بخشدار مرکزی شهرستان مینودشت گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران تمام روستاهای کوهستانی و محروم شهرستان از راه دسترسی مناسب برخوردارند.

بهره‌مندی تمام روستاهای مینودشت از راه دسترسی مناسب در نظام جمهوری اسلامی ایران

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از شهرستان مینودشت، بهمن ممشلی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در رژیم شاهنشاهی استان گلستان کنونی از محرومیت های زیادی برخوردار بوده و اکثر روستاهای کوهستانی، صعب العبور و مناطق محروم از زیرساخت های اولیه مانند راه دسترسی مناسب محروم بودند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در آن زمان مانند اکنون در روستاها مراکز درمانی و خانه بهداشت، مدرسه و بسیاری از زیرساخت‌های اولیه مانند آب شرب و برق وجود نداشت مردم روستاها برای درمان و یا تهیه مایحتاج اولیه خود به دلیل عدم دسترسی راه مناسب مشکلات عدیده ای داشته و چه بسا بیماران و زنان باردار که در فصل زمستان به خاطر مسدود بودن مسیر جان خود را از دست داده‌اند.

بخشدار مرکزی شهرستان مینودشت خاطرنشان کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و توجه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به مناطق محروم و روستاها، در حال حاضر تمامی روستاهای مناطق محروم و کوهستانی شهرستان از راه دسترسی مناسب برخوردار بوده و بیشتر روستاها از امکانات و زیرساخت‌های اولیه مانند آب شرب، برق، گاز و غیره برخوردار هستند.

وی ادامه داد: در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای محرومیت‌زدایی در روستاها، ۵۸ پروژه عمرانی در ۴۲ روستای بخش مرکزی با اعتبار ۳۵ میلیارد و ۳۴۳ میلیون ریال در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

ممشلی گفت: با توجه به کوهستانی بودن بیشتر روستاهای شهرستان مینودشت و برای اطلاع سریع از وضعیت این روستاها در زمان حوادث طبیعی و بارش برف و باران و همچنین برقراری امنیت با اعتبار ۴ میلیارد و ۸۵۲ میلیون ریال دوربین مدار بسته نصب شده که در حال حاضر ۷۰ درصد روستاها بخش مرکزی به این دوربین‌ها مجهز هستند.

وی بیان کرد: نخستین جشنواره پاییز هزار رنگ در تمامی روستاهای بخش مرکزی برگزار و در راستای عدالت اجتماعی از هر روستا یک نفر برگزیده شد.

بخشدار مرکزی شهرستان مینودشت ابراز کرد: در راستای شناسایی استعداد دانش آموزان روستاها برای نخستین بار در کشور جشنواره انشاءنویسی در تمامی روستاهای بخش مرکزی برگزار و توانستیم با برگزاری این جشنواره چند‌ نخبه نوجوان دانش آموز را شناسایی کنیم‌.

وی با اشاره به مشکل چند خانوار روستای بازگیر در حوزه شهرستان مینودشت بیان کرد: متاسفانه در بازدیدهای به عمل آمده در روستای «بازگیر» متوجه شدیم که  منازل حدود ۱۰ خانوار از اهالی این روستا بر روی تپه باستانی قرار گرفته و از سال ۷۸ که کاوشگری در این محل انجام شده این خانواده‌ها اجازه ساخت و ساز و تاسیسات آبرسانی نداشته و در شرایط بسیار بدی بسر می‌برند.

ممشلی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود دستگاه متولی چاره‌اندیشی مناسبی برای این خانواده‌ها داشته باشد کما اینکه یکی از این خانوارها مادر «شهید لنگری» بوده و شرایط مساعدی برای زندگی ندارد.

وی رانش زمین در روستای «قلعه قافه بالا» را از دیگر مشکلات این بخش عنوان کرد و گفت: در سیل ۹۸ و بارش سیل‌آسا این سال در این روستا رانش وحشتناکی صورت گرفته و با پیگیری‌های انجام شده متوجه شدیم اعتبار خوبی برای رفع مشکل این روستا به بنیاد مسکن تخصیص یافته ولی متاسفانه هنوز اقدام خاصی در این خصوص صورت نگرفته است.

بخشدار مرکزی شهرستان مینودشت از عدم‌تعیین‌تکلیف بنیاد مسکن از ۱۰۶ قطعه زمین داخل بافت روستای «پرسه سو» خبر داد و افزود: حدود چهار هکتار از اراضی داخل بافت روستای «پرسه سو» در قالب ۱۰۶ قطعه از سال ۹۰ تا ۹۵ توسط مالک آن بدون پرداخت حق تفکیکی فروخته شده و اکنون صاحب این املاک فوت کرده و با وجود اینکه در سال ۹۵ تعدادی از مالکان جدید مبلغ ۴۵ میلیون تومان را به بنیاد مسکن واریز کرده تا مجوز پروانه ساخت اخذ شود اما تاکنون هیچ اقدام خاصی از سوی بنیاد مسکن انجام نشده است و صاحبان این اراضی با وجود پرداخت مبلغ موردنظر بنیاد مسکن در ان زمان همچنان در بلاتکلیفی بسر می‌برند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار