فرماندار شهرستان کلاله با اشاره به ابلاغ استاندار گلستان به وی مبنی بر تهیه و تدوین سند همه جانبه توسعه شهرستان، گفت: فرآیند تدوین این طرح در کلاله آغاز و با همکاری جهاددانشگاهی به فرجام خواهد رسید.

تدوین سند توسعه «کلاله» به همت جهاددانشگاهی/ احداث مرکز اصلاح ژنتیک اسب در کلاله

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، فرهاد شیبک امروز در نشست مشترک با رئیس جهاددانشگاهی استان گلستان با اشاره به اینکه شهرستان کلاله گلستانی از ظرفیت های بکر و دست نخورده است، اظهار کرد: من به عنوان نماینده دولت و خادم مردم وظیفه دارم تمام تلاش خود را در دوره مسئولیت برای به فعلیت رساندن این ظرفیت ها به کار ببندم.

وی با بیان اینکه فرودگاه کلاله علی رغم همه بی مهری های گذشته یکی از طرفیت هایی است که به درستی به آن توجه نشده است، افزود: ظرفیت هوانوردی و تبدیل شدن به پایگاه اطفای حریق دائمی جنگل های هیرکانی و همچنین تبدیل محوطه پیرامونی ب حضور سرمایه گذاران به یک مکان مقصد گردشگری از جمله اتفاقاتی است که کنار فعال شدن دائمی فرودگاه باید در دستور کار باشد.

فرماندار شهرستان کلاله با تاکید بر مرغوبیت خاک و محصولات کشاورزی این شهرستان در سطح کشور، خاطرنشان کرد: ظرفیت های طبیعی و گردشگری این شهرستان نیز که از مقبره خالدنبی (س) گرفته تا بومگردی ها و چشمه ها ظرفیت های بی نظیری است که سالهاست کم تر مورد توجه و بهره برداری توسعه ای قرار گرفته است.

تحول خواهی شرط انتصاب مدیران جدید است

شیبک با اشاره به ابلاغ استاندار و دستورات وی در حکم مسئولیت فرمانداری کلاله، تصریح کرد: دستور نخست ایشان در این حکم تدوین سند جامع توسعه شهرستان کلاله است که ضمن شرط کردن موضوع تحول خواهی و برنامه تحولی برای انتخاب و انتصاب مدیران، بخشی از مطالعات آن را آغاز کرده ایم و بنا داریم با کمک مجموعه علمی جهاددانشگاهی آن را به فرجام مثبتی برسانیم.

وی با بیان اینکه موضوع آسیب های اجتماعی در سطح شهرستان کلاله یکی از دغدغه های اصلی ماست، ادامه داد: نگاه ما آن است که با بهره مندی از اولویت پیشگیری و ظرفیت مرکز افکار سنجی جهاددانشگاهی بتوانیم نقشه راه خود را در این حوزه مشخص کنیم.

فرماندار شهرستان کلاله با اشاره به تاکید استاندار گلستان بر توجه به مزیت های رقابتی این شهرستان به موضوع برگزاری جشنواره زیبایی اسب ترکمن در روستای صوفیان این شهرستان به صورت ملی و بین المللی اشاره کرد و گفت: ما آمادگی داریم با همکاری جهاددانشگاهی مرکز اصلاح ژنتیک اسب را در این منطقه دایر و به تمام استان و شمال کشور خدمات ویژه ای را ارائه دهیم.

جهاددانشگاهی در خدمت نظام و مردم است/ هیچ چشمداشت و منتی در برابر مردم نداریم

رئیس جهاددانشگاهی استان گلستان نیز در این نشست ضمن تقدیر از نگاهی توسعه محور و علمی فرماندار کلاله به موضوعات شهرستان، افزود: مجموعه جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از رویش های اصیل انقلاب در هر جای کشور که دولت ها و مردم نیاز به کمک علمی و دانش و همت جهادگران این نهاد داشته باشند بدون هیچ منت و چشمداشتی حاضر به انجام خدمت و رسالت های خطیر خود بوده و خواهد بود.

ابراهیم شهبازی با بیان اینکه بخش عمده ای از خدمات جهاددانشگاهی در سطح کشور هنوز برای مردم و مسئولان ناشناخته است، گفت: از مجموعه مدیران استان گلستان دعوت کرده ایم با حضور در پروژه ها، پژوهشگاهها و بسترهای علمی و فناوری جهاددانشگاهی همت و توان جوانان مومن و متعهد کشور را از نزدیک تماشا کنند.

وی با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی استان گلستان آمادگی تهیه و تدوین سند توسعه همه جانبه شهرستان کلاله را به صورت پایلوت استانی دارد، ادامه داد: در کنار آن نیز آماده ایم مرکز آموزش کوتاه مدت تخصصی و مرکز بانک خون بند ناف رویان را نیز در شهرستان کلاله راه اندازی کنیم.

راه اندازی کمیته پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی 

رئیس جهاددانشگاهی استان گلستان با استقبال از ایجاد مرکز اصلاح نژاد ژنتیک اسب در شرق استان گلستان، تصریح کرد: ریاست جهاددانشگاهی کشور همواره بر توسعه فعالیت های دانش بنیان و پژوهش محور در سرتاسر کشور به ویژه استانها و مناطق کم تر توسعه یافته استقبال و تاکید کرده اند.

شهبازی با بیان اینکه به زودی با راه اندازی کمیته مشترک پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی جهت اجرایی کردن تفاهمات صورت گرفته عملیات آغاز مداخلات توسعه جهاد دانشگاهی در استان را با جدیت بیشتری دنبال خواهیم کرد، افزود: ظرفیت مرکز افکار سنجی ایسپا جهاددانشگاهی استان گلستان نیز برای موضوعات مورد دغدغه مدیران و مردم شهرستان کلاله از جمله آسیب های اجتماعی در خدمت شهرستان خواهد بود.

گفتنی است در این دیدار سردبیر خبرگزاری ایسنای گلستان و مدیر مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت گرگان نیز به همراه رئیس جهاددانشگاهی استان گلستان حضور داشته و برخی از ظرفیت های حوزه رسانه و بخش های فرهنگی و آموزشی جهاددانشگاهی را تشریح کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار