هفته بیستم لیگ برتر والیبال کشور با ادامه روند صعودی تیم شهرداری گنبد و شکست پاس گرگان در تهران به پایان رسید و امید صعود نمایندگان گلستان به جمع هشت تیم مرحله پلی‌آف همچنان زنده ماند.

امید شهرداری گنبد و پاس گرگان برای رسیدن به پلی‌آف لیگ برتر والیبال

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، در رقابت های این هفته شهرداری گنبدکاووس در سیرجان به مصاف فولاد این شهر رفت و علاوه بر پیروزی سه بر یک در این مسابقه، با کسب هفت امتیاز از سه بازی اخیر، بار دیگر عزم خود را برای صعود جزم کرد.

پاس گرگان هم که در تهران به دیدار سایپای این شهر رفته بود تن به شکست سه بر یک داد تا با دستان خالی و بدون امتیاز به گلستان بازگردد.

شهرداری گنبد با این برد امتیازات خود را در جدول رده بندی به عدد ۲۷ رساند و به رتبه یازدهم رسید.

انسجام و هماهنگی بین بازیکنان گنبد مهم‌ترین شاخصه بازی روز گذشته این تیم بود.

قدرتی‌زن‌های شهرداری گنبد در مقابل فولاد سیرجان از توپ‌های برگشتی امتیازات خوبی به دست آوردند و توانستند در لحظات حساس به خوبی به امتیازات خود اضافه کنند.

 گنبدی ها توانستند پیروزی سه بر یک دور رفت خود را برابر نماینده سیرجان تکرار کنند و در ادامه لیگ برای رسیدن به نیمه بالای جدول امیدوار بمانند.

از سوی دیگر یاران عیسی سنگدوینی در پاس گرگان در خانه والیبال تهران به مصاف سایپا رفتند اما برابر تیم رده دوازدهمی و مدعی سقوط جدول، دست و پا بسته بودند و به شکست سه بر یک تن دادند.

 در این دیدار هر چند بازیکنان پاس گرگان موفق شدند در دست اول با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ بر سایپا غلبه کنند اما والیبالیست های تهران در ادامه در دست های دوم، سوم و چهارم با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ ، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۰ بر پاس گرگان غلبه کرده و شکست سه بر یک دور رفت در گرگان را جبران کنند .

والیبالیست های گرگانی با تحمل این شکست در رده نهم قرار گرفتند و با ۲۸ امتیاز همچنان بخت زیادی برای رسیدن به نیمه بالای جدول رده بندی دارند.

بازیکنان پارس گرگان اگر چه در زمینه توپ گیری و سرویس از جمله تیم های با کیفیت لیگ هستند اما برای کسب پیروزی برابر حریفان باید چاره ای برای تقویت دفاع روی تور خود بیندیشند.

در میان ۱۴ تیم حاضر در لیگ برتر والیبال ایران فقط تیم های استان گلستان و شهرداری ارومیه به بنگاه اقتصادی و حامیان مالی بخش خصوصی متصل نیستند و بقیه حریفان (حداقل در نام تیم) از خدمات بخش خصوصی برای حمایت مالی بهره مند شده اند.

گلستان صنعت بزرگ و مادری ندارد اما همین صنایع متوسط با چرخش مالی بالا اگر از انگیزه کافی برخوردار شوند می توانند نیازهای مالی تیم های لیگ برتر والیبال را تامین کنند که مسوولیت بازکردن پای آن ها به ورزش با مسوولان ارشد استان است.

والیبال از گذشته های دور پس از سوارکاری، یکی از پرطرفدارترین ورزش ها در گلستان به شمار می رفت و برگزاری مسابقه والیبال، یک پای ثابت مجالس شادی و جشن مردم این استان محسوب می شد.

حاج خوشگلدی و غیاث الدین صحنه، میکاییل یلمه، ابراهیم و عثمان سن سبیلی، شعبان چهارنایی، ادریس دانشفر، عبدالرحمان رئوفی، فرهاد قائمی، صابر کاظمی، عظیم جزیده و پرویز فرخی، نمونه ای از والیبالیست های نامدار گلستان به شمار می‌روند که برخی از آن ها مانند ابراهیم سن سبیلی در جام جهانی ۱۹۸۹ عنوان کاملترین بازیکن دنیا در رده سنی نوجوانان را کسب کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار