عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

گلایه استاندار از مدیران بی‌تفاوت به کرونا/ کنترل کارت واکسن و عدم ارائه خدمت به افرادی که واکسن نزده‌اند

فارس نوشت: استاندار گلستان با گلایه از عدم حضور برخی مدیران مرتبط با وجود مصوبات ستاد کرونا در جلسه به صورت حضوری با ویدئو کنفرانس، گفت: متاسفانه برخی مدیران گویی مسائلی مهمتر از جان مردم دارند.

جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در گلستان به ریاست علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان پیش از ظهر امروز برگزار شد.

 

اسناد صادر شده در یال قلعه حسن با زمین های کشاورزی همپوشانی ندارد

مهر نوشت: رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: اسناد صادر شده مشهور به یالِ قلعه حسن گرگان، با زمین های کشاورزی اهالی این منطقه، هم پوشانی ندارد.

حیدر آسیابی در پاسخ به نگرانی اهالی قلعه حسن گرگان در پی صدور سند اراضی یال قلعه حسن به نام منابع طبیعی اظهارکرد: اسناد صادر شده مشهور به یالِ قلعه حسن گرگان، با زمین های کشاورزی اهالی این منطقه، هم پوشانی ندارد.

رییس کل دادگستری استان گلستان گفت: اسناد صادر شده مربوط به اراضی ملی شامل جنگل های دست کاشت و اراضی جنگلی بوده و با زمین های کشاورزی اهالی منطقه همپوشانی ندارد و زمین هایی که به اصطلاح مستثنیات هستند در این نقشه مجزا شده است و جای نگرانی نیست.

 

لیدر‌های شکارچیان در سواحل آشوراده گلستان شناسایی شدند/ احضار ۵ نفر به دادسرا

تسنیم نوشت: دادستان بندرترکمن از شناسایی و احضار ۵ نفر از لیدر‌های شکارچیان در سواحل این منطقه خبر داد.

علیرضا مزیدی اظهار داشت: 5 نفر از لیدر‌های این شکارچیان که از طریق گروه‌های تلگرامی و واتساپی اقدام به فراخوان برای شکار در منطقه می‌کردند با همکاری پلیس فتا شناسایی و به دادسرا احضار شدند.

دادستان مزیدی افزود: دستور توقیف شناور‌ها و قایق‌های غیرمجاز هم صادر شده است.

وی گفت: همچنین کومه‌هایی که شکارچیان غیرمجاز در منطقه آشوراده ساخته بودند تخریب شده است.

 

تعیین۲۱۰ هکتار زمین برای طرح مسکن ملی در گلستان

صدا وسیما نوشت: برای اجرای طرح مسکن ملی در گلستان تاکنون ۲۱۰ هکتار زمین تامین شده است.

استاندار گلستان در جلسه بررسی طرح های حوزه مسکن و ساماندهی سواحل استان  گفت: براساس مصوبات باید دانشگاه‌ها و نیروهای مسلح با توجه به ظرفیت اراضی که تحت مالکیت خود دارند طی تفاهم نامه‌هایی در اختیار راه و شهرسازی قرار دهند.۲۱۰ هکتار زمین برای طرح مسکن ملی در گلستان

علی محمد زنگانه  افزود: دستگاه‌های متولی از جمله آموزش و پرورش و دیگر ادارات و سازمان‌ها چنانچه اراضی مازاد در اختیار دارند باید با تحویل آن به نهضت مسکن ملی کمک کنند.

 

بلاتکلیفی فرودگاه کلاله مصداق اتلاف بیت المال است/ نرماب مطالبه مهم گلستان در سفر رئیس جمهور

ایسنا نوشت: گلستان نماینده مردم مینودشت، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر چنین ظرفیت ارزشمند فرودگاه کلاله بلااستفاده باقی بماند مصداق کامل اتلاف و اهمال کاری در بیت المال است.

رضا آریان پور با اشاره به آخرین وضعیت سد نرماب اظهار کرد: در حال حاضر این سد بزرگترین پروژه در دست اجرای استان گلستان است و همه به ویژه مجمع نمایندگان گلستان برای اجرای آن اهتمام دارند چراکه فواید آن به کل استان می رسد.

وی افزود: پروژه سد نرماب تاکنون پیشرفت خوبی داشته و تا سال ۹۰، ساخت سد پیشرفت ۹۲ درصدی داشت اما مسائلی اعم از استملاک اراضی اطراف، راه اندازی تصفیه خانه، سیستم انتقال آب کشاورزی، جابه جایی و کوچاندن روستاهای اطراف به بودجه های کلانی نیاز دارد که براساس آخرین برآوردها دو هزار میلیارد تومان اعلام شده بود.

 

تامین و توزیع کالا‌های اساسی در گلستان

صداوسیما نوشت: کالا‌های اساسی مورد نیاز استان تامین و در حال توزیع است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اعلام این خبر گفت: از یک ماه گذشته ۱۹۰۰تُن برنج شامل هزار تُن برنج تایلندی به قیمت مصرف کننده هر کیلوگرم ۱۲هزار و ۵۰۰تومان و ۹۰۰تُن برنج هندی به قیمت هر کیلوگرم ۱۸هزار و ۵۰۰تومان تامین و توزیع شد.

سعید حسن پور افزود: در این مدت ۳۵۰تُن شکر برای مصرف خانوار، ۳۰۰تُن برای مصرف اصناف و ۴۲۰تُن برای زنبورداران استان تامین و توزیع شد.

 

مینودشت با ۴۲.۱ درصد تزریق دُز سوم کرونا رتبه نخست گلستان را دارد

ایرنا نوشت: سرپرست فرمانداری مینودشت گفت : تاکنون ۲۲ هزار و ۱۴۲ نفر از واجدین شرایط بالای ۱۸ سال این شهرستان معادل ۴۲.۱ درصد دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند که از این جهت مینودشت در بین ۱۴ شهرستان استان جایگاه نخست را دارد.

محمدتقی قزل سفلی اظهارداشت: در زمان حاضر ۵۹ هزار و ۹۴۵ نفر معادل ۹۹.۴ درصد و ۵۲ هزار و ۶۵۰ نفر معادل ۸۷.۷ درصد از واجدین شرایط ۱۲ سال به بالا شهرستان مینودشت به‌ترتیب نوبت نخست و دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون افراد ۹ تا ۱۲ سال و پنج تا ۹ سال طی روزهای گذشته در مینودشت، افزود: با اطلاع رسانی های انجام شده، روند تزریق واکسن به این گروه‌های سنی به خوبی در حال انجام است.

 

۵۰۰۰ گلستانی تماشاگر اکران فیلم های جشنواره فجر بودند

مهر نوشت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: پنج هزار و ۳۷۸ گلستانی با حضور در سینما تماشاگر اکران فیلم های سینمایی چهلمین جشنواره فیلم فجر بوده اند.

محمد رعیت در حاشیه اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر گلستان در سینما عصر جدید اظهار کرد: دولت و و وزیر فرهنگ و ارشاد با توجه محدودیت شیوع ویروس کرونا اما به منظور حمایت از فیلم سازان، سینماگران مردم و ایجاد فرصت مناسب برای هنر دوستان سینما جشنواره استانی فیلم فجر در همه استان ها از جمله گلستان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه پنج هزار و ۳۷۸ گلستانی از اکران فیلم های فجر استقبال کردند، افزود: ۱۶ فیلم در ۴۸ سانس در سینما عصر جدید و کاپری اکران شد که برخی مورد استقبال بیشتر و برخی نیز مورد استقبال کمتر واقع شد.

 

کلاهبرداری با اخذ بیعانه

صدا وسیما نوشت: رییس پلیس فتا گلستان درباره کلاهبرداری با دریافت بیعانه در خرید‌های آنلاین هشدار داد.

رییس پلیس فتا گلستان گفت: شهروندان برای خرید هر گونه کالا در فضای مجازی چه فروشگاه‌های آنلاین و چه کالا‌ها و خدمات تبلیغ شده در سایت‌های واسط باید دقت کنند تا در دام مجرمان سایبری نیفتند.

ابراهیم پرسا گفت: قیمت‌های پایین یک ترفند ساده از سوی مجرمان سایبری است و باعث وسوسه خریدار می‌شود و به راحتی به خواسته فروشنده عمل می‌کنند و اقدام به واریز وجه با عنوان بیعانه می‌کنند.

 

نیاز ۲۰۰۰ میلیاردی سد نرماب برای بهره برداری

ایسنا نوشت: استاندار گلستان با اشاره به اینکه برای اتمام پروژه ساخت و راه اندازی سد نرماب نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم، گفت: امیدواریم در سفر رئیس جمهور به استان مصوبات خوبی در این حوزه داشته باشیم.

علی محمد زنگانه در حاشیه بازدید از سد نرماب شهرستان مینودشت، اظهار کرد: سد نرماب یکی از پروژه های حیاتی و زیرساختی در استان است که با توجه به اهمیت آن از اصلی ترین پروژه ها در سفر ریاست جمهوری خواهد بود.

وی با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی در جهت اتمام پروژه سد نرماب انجام شده اما تکمیل این پروژه بسیار مهم به دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: در سفر ریاست جمهوری به استان تلاش می کنیم تا مصوبات خوبی برای تأمین منابع باقی مانده برای تکمیل این سد را از طریق منابع نقدی، اوراق و تهاتر نفت اخذ کنیم.

 

تزریق دُز سوم واکسن کرونا در گلستان ۷.۳ درصد کمتر از میانگین کشوری است

ایرنا نوشت: استاندار گلستان با اشاره به تزریق ۲ میلیون و ۹۲۹ هزار و ۶۷۰ دُز واکسن کرونا در استان گفت: تزریق نوبت سوم در این استان ۷.۳ درصد کمتر از میانگین کشوری است.

علی‌محمد زنگانه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: از مجموع واکسن‌های تزریق شده، ۹۶ درصد در نوبت اول و ۸۲.۶ درصد در نوبت دوم تزریق شد.

وی بیان کرد: همچنین فقط ۲۴.۷ درصد گلستانی‌ها برای تزریق نوبت سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کردند.

 

واریز ۹۸ میلیارد تومان سهم ارزش افزوده به حساب شهرداری های گلستان

مهر نوشت: مدیرکل امور مالیاتی گلستان گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۹۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل ارزش افزوده به حساب دهیاری ها و شهرداری های گلستان واریز شده است.

علی اصغر هزارجریبی اظهارکرد: در ۱۰ ماهه امسال ۹۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل ارزش افزوده به حساب دهیاری ها و شهرداری های استان واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان توضیح داد: میزان ۹ درصد مالیات بر مصرف است که باید توسط مصرف کننده برای خرید کالا و خدمات پرداخت شود که قبلاً این قانون موقتی بوده اما در سال جاری قانون دائمی شده است.

 

پاسخ دادگستری گلستان به نگرانی اهالی قلعه حسن گرگان

باشگاه خبرنگاران نوشت: رییس کل دادگستری استان گلستان گفت: اسناد صادر شده مشهور به یال قلعه حسن با زمین های کشاورزی اهالی این منطقه،هم پوشانی ندارد.

حیدر آسیابی در پاسخ به نگرانی اهالی قلعه حسن گرگان درپی صدور سند اراضی یال قلعه حسن به نام منابع طبیعی گفت: اسناد صادر شده مربوط به اراضی ملی شامل جنگل‌های دست کاشت و اراضی جنگلی واقع در منطقه یال قلعه حسن است و با زمین‌های کشاورزی اهالی منطقه همپوشانی ندارد و زمین‌هایی که به اصطلاح مستثنیات هستند در این نقشه مجزا شده است و جای نگرانی وجود ندارد.

 

3 هفته پرتلاطم کرونایی در انتظار گلستان/ 15 درصد کرونایی‌های گلستان زیر 12 سال هستند

ایسنا نوشت: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به روند افزایشی ابتلا به امیکرون در استان گلستان گفت: سه هفته پرتلاطم کرونایی در انتظار گلستان است.

ناهید جعفری در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: متاسفانه همانند هفته گذشته کمتر از حد استاندارد پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنیم، مجموعه شاخص‌هایی که رعایت پروتکل های بهداشتی را تشکیل می‌دهد باید ۸۵ درصد باشد که این شاخصه در استان گلستان ۸۲ درصد محاسبه شده و حتی در برخی مجموعه ها و اماکن پرتجمع ۶۰ درصد نیز گزارش شده است.

 

هماهنگ نبودن دستگاه های ذیربط در ماجرای شکارچیان آشوراده صحت ندارد

باشگاه خبرنگاران نوشت: مدیرکل محیط زیست گلستان خبرهماهنگ نبودن دستگاه‌های ذیربط را در ماجرای شکارچیان غیرمجاز تکذیب کرد.

محمدرضا کنعانی درباره انتشار خبری مبنی بر هماهنگ نبودن دستگاه‌های ذیربط استان در برخی از خبرگزاری‌ها گفت: این موضوع تکذیب می‌شود چرا که همه دستگاه‌های ذیربط در استان گلستان هماهنگی‌های لازم را با یکدیگر انجام می‌دهند.

به گفته کنعانی هر زمان که مدیریت میانکاله به محیط زیست استان گلستان درخواست نیرو داده ارگان هایی، چون انتظامی، دریابانی و مرزبانی همکاری لازم را انجام داده اند.

 

دادستان ‌بندرترکمن: ۴۸ پرونده برای شکارچیان متخلف تشکیل شد‌

تسنیم نوشت: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرترکمن از شناسایی و احضار ۵ نفر از لیدر‌های شکارچیان در سواحل این منطقه خبر داد و گفت: ۴۸ پرونده برای شکارچیان متخلف تشکیل شد‌.

علیرضا مزیدی اظهار داشت: 5 نفر از لیدر‌های این شکارچیان که از طریق گروه‌های تلگرامی و واتساپی اقدام به فراخوان برای شکار در منطقه می‌کردند با همکاری پلیس فتا شناسایی و به دادسرا احضار شدند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرترکمن افزود: دستور توقیف شناور‌ها و قایق‌های غیرمجاز هم صادر شده است.

وی گفت: همچنین کومه‌هایی که شکارچیان غیرمجاز در منطقه آشوراده ساخته بودند تخریب شده است.

 

حمل و نقل ریلی بار در کشور توجیه اقتصادی ندارد/ خطوط اصلاح شود

مهر نوشت: رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: مسیر ترانزیتی ریلی گلستان و کشور به دلیل صعب‌العبور بودن، بار را با تاخیر زمانی بالا حمل کرده که منجر به هزینه مالی بالا می شود لذا توجیه اقتصادی ندارد.

علی‌محمد چوپانی اظهار کرد: مسیر ترانزیتی استان و کشور به دلیل صعب‌العبور بودن، بار را با تاخیر زمانی بالا به مقصد می‌رساند که منجر به هزینه مالی برای صاحب کالا می شود.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان افزود: باید زمان حمل بار توسط ریل از مبدا به مقصد در داخل کشور بیش از چهار روز نباشد زیرا بار با کامیون از بنادر ظرف ۴۸ ساعت به مقصد می رسد و از طرف دیگر باید هزینه‌های ترانزیت کالا و جابجایی کالا با واگن به مراتب ارزان تر از حمل و نقل کامیونی باشد.

 

فرودگاه کلاله به قطب ترانزیت تجاری شرق گلستان تبدیل می‌شود

تسنیم نوشت: استاندار گلستان گفت: فرودگاه شهرستان کلاله می‌تواند به قطب ترانزیت تجاری شرق استان گلستان تبدیل شود.

علی محمد زنگانه ظهر امروز در بازدید از فرودگاه شرق استان گلستان اظهارداشت: این امکان اکنون به صورت نسبی وجود دارد و تلاش میکنیم در سفر رئیس جمهور به استان، مصوبات خوبی جهت رفع مشکلات اخذ شود.

وی افزود: فرودگاه شهرستان کلاله ظرفیت فوق العاده‌ای است که 7 شهرستان با ظرفیتی نزدیک به 800 هزار نفر می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

 

«علفزار» سینما را پر کرد/ استقبال گرم گلستانی ها از فیلم فجر

مهر نوشت: چهلمین جشنواره فیلم فجر در گلستان در حالی به کار خود پایان داد که بیش از پنج هزار نفر در سینماها حضور داشتند و «علفزار» توانست نظر مخاطبان را بیش از سایر فیلم ها به خود جلب کند.

اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر در گلستان هم زمان با برگزاری مراسم کشوری و معرفی برگزیده‌ها، با حضور مسئولان استان گلستان در پردیس سالن سینما عصر جدید برگزار شد.

در حالی که برنامه ریزی های انجام شده بود که قبل از شروع فیلم مراسم تجلیل سینماگران استان انجام شود اما با اعتراض تعدادی از تماشاگران که برای دیدن فیلم به سینما آمده بودند این تجلیل بعد از اکران انجام شد.

 

مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان چندبرابر سایر استان هاست/ جبران ۲۲۰ لیتر بر ثانیه کسری آب گرگان

ایسنا نوشت: استاندار گلستان به سفر رئیس جمهور به گلستان اشاره کرد و گفت: مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان چند برابر میانگین مصوبات سایر استان ها خواهد بود.

علی محمد زنگانه اظهار کرد: در ۲۲ بهمن ماه، ملت ایران از جمله مردم گلستان حماسه ای دیگر رقم زدند و سرمایه اجتماعی را برای مسئولان کشورمان ایجاد کردند که باید قدردان حضور پرشور مردم باشیم.

وی افزود: در استان گلستان پیش روی ما مشکلات و چالش های فراوانی وجود دارد اما انگیزه ام برای کار مضاعف می شود چراکه هر چقدر چالش ها زیاد است در مقابل ظرفیت ها و منابع ما برای رفع چالش ها ده ها برابر بیشتر است، گرچه گلستان جزو ۱۰ استان برابر از لحاظ منابع و  ظرفیت ها است اما سرانه خانوار نصف میانگین کشوری است میزان خط فقر در کل استان به ویژه در جامعه روستایی گلستان وضعیت مطلوبی ندارد و برای رشد و پیشرفت استان و افزایش وضعیت معیشت و اشتغال استان باید اقدامات اساسی انجام شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار