مدیرعامل شرکت گاز گلستان خبر داد

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان سطح بهره مندی جمعیت شهری استان از نعمت گاز طبیعی را 100 درصد اعلام کرد و گفت: قبل از انقلاب اسلامی، گلستان از نعمت گاز برخوردار نبود.

بهره مندی 100 درصدی جمعیت شهری گلستان از نعمت گاز/ مشکلی برای تأمین گاز در گلستان وجود ندارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، علی طالبی در گفتگو با خبرنگاران با گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ‌ یک از مناطق شهری و روستایی استان گلستان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند نبودند اما امروز به برکت انقلاب اسلامی ۶۲۴ هزار و ۶۲۷ خانوار گلستانی از این نعمت خدادادی برخوردار هستند.

وی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی سطح بهره مندی جمعیت شهری استان گلستان از نعمت گاز طبیعی 100 درصد است، همچنین 98 و نیم درصد از جمعیت خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز بهره مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان با بیان اینکه اجرای عدالت نسبی در تأمین و توزیع گاز به مردم استان گلستان وظیفه ما است، افزود: با احتساب پروژه های گازرسانی در دهه مبارک فجر تعداد روستاهای بهره مند از نعمت گاز در گلستان به 921 روستا می رسد، در حال حاضر گازرسانی روستاهای کوچک با فاصله دور و با جمعیت کم و روستاهای طرح کوچک باقی مانده که درصدد هستیم در سال جاری تمامی روستاهایی که قابلیت گازرسانی دارند بدون گاز باقی نمانند و نسخه گازرسانی به استان گلستان بسته شود.

طالبی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون در تأمین گاز در استان گلستان مشکلی وجود نداشته است، بیان کرد: تاکنون گاز هیچ یک از مشترکان تجاری، صنعتی و خانگی به دلیل کمبود قطع نشده است.

وی متذکر شد: براساس برنامه ای که در سطح ملی تحت عنوان تأمین و توزیع متوازن گاز انجام شده در زمستان امسال با وجود برودت هوا و کاهش دما در استان های مختلف از جمله گلستان برای تأمین گاز مشکل خاصی ایجاد نشد البته براساس سیاست گذاری انجام شده صنایع عمده در موارد خاص از سوخت های ذخیره و دوگانه سوز استفاده کردند تا ایام پیک بار به خوبی سپری شود.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان با بیان اینکه با تدابیر اتخاذ شده در ادامه نیز برای تأمین گاز مشکلی نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: میانگین مصرف خانگی گاز در زمستان سال جاری با افزایش حدود 10 درصدی همراه بوده است، در مجموع امسال گلستانی ها در مصرف بهینه و اصولی گاز عملکرد خوبی داشتند و اکثر مشترکان مصرف نرمال را رعایت کردند.

 گفتنی است؛ سال ۷۸ همزمان با تشکیل استان گلستان، شرکت گاز این استان در مرداد ماه همان سال تأسیس و چند ماه بعد فعالیت خود را آغاز کرد که تا آن زمان تنها اهالی ۱۶ شهر و ۲۴ روستای این استان شامل ۱۱۷ هزار خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند بودند که برای گازرسانی به آن‌ها یک هزار و ۴۹۰ کیلومتر شبکه انجام و ۷۶ هزار و ۵۰۰ عدد انشعاب نصب‌ شده بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار