افزایش روز افزون آمار ابتلا به کرونا و حذف رنگ آبی از نقشه استان، ادامه اجرای طرح پویش نهال‌کاری، انتشار کتاب شهدای منا، صدور سند برای ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی واقع در مناطق خوش آب و هوای گرگان از جمله رخدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود.

حذف رنگ آبی از نقشه کرونای گلستان و مروری بر رخدادهای هفته گذشته

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، تلاش برای تکمیل پویش نهال کاری در گلستان همچنان ادامه دارد و در این راستا شهرها و روستاهای استان هفته گذشته شاهد غرس هزاران اصله نهال مثمر و غیرمثمر در حاشیه جاده ها و اراضی ملی بودند.

 استاندار گلستان گفت: در راستای اجرای این پویش باید به تعداد هر شهروند یک نهال و به نیت هر شهید ۱۰ نهال کاشته شود که نتیجه آن احیا و نهادینه کردن حفاظت از منابع طبیعی است‌.

علی‌محمد زنگانه اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده این تعداد درخت باید تا پایان امسال در استان غرس شود.

استاندار گلستان ادامه داد: از این پس برای هر مجوزی که در استان صادر می‌شود، رعایت الزامات و پیوست کاشت نهال باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

**

موضوع تعیین تکلیف سازه ساحلی پس از دستور رییس جمهور به یکی از مطالبات مردم تبدیل شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان با اشاره به بهره‌مندی این استان از ۱۳۰ کیلومتر ساحل گفت: همه سازه‌های بنا شده در این نوار ساحلی دارای مجوز هستند.

الله‌یار اسعدی اظهار داشت: از سال های گذشته تاکنون ۲۲ سازه ساحلی برای کارکردهای گوناگون در سواحل خزری گلستان محدوده خواجه نفس ، بندرترکمن و بندرگز احداث شده که همه آن‌ها دارای جواز هستند.

وی بیان کرد: از این تعداد ۱۹ سازه تاسیساتی با کاربری شیلاتی، گردشگری و تجاری در سواحل استان بنا شده که تعدادی از آنها به علت پسروی آب، در خشکی واقع شده و نیاز به مجوز ندارند اما چند سازه متعلق به دستگاه‌های اجرایی و نظامی در حال دریافت مجوز هستند .

**

برگزیدگان جشنواره کالاهای فرهنگی (جایزه فیروزه) هفته گذشته با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان و اهالی فرهنگ و هنر استان در تالار فخرالدین اسعد گرگان تجلیل شدند.

محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان در این مراسم گفت: در این جشنواره جلوه هایی از فرهنگ بومی منطقه که از گذشتگان به ما رسیده نمایش داده شد که شایسته است با رعایت ظرافت های فرهنگی و بهره‌مندی از اندیشه، برای توسعه آن در راستای تقویت فرهنگ و اقتصاد گلستان استفاده کنیم.

**

 خشکی خلیج گرگان بار دیگر به عنوان یکی از اصلی ترین دغدغه های مدیران استان محور جلسه  کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل  گلستان در دستور کار مدیران قرار گرفت.

استاندار گلستان با اظهار نگرانی از ادامه روند خشک شدن خلیج گرگان گفت : طی سال‌های اخیر بخش قابل توجهی از خلیج گرگان خشک شده و توجه نکردن به آن، آینده گلستان را تحت تاثیر قرار می دهد.

علی محمد زنگانه بیان کرد: مدیران ملی برای جلوگیری از بروز یک فاجعه گسترده برای حل مشکل این پهنه آبی برنامه ریزی و اقدام کنند.

**

سنت حسنه آزادی زندانیان غیرعمد همزمان با  دهه فجر بار دیگر مورد توجه خییران و مسوولان قرار گرفت.

در آستانه آغاز دهه مبارک فجر، ۳۰ محکوم مالی و جرایم غیرعمد زندان گرگان با کمک خیران و گذشت شاکیان آزاد شده و به آغوش خانوادهایشان بازگشتند.

رییس کل دادگستری گلستان در حاشیه آزادی این تعداد زندانیان اظهارداشت: مجموع بدهی این زندانیان آزاد شده بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال بوده که شاکیان ۲۵ میلیارد ریال آن را به بدهکاران بخشیدند.

به گفته حیدرآسیابی محکومان، ۸۰ میلیارد ریال از بدهی خود را با احکام دادگاه‌های استان به صورت اقساط می‌پردازند.

**

شیوع کرونا بار دیگر در گلستان صعودی شد و طی هفته گذشته آمار مبتلایان بستری به این بیماری حدود ۲۵۰ نفر افزایش یافت و رنگ آبی از نقشه استان حذف شد.

رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی گلستان با تاکید بر ضرورت تزریق واکسن و رعایت بیشتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی گفت: رشد و سرعت انتشار سویه جدید ویروس کرونا از پنج سویه گذشته بسیار بالاتر و بیشتر است. 

عبدالرضا فاضل با حساس خواندن شرایط اظهارداشت : سهل انگاری در رعایت شیوه نامه های بهداشتی شرایط بغرنجی را برای استان خواهد داشت .

وی در جلسه اضطراری در همین ارتباط با معاونان دانشگاه اظهارداشت: متاسفانه طی چند روز گذشته آمار مبتلایان به اُمیکرون به شدت افزایش یافته که با توجه به تجارب قبلی بیانگر این موضوع است که زنگ خطر پیک ششم به صدا درآمده است.

به تاکید وی باتوجه به افزایش تعداد موارد بستری در روزهای آینده ، تمام بیمارستان‌ها و مراکز استان باید آمادگی کامل برای پذیرش مبتلایان به اُمیکرون را داشته باشند.

**

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: عملیات اجرایی دوباره‌چینی خانه روستایی جهانبخش به‌عنوان یکی از پنج سازه روستایی قابل بهره‌برداری در فاز نخست موزه میراث روستایی گلستان در پارک جنگلی قُرُق با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به پایان رسید.

سارا اخوت اظهار داشت: سازه روستایی جهانبخش با ۱۰۰ سال قدمت متعلق به بخش کوهپایه‌ای گلستان و روستای سرکلاته خرابشهر شهرستان کردکوی است.

**

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: هدفگذاری "به نژادی"(چند قلوزایی) دام سبک در استان که طی سال های اخیر به اجرا درآمد یک میلیون راس است.

مختار مهاجر افزود: با دستیابی به چشم انداز به نژادی در دام سبک استان می توان به اندازه ۲ میلیون راس میش بره تولید سالانه داشت.

به گفته وی اکنون در استان طرح به نژادی، ۵۰ هزار راس در دام سبک و ۲۱ هزار راس دام سنگین انجام و این طرح توسط معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان با جدیت پیگیری می شود.

**

کتاب "گلستان منا" شرح زندگی و معرفی ویژگی‌های ۴۹ شهید گلستانی حادثه منا با هدف تکریم و نکوداشت این شهیدان منتشر شد.

این کتاب در ۲۲۶ صفحه توسط انتشارات موسسه فرهنگی میرداماد در زمستان امسال به چاپ رسید.

حادثه منا در دوم مهرماه ۱۳۹۴ روز عید قربان در مکه مکرمه اتفاق افتاد و در آن شمار بسیاری از زائران بیت الله الحرام جان باختند و تعداد زیادی هم مجروح شدند.

**

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: سند ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی گرگان مشهور به "یال قلعه حسن" در انتهای شهرک تالار تا میدان‌تیر ارتش این شهر که در اختیار اشخاص حقیقی بود باطل و به نام منابع طبیعی صادر شد.

 حیدر آسیابی اظهار داشت: با صدور این سند، همه اراضی منابع طبیعی گرگان حدنگاری و ثبت شد و از این پس دستگاه های متولی نمی توانند کوتاهی خود در حفاظت از اراضی ملی را به بهانه مشخص نبودن محدوده اراضی توجیه کنند.

**

 مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس با اشاره به نیاز به نوسازی و مرمت ۳۲ فضای آموزشی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان گفت: کمبود زمین و اعتبار کافی از موانع اصلی رفع این کمبودهای آموزشی است.

کمال الدین نظرنژاد اظهار داشت: کمبود فضاهای آموزشی و تخریبی بودن شماری از آنها بویژه در شهر گنبدکاووس سبب شده تا تراکم دانش آموزی در برخی کلاس‌های درس تا ۴۰ نفر برسد و برخی مدارس نیز ۲ نوبته اداره شود.

وی گفت: آموزش و پرورش گنبدکاووس هم اکنون ۵۵۷ آموزشگاه با ۳۵۷ فضای آموزشی دارد که ۸۸ هزار و۲۴۱ دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم در مدارس دولتی (۸۲ درصد جمعیت دانش آموزی) و غیردولتی (۱۸ درصد) این شهرستان مشغول تحصیل هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار