دبیر خانه کشاورز گلستان:

ایمانی، دبیر خانه کشاورز گلستان کشت قرار دادی را یک ضرورت برشمرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی به دنبال طراحی کشت قراردادی است که درصورت تحقق این طرح، شاهد ساماندهی سیب زمینی کاران می شویم.

کشت قراردادی در گلستان اجرایی شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی قلی ایمانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: صادرات سیب زمینی سبب شده تا مقداری خلا در بازار ایجاد شود و شاهد افزایش قیمت این محصول باشیم.

وی با اشاره به اینکه دولت به دنبال بحث کشت قرار دادی محصولات کشاورزی است، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح منجر به الگوی کشت می شود که در بخش هایی از آن نیز مسئله کشت سیب زمینی و ضرر و زیان سیب زمینی کاران حل خواهد شد.

به گفته دبیر خانه کشاورز، با اجرای این طرح و قراردادی که با کشاورزان منعقد می شود میزان نیاز کشور و صادرات مشخص خواهد شد.

وی کشت قرار دادی را مانع شوک به بازار دانست و خاطرنشان کرد: برنامه جهاد کشاورزی استان برای تمام محصولات کشت قراردادی است.

ایمانی در خاتمه خاطر نشان کرد: در این طرح جهاد کشاورزی بر روی میزان سطحی که قرار است محصول کشت شود تمرکز می کند تا مانند سال های گذشته به دلیل حجم زیاد کشت و عرضه بسیار و همچنین کمبود کشت و عرضه کم، به بازار شوک وارد نشود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار