۱۱۰ پروژه ورزشی نیمه تمام در استان گلستان وجود دارد که مهم‌ترین آن سالن ۶ هزار نفری گرگان است که برای تکمیل به ۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

کار سخت دولت برای تأمین زیرساخت‌های ورزشی گلستان/ افتتاح ناقص هتل ورزش و هزینه ۹۰ میلیاردی سالن ۶۰۰۰ نفری

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، گلستان جزو استان‌هایی است که از لحاظ زیرساخت‌های ورزشی شرایط قابل قبولی ندارد و سرانه ورزشی آن نسبت به کشور کمتر است.

سال گذشته 16 پروژه ورزشی از جمله هتل ورزش گلستان، سالن صدرا بندرگز، زمین‌های چمن مصنوعی در نقاط مختلف و چندین سالن چند منظوره روستایی در سطح استان افتتاح شد. البته افتتاح هتل ورزش فقط به صورت نمادین بود و بهره برداری از آن انجام نشد زیرا این پروژه برای بهره برداری تجهیز نشد و اکنون به مرکز مراجعه سرپایی بیماران مبتلا به کرونا تبدیل شده است.

در حال حاضر 110 پروژه نیمه تمام ورزشی در استان گلستان وجود دارد که مهم‌ترین پروژه سالن 6 هزار نفری گرگان بوده که از پروژه‌های شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است و فقط 18 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. تکمیل این پروژه 90 میلیارد تومان هزینه دارد و 10 میلیارد تومان بودجه برای ادامه عملیات این پروژه تخصیص یافته و سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم 10 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته است. با تزریق این 20 میلیارد تومان و ادامه عملیات احداث سالن 6 هزار نفری گرگان، پیشرفت فیزیکی این پروژه به 35 درصد خواهد رسید.

سالن تختی بندرترکمن از پروژه‌های شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی 18 سال نیمه تمام مانده و 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که چهار میلیارد تومان برای تکمیل آن تخصیص یافته است. همچنین سالن کشتی بندرگز از پروژه‌های ملی بوده که 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سه میلیارد تومان برای تکمیل آن اختصاص پیدا کرده است.

زیرسازی زمین چمن مصنوعی کردکوی انجام شده و پیست دو و میدانی و چاله پرتاب چکش این زمین امسال به اتمام خواهد رسید. برای تکمیل سالن ورزشی روستایی سعدآباد گرگان یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته و سه سالن روستایی در شهرستان علی آباد کتول و دو سالن روستایی در شهرستان گنبدکاووس هم امسال به بهره برداری خواهد رسید.

سالن رزمی آق قلا تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد، همچنین دو سالن روستایی در شهرستان آق قلا و و دو سالن روستایی در شهرستان گمیشان امسال افتتاح خواهد شد.

یک زمین چمن مصنوعی روستایی در گمیشان، یک زمین چمن مصنوعی روستایی در بندرترکمن و یک زمین چمن مصنوعی روستایی در خان ببین هم امسال افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

پنج میلیارد تومان به پروژه چمن مصنوعی آزادشهر اختصاص یافته که 50 درصد چمن باید اصلاح شود. تخصیص اعتبار سالن‌های ورزشی روستاهای توران فارس و شفیع آباد رامیان انجام شده که سالن توران فارس امسال به اتمام خواهد رسید.

پروژه خانه والیبال گنبدکاووس از جمله مهم‌ترین پروژه‌های ورزشی استان است که 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یک میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه اختصاص یافته و برای تکمیل آن چهار میلیارد تومان دیگر نیاز است. زمین چمن مصنوعی مینودشت هم 6 میلیارد تومان تخصیص اعتبار دارد و قرار است در هفته دولت افتتاح شود.

نصب چمن زمین مینی فوتبال گالیکش امسال انجام خواهد شد، همچنین سه سالن نیمه تمام روستایی در این شهرستان وجود دارد که به احتمال زیاد یکی از آنها امسال افتتاح می‌شود. در کلاله هم سه سالن روستایی وجود دارد که هنوز تکمیل نشده است. اما تکمیل سالن روستایی در شهرستان مراوه تپه در مراحل نهایی است و در صورت تخصیص اعتبار به زودی افتتاح خواهد شد.

150 خانه ورزش روستایی در استان گلستان وجود دارد و طبق وعده اداره کل ورزش و جوانان قرار است در هفته دولت هشت خانه ورزش روستایی دیگر افتتاح شود. همچنین سالن ورزشی نگین شهر پس از 15 سال در هفته دولت افتتاح می‌شود و کلنگ زنی چمن مصنوعی مینودشت هم در این هفته انجام خواهد شد.

ضروری است به وضعیت استادیوم 15 هزار نفری شهدای گلستان واقع در گرگان اشاره کنیم که به دلیل نداشتن تیمی از استان گلستان در لیگ‌های برتر، یک و دو کشور بلااستفاده مانده و شرایط خوبی ندارد. این استادیوم با ادامه این شرایط تبدیل به مخروبه خواهد شد، استادیومی که بسیاری از شهرهای کشور آرزوی داشتن آن را دارند اما گلستان با این همه پتانسیل در فوتبال از داشتن تیمی در لیگ‌های کشور محروم است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار