عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

کاهش قیمت ۴۸۰۰قلم کالا در گلستان با درج قیمت تولیدکننده

صدا و سیما نوشت: سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: با اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده، قیمت حدود چهارهزار و هشتصد قلم کالا در استان کاهش می‌یابد.

سید محمد دهنوی امروز در پانزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان با بیان این مطلب افزود: با اجرایی شدن این طرح، قیمت‌ها متعادل‌تر می‌شود و در برخی کالا‌های پُرمصرف، کاهش قیمت خواهیم داشت.

 

باز شدن کلاف سردرگم تأمین خوراک دام؛ شاید وقتی دیگر/ سرمایه‌هایی که از گرسنگی جان می‌دهند

فارس نوشت: کلاف سردر گم تأمین نهاده های دامی طی دو سال اخیر موجب دغدغه‌مندی بسیاری از دامداران گلستانی شده است، دام‌هایی که تنها سرمایه دامداران هستند این روزها برای زنده ماندن نیاز به خوراک دارند و این در حالی است که تخصیص نهاده دامی طی چند روز گذشته در استان به شدت کاهش یافته است.

طی دو سال اخیر خشکسالی، کاهش تولیداتی همچون جو و کاه که غذای اصلی دام­‌های گلستان را تشکیل می­‌دهد را با چالش جدی مواجه کرد در این میان دام‌­های سبک استان که بخش اعظمی از نیاز خود را از مراتع تأمین می­‌کردند نیز به دلیل خشکسالی و فقر مراتع نیاز بیشتری به علوفه پیدا کردند، این در حالی بود که به دلیل مشکلات ارزی و تحریم­‌ها واردات نهاده‌های دامی به سختی انجام می‌­شد، اتفاقی که باعث سرگردانی دامدار و گرسنگی دام­‌ها شد.

طی یک ماه اخیر گلستان با  کاهش سهمیه  تخصیص نهاده­‌های دامی مواجه  و این اتفاق بار دیگر نارضایتی و دغدغه‌مندی دامداران گلستانی را افزایش داد.

 

آسفالت به آخرین روستای مرزی رسید

ایسنا نوشت فرماندار شهرستان مراوه تپه با اشاره به تلاش برای توسعه خدمت رسانی به روستائیان به ویژه در مناطق محروم، گفت: آخرین روستای مرزی شهرستان مراوه تپه از نعمت آسفالت بهره مند شد.

لقمان قربانی با اشاره به اینکه شهرستان مراوه تپه به برکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هر روز بیش از گذشته به سمت آبادانی و توسعه می رود، اظهار کرد: مردم ما هر روز شاهد توفیقات و دستاوردهای جدید هستند هر چند هنوز با رفع محرومیت از این منطقه مرزی فاصله داشته و می دانیم که باید تلاش و همت خود را به کار ببندیم.

وی با بیان اینکه در حوزه های مختلف زیرساختی از جمله خدمات آب، برق، گاز، سلامت و درمان، آموزش و ... رشد شهرستان مراوه تپه در چهار دهه اخیر با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، افزود: به لطف خداوند و برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و به یمن مبارکی ایام الله دهه فجر آخرین روستای مرزی شهرستان ما نیز از نعمت آسفالت بهره مند خواهد شد.

 

۶۶۰۰ فرصت شغلی در گلستان توسط کمیته امداد ایجاد شد

مهر نوشت: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان گفت: ۳۳۷ میلیارد تومان برای ایجاد هشت هزار فرصت شغلی در گلستان طی سال جاری در نظر گرفته شده و تاکنون ۶ هزار و ۶۰۰ شغل ایجاد شده است.

عیسی بابایی شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اولین نهادی که توسط بنیانگذار انقلاب شکل گرفت کمیته امداد، بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان با بیان اینکه این نهاد بیش از ۴۰ خدمت را برای مددجویان در دستور کار قرار داده است، افزود: توانمندسازی خانواده‌ها با رویکرد اشتغال از مهم‌ترین اهداف ما بوده که در سال جاری اعتبارات اشتغال ما نسبت به سال قبل ۲.۵ برابر شد.

 

مردم با همدلی از زیربار مشکلات اقتصادی سربلند بیرون می‌آیند

تسنیم نوشت: نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: مردمی که انقلاب اسلامی آن معجزه بزرگ را رقم زدند با همدلی و یاری خداوند متعال مشکلات پیش آمده در زمینه‌های معیشت، تورم و گرانی را پشت سر گذاشته و با سربلندی از زیر بار مشکلات بیرون خواهند آمد.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی گلستان با ایشان اظهار داشت: کسی که برای انجام خدمت به جامعه رابطه خودش را با خدا خالص کند مورد یاری حق تعالی قرار خواهد گرفت.

وی به سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی گلستان توصیه کرد: باید تلاش کنید، مشارکت مردم را هم در کنار خود داشته باشید، رابطه‌ خود را با مردم  خوب کنید زیرا مردم شاهد و قدردان زحمات کادر درمانی هستند و این مسئله در مبارزه با کرونا ویروس به عینه مشاهده شده است.

 

روشنایی؛ هدیه‌ای که انقلاب به خانه ۷۰۳ هزار گلستانی‌ آورد

ایرنا نوشت: ایجاد روشنایی به وسعت تمام نقاط یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در گلستان‌ به‌شمار می‌رود به طوری که جامعه زیرپوشش شرکت توزیع برق این استان از ۸۲ هزار و ۳۸۶ مشترک در سال ۵۷ با رشد ۹.۵ برابری به افزون بر ۷۸۵ هزار مشترک رسید.

قبل از انقلاب با وجود ظرفیت بالای ایران در تولید انرژی‌های تجدید پذیر از جمله انرژی‌های خورشیدی و بادی، کشور با کمبود تولید برق مواجه بود اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی با اتکا به ظرفیت‌های داخلی، تحولی شگرف در صنعت برق رخ داد به طوری که در چهل و سومین سالگرد این رویداد تاریخی، همه نقاط کشور به شبکه برق سراسری متصل هستند.

 

اختتامیه مجازی جشنواره ملی سردار بصیرت در گرگان+ اسامی برندگان

ایسنا نوشت: آیین اختتامیه جشنواره ملی "سردار بصیرت" با معرفی نفرات برگزیده به شکل مجازی در جهاد دانشگاهی واحد گرگان برگزار شد.

محمد شریف‌زاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان گلستان، در آیین اختتامیه این جشنواره که به صورت مجازی از طریق پخش زنده سامانه "رویتاب" برگزار شد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی واحد گلستان در بخش های مختلف، از جمله بخش فرهنگی بسیار فعال است.

 

دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در گلستان/ ۱۵ قلم شی تاریخی کشف شد

مهر نوشت: سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان از دستگیری سه حفار غیرمجاز و کشف ۱۵ قلم شی تاریخی خبرداد.

رحمان فرمانی اظهارکرد: برابر اخبار واصله از میراث‌ بانان افتخاری مبنی بر حفاری غیرمجاز به‌ منظور کشف اموال تاریخی-فرهنگی در تپه تاریخی شاهده روستای اسلام‌آباد شهرستان کردکوی، به دستور فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان گلستان، اکیپی از مأموران یگان حفاظت مرکز استان با همکاری و همراهی عوامل انتظامی پاسگاه یساقی به منطقه اعزام شدند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان خاطرنشان کرد: مأموران اعزامی پس از کسب نیابت قضایی و با عملیات غافلگیرانه وارد منطقه حفاری شدند و سه نفر از حفاران غیرمجاز را حین ارتکاب جرم دستگیر کردند.

 

۷۰ درصد مدارس گلستان با مشارکت خیرین در حال ساخت است

ایرنا نوشت: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: ۷۰ درصد مدارس استان شامل 490 کلاس درس مناطق شهری و روستایی با مشارکت خیرین بومی و غیربومی در حال ساخت است.

یاسر لیوانی روز سه شنبه در حاشیه بهره برداری متمرکز از هشت طرح آموزشی با ۵۰ کلاس درس استان به مناسبت دهه فجر افزود: ساخت این تعداد کلاس درس در استان در قالب ۸۵ طرح آموزشی اجرا می‌شود.

وی بدون اشاره به اعتبار موردنیاز ساخت و بهره برداری از این تعداد طرح آموزشی گفت: حدود ۳۵ درصد از اعتبار موردنیاز اجرای این طرح ها توسط خیرین تامین خواهد شد.

 

رئیس صمت استان گلستان: قیمت برخی کالاها کاهش می‌یابد

تسنیم نوشت: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با بیان اینکه قیمت ها و تخفیف‌های درج شده بر روی برخی کالاها غیرواقعی است گفت: با اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها، قیمت‌ها کاهش می‌یاید.

حسین طلوعیان بعد از ظهر امروز در پانزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان گلستان اظهار داشت: مقابله با گرانفروشی و شفاف‌سازی قیمت‌ها از مهمترین اهداف اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها است و با اجرای این طرح شاهد کاهش قیمت‌ کالاها خواهیم بود.

وی گفت: در حال حاضر برخی از واحدهای تولیدی اقدام به درج قیمت غیرواقعی بر روی کالاها کرده و با ارائه تخفیفات غیر متعارف به عوامل توزیع و عرضه کننده کالا و تحقق خواسته‌های آنها برای کسب سود بیشتر در راستای کسب سهم بیشتر از بازار فروش موجبات برهم زدن تعادل بازار، ایجاد شرایط رقابت ناسالم و اجحاف در حق مصرف کنندگان و تولید کنندگان صحیح العمل را فراهم می‌کنند.

 

واگذاری ۴۳جلد سند مالکیت در روستا‌های مرزی مراوه تپه

صدا و سیما نوشت: چهل و سه جلد سند مالکیت روستایی در روستا‌های مرزی شهرستان مراوه تپه واگذار شد.

سیدمحمد حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن گلستان در آیین واگذاری این اسناد با بیان اینکه از ۹۸روستای شهرستان مراوه تپه فقط ۵روستا اصلاحات ارضی و بقیه روستا‌ها تحت مالکیت بنیاد علوی است گفت: تا کنون در این ۵روستا بیش از ۵۰۰جلد سند مالکیت صادر شده است.

حسینی با اشاره به تفاهم نامه بنیاد مسکن و بنیاد علوی برای کارسازی روند نقشه برداری، تشکیل پرونده و واگذاری اراضی به مردم در بقیه روستا‌های شهرستان مراوه تپه ابراز امیدواری کرد: سال آینده تعداد اسناد مالکیت صادره در روستا‌های شهرستان مراوه تپه رشد چشمگیری داشته باشد تا اهالی این روستا‌ها هم از مزایای سند مالکیت برخوردار شوند.

 

سنگ اندازی شهرداری در صنعت ساختمان/ نگرانی از جهش قیمت مسکن وجود دارد

مهر نوشت: با وجود اهتمام دولت برای کاهش قیمت تمام شده مسکن اما شهرداری گرگان با افزایش عوارض شهری، زمینه ساز جهش قیمت در بازار مسکن شده.

رونق صنعت ساخت و ساز مؤلفه موثری برای پویایی شهر‌ها محسوب می‌شود. اخیراً مدیران شهری گرگان در شهرداری و شورای شهر، لایحه‌ای را مصوب کردند که بر اساس آن عوارض و نرخ پروانه ساختمانی افزایش چند برابری را تجربه خواهد کرد.

بر اساس این لایحه مقرر است تا سال آینده سهم درآمدزایی شهرداری از صنعت ساختمان در بودجه سالانه افزایش یابد؛ این مصوبه بازخورد منفی زیادی در شهر بر جای گذاشته و جامعه انبوه سازان گرگان اعتراضات گسترده‌ای نسبت به این تصمیم داشتند.

 

وصول مالیات در گلستان ۷۷ درصد رشد داشت

ایرنا نوشت: مدیرکل امور مالیاتی گلستان با اشاره به این که تامین ۹۰ درصد از درآمد عمومی استان از محل وصول مالیات‌هاست، گفت: وصول مالیات گلستانی‌ها از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۷۷ درصد رشد داشته است.

علی‌اصغر هزارجریبی اظهارداشت: سهم درآمد گلستان از محل درآمد عمومی سال جاری ۱۲ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال بوده که سهم مالیات برای تامین آن، ۱۱ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: اهالی این استان در مدت اعلام شده ۱۱ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال مالیات پرداخت کردند.

 

برخورد قاطع با متخلفان در عرصه فروش روغن موتورهای تقلبی

باشگاه خبرنگاران نوشت: معاون بازرسی سازمان صمت گلستان گفت:با متخلفان احتمالی در عرصه فروش روغن موتورهای تقلبی برخورد می شود.

علی اصغر اصغری گفت:با توجه به قرار گرفتن انواع روغن موتور بنزینی و دیزلی در زمره اقلام مشمول استاندارد اجباری و لزوم رعایت موارد مندرج در ماده ۳ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان همچنان شاهد برخی تخلفات احتمالی افراد سود جو در فروش روغن موتور‌های تقلبی اتومبیل در چرخه بازار هستیم.

او  از شهروندان خواست:با دقت و هشیاری از فروشگاه‌های مجاز و معتبر برای خرید روغن موتور خودرو اقدام و از معامله با دلالان و مراجعه به فروشگاه‌های غیر معتبر خودداری کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار