی به استان بوده، دادستان کل کشور و وزیر اقتصاد و معاونین قوا از معاونین رئیس جمهور تا معاون قوه قضائیه در این 100 روز وارد استان گلستان شده و باید برنامه ریزی می شد از این سفرها حداکثر بهره وری را برای استان داشته باشیم.

وی گفت: از فرصت معاون پارلمانی رئیس جمهور بای تلطیف اقوام بیشترین بهره بری را داشتیم و آخرین سفر حقوق بشر داشتند در مباحث زندان و زندانیان که کاهش جمعیت کیفری می شود بهره برداری مخالفی انجام داده شده است و تلاش ما در این تعاملات بین بخشی شده است.

استاندار گلستان ابراز داشت: بخش چهارم زمان موضوع لایحه بودجه 1401 بود، به لایحه بودجه افتخار می کنیم بخشی از این لایجه از تلاش دوستان حتی چند ماه قبل از آمدن من بود.

وی گفت: ماراتن بودجه سال ۱۴۰۱ با همکاری و دستگاه های اجرایی استان رقم خورده و در حال حاضر که خدمت شما هستم از طریق کمیسیون تلفیق ادامه دارد و پیش نویس لایحه داده شده  و  سهم استان از 2.5 درصد سال 1398 به حدود 3.1 درصد  در سال 1401 و رتبه استان از هیجدهم  به پانزدهم  ارتقا ء یافته است  و به لحاظ نسبت رشدلایحه 1401  به مصوب  قانون 1400 در رتبه پنجم قرار داریم.

این مقام مسئول بیان کرد: شاخص سرانه اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای به ازای هر گلستانی در لایجه بودجه در رتبه چهاردهم قرار داریم و از نظر رشد اعتبارات هزینه ای در لایجه بودجه 1400 گلستان در رتبه ششم قرار دارد.

زنگانه ابراز داشت: از رئیس سازمان برنامه ریزی گلستان  درخواست کردین در تلوزیون و نشست خبر این مسئله را تبیین کنند و  یکی از سال های خوب گلستان برای بودجه سال ۱۴۰۱ بوده است.

وی بیان کرد: برخی می خواهند فاصله بین بخش های مختلف اجرایی، نمایندگان مجلس و جریان انقلابی به وجود بیاورند ما تلاش کردیم این فاصله را کم کنیم بر این اساس جلسات شورای برنامه ریزی و اداری که در اواسط هفته برگزار می شد و نمایندگان در تهران و مجلس حضور داشتند را به روز پنجشنبه و شنبه تغییر دادیم، اعتقاد ما این است که سوار یک کشتی هستیم و باید مراقبت کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: از سویی دیگر ورود بنده با سفر رئیس جمهور مصادف شد، گرچه این  سفر یک روزه اتفاق می افتد ولی پشت آن یک ماراتن است و آن  روز سمبلیک است  و باید یک کفش آهنینی بپوشیم و قبل از آمدن رئیس جمهور به استان  دو تا سه هماهنگی های لازم را انجام دهیم تا بتوانیم بیشترین دستاورد را از این سفر داشته باشیم.

زنگانه بیان کرد: گزارش ۱۰۰ روزه بخش زیادی به موضوع مصوبات سفر رئیس جمهور به صورت جامع بر می گردد تا بتوانیم از فرصت سفر رئیس جمهور بهترین بهره را ببریم و سجده شکر به جا می آوریم که برای بسیاری از چالش های استان  و  موضوعات که مد نطر همگان است در این سفر اقدامات خوبی صورت می گیرد.

وی افزود: مصوبه خوبی برای سد نرماب در سفر رئیس جمهور داریم  و به دلیل کرونا دو هفته سفرهای رئیس جمهور معلق می ماند و بعد از آن همکاران ما در سازمان برنامه و سطوح ملی چه زحماتی کشیدند و بعد از آن با حضور معاونین رئیس جمهور دفاع می شود.

استاندار گلستان به موضوع انتصابات اشاره کرد و گفت: پیگیری انتصابات وقت زیاید از ما گرفته است در حال حاضر و با شروع دهه فجر انقلاب اسلامی 12 فرماندار از 14 فرماندار شهرستانهای ما منصوب و معرفی شده اندو این یعنی ما حدود 90 درصد سکانداران دولت در شهرستانها را معرفی کرده ایم که در روزها و هفته های آتی با طی روند لازم این آمار افزایش پیدا خواهد کرد.

زنگانه با اشاره به اینکه تا کنون 80 درصد از ادارات کل ستادی استانداری نیز مدیران جدید خود را شناخته اند، تصریح کرد: با انتخاباتی که در یکی دو روز اخیر رخ خواهد داد این آمار نیز به 90 درصد خواهد رسید و تقریبا تکلیف مدیریت های موجود در استانداری گلستان نیز مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بخش انتصاب مدیران کل دستگاههای اجرایی کمی روند انتصاب سخت تر و پیچیده تر است، اضافه کرد: به همین دلیل تا کنون تقریبا 15درصد مدیران کل دستگاههای اجرایی تغییر کرده اند و عملا مدیر جدید همراه با رویکردهای توسعه ای و انقلابی دولت جدید در این ادارات کل مستقر شده اند.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه انتخاب گزینه نهایی 50 درصد ادارات کل دستگاههای اجرایی استان از سوی ما قطعی شده است، افزود: این گزینه ها در مراحل اخذ استعلامات، هماهنگی با وزارتخانه های مربوطه و انجام مراحل اداری لازم است که در هفته های آتی این افراد نیز پس از هماهنگی دوجانبه با وزارتخانه ها معرفی می شوند و عملا آمار تغییرات در این بخش نیز به 50 درصد خواهد رسید و با توجه به جلسات فشرده ما برای تعیین تکلیف مدیران کل دستگاههای اجرایی سرعت تغییرات در این بخش نیز افزایش پیدا می کند.

زنگانه بیان کرد: پیگیری برای استفاده از ظرفیت هلدینگ مثل بنیاد برکت در استان نیز وقت زیادی از ما گرفت و جلساتی با مجمع نمایندگان با شستا داشتیم و روی چندین پروژه تمرکز کردیم و امیدواریم بتوانیم دو مجتمع ۶ هزار راسی گاو شیری برای تولید شیر استان است راه اندازی کنیم و مشکلات کارخانه های فرآوری شیر و لبنیات را در استان برطرف کنیم.

وی افزود:در مسئله  پتروشیمی نیز ورود پیدا کردیم و تلاش کردیم که با کمک بنیاد برکت مشکلات منطقه محروم سد وشمگیر را کمتر کنیم.

استاندار گلستان ابراز داشت: وقت زیادی از زمان ما در این۱۰۰ روز به پروژه های خاص اختصاص یافته است و در خصوص پتروشیمی ناگزیر بودیم جلسات مدیریتی برگزار شود و امیدواریم که با حمایت صندوق توسعه ملی انجام ارز مورد نیاز این پروژه تامین شود.

وی افزود:علاج بخشی خلیج  گرگان یکی دیگر از موضوعاتی بود که در این 100 روز پیگیری کردیم و از دیگر موضوعاتی که می توانیم در این مدت به آن اشاره کنیم موضوعات امنیتی در شرق استان بود که با مداخلات و پیگیری های اساسی این مسائل برطرف شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: شبانه روز سعی کردیم وقت ما را صرف مردم کنیم و دعا کنید این اقدامات ما نتایج خوبی هم به همراه داشته باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار