رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس گفت: به دلیل افزایش روزافزون ابتلا به کرونا و با تصمیم ستاد استانی مقابله با این ویروس، با هدف حفظ سلامت علاقمندان به سوارکاری، ادامه کورس اسبدوانی پاییزه - زمستانه این شهرستان تا اطلاع بعدی تعطیل شد.

شیوع کرونا ادامه کورس اسبدوانی گنبدکاووس را تعطیل کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ بهروز نیازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس از هفته گذشته به سبب شیوع موج ششم ویروس کرونا و سویه اُمیکرون که سرعت انتشار و همه گیری بالایی دارد، با تصمیم ستاد مقابله با کرونا و شورای تامین شهرستان برگزار نشد.

وی اضافه کرد: براساس اعلام ستاد شهرستانی مقابله با کرونا، مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس تا بهبود شرایط و روند نزولی شیوع کرونا برگزار نخواهد شد.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس همچنین گفت: این هیات و کمیته برگزاری مسابقات سوارکاری آمادگی دارد در صورت صدور مجوز توسط ستاد مقابله با کرونا، مسابقات را بدون حضور تماشاگران برگزار کند.

تاکنون ۱۴ هفته از کورس اسبدوانی ۲۰ هفته‌ای پاییزه - زمستانه گنبدکاووس برگزار شد و طبق برنامه هفته پایانی این مسابقات قرار بود پایان اسفند امسال برگزار شود.

در همین ارتباط فرهاد بدیعی مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس به ایرنا گفت: روند شیوع کرونا در این شهرستان صعودی شده و هم اکنون ۸۰ بیمار در مراکز درمانی آن بستری هستند که ۲۲ نفر آنها در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار