عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

احتمال گرانی مسکن با رشد غیرمنطقی عوارض شهرداری گرگان

مهر نوشت: کارشناسان اقتصادی نسبت به احتمال افزایش چشمگیر عوارض ساخت و ساز در گرگان هشدار می دهند و تاکید دارند در صورت اجرای این مصوبه گران شدن مسکن و مهاجرت سرمایه گذاران دور از انتظار نیست.

طبق تصمیم دولت سیزدهم توسعه ساخت و ساز مسکن و افزایش دسترس پذیری خرید مسکن برای اقشار مختلف جامعه با طرح «جهش تولید مسکن» در دستور کار قرار گرفته و فعالیت تمام دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی مرتبط و در راستای تحقق این سیاست متمرکز شده است.

در حالی که جلسات مختلفی برای همسو سازی فعالیت‌ها و متمرکز شدن تصمیمات برای تسهیلگری حوزه ساخت و ساز کشور صورت برگزار شده، ولی در اقدامی عجیب، شنیده می‌شود شورای شهر گرگان عوارض ساخت و ساز را به طور متوسط ۳۰۰ درصد و در برخی مناطق خیلی بیشتر از این رقم افزایش داده است.

 

هنرمندان صنایع دستی گلستان تسهیلات خرید مَسکن دریافت می‌کنند

ایرنا نوشت: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنابع دستی گلستان با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای هنرمندان صنایع دستی استان گفت: با پرداخت این تسهیلات شماری از این هنرمندان این منطقه صاحب مَسکن خواهند شد.

رحمان فرمانی توجه به معیشت و مسکن را از جمله سیاست‌های دولت سیزدهم توجه به هنرمندان برشمرد و افزود: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات باید به ادارات میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان‌های محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی ظرفیت در نظر گرفته این تسهیلات در استان را ۷۰ فقره اعلام و بیان کرد: این تسهیلات به منظور ساخت و خرید مسکن به هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌ دستی استان تعلق خواهد گرفت.

 

بیش از ۷۵۰ هکتار درختکاری به ازای سد نرماب چهل چای

صداوسیما نوشت: بیش از ۷۵۰ هکتار درختکاری به ازای ساخت سد نرماب چهل چای مینودشت انجام شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: شرکت آب منطقه‌ای گلستان برای جبران قطع درختان در مراحل گوناگون احداث سد نرماب چهل چای مینودشت از سال ۹۳ تاکنون در بیش از ۷۵۰ هکتار از اراضی شهرستان‌های مینودشت و گالیکش و حوضه‌های بالادست این سد درخت کاری کرده که چند برابر درختان قطع شده بر اثر اجرای این طرح است.بیش از ۷۵۰ هکتار درختکاری به ازای سد نرماب چهل چای

سید محسن حسینی افزود: این اقدام در راستای جبران خسارات زیست محیطی منابع ملی مخزن و مولفه‌های اجرایی سد نرماب چهل چای در سال‌های ۹۳ تاکنون و در حوضه‌های بالادست این سد از محل اعتبارات سد نرماب انجام شده است.

 

"گلستان منا" منتشر شد

باشگاه خبرنگاران نوشت: زندگینامه ۴۹ شهید استان گلستان در حادثه منا در کتابی به نام "گلستان منا" منتشر شد.

۶ سال پیش در تاریخ ۲ مهر سال ۱۳۹۴ در شهر مکه، صبح روز دهم ذی‌الحجه و همزمان با حرکت حجاج برای رمی جمرات به سوی سرزمین منا به دلیل ازدحام جمعیت حادثه ای رخ داد که منجر به جان باختن بیش از ۲ هزار زائر شد.

تعداد جانباختگان ایرانی در این حادثه ۴۷۵ نفر اعلام شد که از این تعداد ۴۹ نفر از آن‌ها فرزند گلستان بودند.

 

رسوایی «مجمع روحانیون مبارز» با بیانیه ضدانقلابی‌اش آشکارتر شد/ شما حق طلبکار شدن ندارید

ایسنا نوشت: امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به بیانیه توهین آمیز و دشمن شاد کن مجمع روحانیون مبارز مبنی بر مشکلات عدیده در کشور، گفت: هم‌نوایی این مجمع را دشمن تاریخ سیاه آنها را تاریک‌تر و رسوایی‌اش را آشکارتر کرد.

حجت الاسلام محمود ترابی ظهر امروز در خطبه های سیاسی و عبادی جمعه با دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: حلول ماه رجب باید برای ما آغاز بسترسازی و آمادگی برای ماه مهمانی خدا در رمضان المبارک باشد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خودش را برای فتح نهایی آماده می کند، افزود: برای این منظور رهبر معظم انقلاب سه گام و سه دستور مهم را برای تمدن سازی نوین اسلامی به ما توصیه کرده اند که تزریق امید، عدم تکرار و اصلاح اشتباهات گذشته و عمل جهادی و انقلابی را شامل می شود.

 

بدحجابی در النگدره زیبنده شهر دارالمؤمنین نیست/ این افراد نماینده مردم ولایی گرگان نیستند

ایسنا نوشت: فرمانده سپاه ناحیه گرگان به معضل بدحجابی در النگدره گرگان واکنش نشان داد و گفت: این افراد نماینده مردم ولایی گرگان نیستند.

سرهنگ وحید فخرالدین با اشاره به حضور افراد بدحجاب در النگدره گرگان اظهار کرد: وجود چنین مسائلی زیبنده شهر دارالمؤمنین گرگان نیست و این افراد نماینده مردم خوب، ولایی و همیشه در صحنه شهر گرگان نیستند.

وی افزود: متأسفانه یک سری افراد قلیل و البته هنجارشکن که به ارزش ها پایبند نیستند با پوشش نامناسب در این مکان حاضر می شوند و بسیاری از خانواده های معظم شهدا و مومنین نسبت به این مسئله آزرده خاطر شدند، آخرین بار نیز مرجع عالیقدر شیعیان حضرت آیت الله علوی گرگانی به ما گوشزد کردند که تدبیری برای این مکان تفریحی اندیشیده شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار