معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با اشاره به تغییرنحوه درج قیمت بر روی محصولات در استان، گفت: با این اتفاق قیمت حدود ۴ هزار و ۸۰۰ قلم کالا در استان گلستان کاهش خواهد یافت.

کاهش قیمت ۴۸۰۰ قلم کالا در گلستان/ قیمت تولیدکننده جایگزین قیمت مصرف کننده

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید محمد دهنوی امشب در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی رسانه استان گلستان با اشاره به اینکه تا کنون همواره قیمت مصرف کننده بر روی محصولات مختلف درج می شده است، اظهار کرد: از این پس طبق طرح مشخص و زمان بندی شده ای قیمت تولید شده بر روی محصولات درج خواهد شد.

وی با بیان اینکه درج قیمت تولید شده بر روی محصولات و کالاها موجب تعادل و عدم افزایش بی ضابطه قیمت های خواهد شد، افزود: بر اساس دستورالعمل های ابلاغی به فروشندگان حداکثر قیمتی که برای فروش محصولات می تواند استفاده شود با ۳۰ درصد افزایش نسبت به قیمت تولید است..

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با تاکید بر اینکه این سود برای کالاهایی که در درون استان تولید می شود تا ۱۵ درصد نیز پائین می آید، خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد با این اتفاق نه به صورت یک شبه و معجزه وار ولی به صورت نرم و به مرور به قیمت های بازار سامان بدهیم و در بخشی از کالاهای مصرفی شاهد کاهش قیمت خواهیم بود.

دهنوی با اشاره به اینکه هم اکنون در سه گروه کالایی این قیمت گذاری در حال انجام است، ادامه داد: این سه گروه شامل ۴۷ تولید کننده و بالغ بر ۲۴۰ قلم کالا خواهد بود که قیمت گذاری نهایی بر مبنای قیمت تولید در آن انجام می پذیرد.

وی از اضافه شدن یک گروه کالایی دیگر به این سبد تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: بالغ بر هشت گروه کالایی دیگر نیز در سه ماهه نخست سال آتی به جمع محصولات تولید شده با درج قیمت تولید اضافه خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با تاکید بر اینکه پیش‌بینی ما این است که با این شرایط در بالغ بر ۴هزار و ۸۰۰ قلم کالا به مرور کاهش قیمت داشته باشیم، اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با این اقدام ضمن ایجاد ثبات بر بازار به افزایش قدرت خرید مردم و معیشت آنها کمک کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار