یک پیروزی و یک شکست نتیجه تلاش پاس گرگان و شهرداری گنبدکاووس در هفته بیست و چهارم لیگ برتر والیبال بود که علاوه بر تثبیت بقای گنبدی‌ها، این دو تیم را برای صعود به جمع هشت تیم پایانی مسابقات امیدوار نگه داشت.

راه هموار نمایندگان گلستان برای صعود به پلی‌آف لیگ برتر والیبال

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، شاگردان عظیم جزیده در شهرداری گنبدکاووس در مسابقه ای که با تحسین سرمربی تیم راهیاب ملل مریوان نیز همراه بود، حریف کردستانی را سه بر صفر شکست دادند تا علاوه بر قطعی‌شدن بقا، نیم نگاهی هم به صعود و رسیدن به جمع هشت تیم پایانی لیگ برتر داشته باشند.

بازیکنان عظیم جزیده در این دیدار خانگی و در هر سه دست با ارائه یک بازی خوب و منطقی در همه پُست‌ها (سرویس، آبشارها، دفاع روی تور و دریافت‌ها) اجازه بازی همیشگی را به‌ تیم راه یاب ملل ندادند و حریف خود را با شکست بدرقه کردند.

بر اساس شرایط جدول سه تیم از چهار تیم مس رفسنجان ، فولاد سیرجان ، پاس گرگان و شهرداری گنبد شانس حضور در رتبه های پنج تا هشتم جدول را دارند و می توانند به پلی آف صعود کنند.

 شرایط  ۲ نماینده گلستان در جدول رقابت های  لیگ برتر به نحوی است که شانس صعود یکی از تیم های پاس گرگان و شهرداری گنبد به مرحله پلی آف بسیار محتمل بوده و البته شرایط جدول و قیاس بازی های پیش رو  دیگر تیم های مدعی نظیر مس رفسنجان و فولاد سیرجان به نحوی است که شانس صعود هر دو نماینده گلستان کم نیست .

در دیگر دیدار نمایندگان گلستان در لیگ برتر، شاگردان عیسی سنگدوینی در یک بازی خانگی دشوار به مصاف پیکان تهران رفتند.

گرگانی ها در صورت کسب برد در این دیدار تا حدود زیادی خیالشان از بابت صعود آسوده می‌شد اما با وجود برتری در دست نخست و سوم، یاران پیمان اکبری با نتیجه ۳ بر۲ این بازی را به نفع خود به پایان رساندند تا سرنوشت صعود پاس گرگان به پلی آف به ۲ بازی پایانی موکول شود.

پاس گرگان با کسب یک امتیاز از این شکست خانگی و با ۱۱ برد و ۱۳ باخت و مجموع ۳۵ امتیاز در رده هشتم و تیم شهرداری گنبدکاووس هم با ۱۰ برد و ۱۴ باخت و مجموع ۳۳ امتیاز در رده نهم جدول ۱۴ تیمی دور مقدماتی قرار گرفت.

تیم پاس گرگان و شهرداری گنبد در چهارشنبه پیش رو دربی والیبال گلستان را در سالن خالی از تماشاگر المپیک گنبد برگزار می کنند و در صورتی که این بازی به گیم پنجم کشیده شده و امتیازات تقسیم شود هر ۲ تیم گام بزرگی برای صعود برخواهند داشت.

پاس گرگان در دیدار پایانی میزبان شهرداری ورامین است که با توجه به شرایط فعلی نماینده ورامین و برد دور رفت گرگانی ها مقابل این تیم کسب برد برای گرگانی بسیار محتمل است.

در سوی دیگر شهرداری گنبد هم در آخرین بازی لیگ در  خانه به مصاف هورسان رامسر می رود که بر اساس شرایط جدول، این تیم مازندرانی حریف دشواری برای یاران عظیم جزیده محسوب نمی شوند.

راه هموار نمایندگان گلستان برای صعود به پلی‌آف لیگ برتر والیبال
 جدول رده بندی لیگ برتر والیبال در پایان هفته بیست و چهارم

 فارغ از دیدارهای باقی مانده نمایندگان گلستان در ۲ دیدار نهایی دیگر مدعیان صعود به جمع هشت تیم ( مس رفسنجان و فولاد سیرجان ) روزهای سختی پیش رو دارند.

مس رفسنجان باید به ترتیب به مصاف شهداب یزد و سایپا برود و سیرجانی ها تقابل با سپاهان و شهرداری ارومیه را پیش رو دارند که همه حریفان آنها در زمره تیم های مدعی بالای جدول هستند.

کارشناسان معتقدند فشردگی بازی های لیگ امسال و مسافت طولانی شهرها سبب خستگی بازیکنان تیم های لیگ برتر شده و این موضع در خصوص تیم های متوسط و میانی جدول که بازیکنان تراز اول محدودی در اختیار دارند محسوس‌تر است .

در میان ۱۴ تیم حاضر در لیگ برتر والیبال ایران فقط تیم های استان گلستان و شهرداری ارومیه به بنگاه اقتصادی و حامیان مالی بخش خصوصی متصل نیستند و بقیه حریفان (حداقل در نام تیم) از خدمات بخش خصوصی برای حمایت مالی بهره مند شده اند.

گلستان صنعت بزرگ و مادر ندارد اما همین صنایع متوسط با چرخش مالی بالا اگر از انگیزه کافی برخوردار شوند می توانند نیازهای مالی تیم های لیگ برتر والیبال را تامین کنند که مسوولیت بازکردن پای آن ها به ورزش با مسوولان ارشد استان است.

والیبال از گذشته های دور پس از سوارکاری، یکی از پرطرفدارترین ورزش ها در گلستان به شمار می رفت و برگزاری مسابقه والیبال، یک پای ثابت مجالس شادی و جشن مردم این استان محسوب می شد.

حاج خوشگلدی و غیاث الدین صحنه، میکاییل یلمه، ابراهیم و عثمان سن سبیلی، شعبان چهارنایی، ادریس دانشفر، عبدالرحمان رئوفی، فرهاد قائمی، صابر کاظمی، عظیم جزیده و پرویز فرخی، نمونه ای از والیبالیست های نامدار گلستان به شمار می‌روند که برخی از آن ها مانند ابراهیم سن سبیلی در جام جهانی ۱۹۸۹ عنوان کاملترین بازیکن دنیا در رده سنی نوجوانان را کسب کرد.​

 

ارسال نظر

آخرین اخبار