عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

 

مسئولان استانی پاسخگوی تنش آبی در گلستان باشند

مهر نوشت: نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت تنش آبی در بهار و تابستان سال آینده در گلستان، مسئولان استانی باید پاسخگو باشند.

رمضانعلی سنگدوینی اظهار کرد: برای کنترل تنش آبی در گلستان اقدامات گسترده و نشست های زیادی با وزیر نیرو و با معاونان ایشان داشته ایم، که در این جلسات مسئولین استانی هم حضور داشتند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کسانی که در این حوزه باید فعال باشند، متاسفانه کوتاهی می کنند، خاطرنشان کرد: آب منطقه ای تامین کننده آب استان است و این کار بر عهده این شرکت است.

 

تالاب‌های سه‌گانه گلستان گرفتار خشکسالی و برداشت بی رویه منابع آب

ایرنا نوشت: آلاگل، آجی‌گل و آلماگل، سه تالاب بین‌المللی گلستان طی سال‌های اخیر در جدال با خشکسالی، بخش زیادی از عرصه خود را از دست دادند که همراهی جوامع محلی، حل مشکلات حق آبه، جلوگیری از برداشت بی رویه منابع آب و صیدغیرمجاز می‌تواند این گستره‌های آبی ارزشمند را از نابودی همیشگی نجات دهد.

برف و باران هفته‌های اخیر اگر چه بخشی از مشکل کم آبی گلستان را برطرف کرد اما تالاب های استان به دلیل داشتن رژیم آب سیلابی همچنان متاثر از خشکسالی‌ هستند و بخش عظیمی از منبع غذایی خود را بخاطر کم شدن آب و خشکی از دست داده و دیگر آن جلوه و زیبایی گذشته را ندارند.

عدم تخصیص حق‌آبه مناسب، کم شدن بارش و تبخیر آب بدلیل گرمای زیاد، برداشت آب برای مصارف کشاورزی از سوی جوامع محلی و صید غیرمجاز آبزیان از جمله دلایل به خطر افتادن این پهنه‌های آبی است.

 

مردم نگران تامین کالای شب عید نباشند/ تهیه ۱۱۰ طرح برای رفع چالش‌ها

فارس نوشت: استاندار گلستان گفت: ۱۱۰ طرح برای رفع چالش‌های استان در سفر رئیس جمهور به گلستان آماده شده است که امیدواریم بتواند زمینه رفع عقب‌‌ماندگی‌های استان را ایجاد کند.

علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان در برنامه تلویزیونی «حرف حساب» سیمای مرکز استان ضمن تقدیر از حضور مردم در مراسم گرامیداشت یوم الله 22 بهمن با اشاره به اقدامات انجام گرفته در زمان حضور در استانداری گلستان همچنین برنامه‌های پیش‌رو اظهار کرد: استخراج آخرین اسناد توسعه استان یکی از نخستین اقدامات انجام گرفته بود و اهداف چشم‌انداز ۱۴۰۴ استان و برنامه‌های برش بخشی در ۳۰ محور در حال تدوین است و تلاش داریم تا مردم محوری پایه و اساس اقدامات باشد.

 

پنج میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری گلستان ذخیره شد

ایرنا نوشت: رییس اداره کنترل سیلاب و آبخوان‌داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: پنج میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب آب و رسوب براثر بارش‌های رگباری باران چند روز گذشته و جاری شدن روان آب در پشت سازه‌های آبخیزداری این استان ذخیره شد.

حسن شادمهری اظهارداشت: بارندگی‌های روزهای ۱۶ و ۱۷ بهمن باعث جاری شدن روان آب در برخی از حوضه‌های آبخیزداری شهرستان‌های بندرگز، کردکوی، مراوه‌تپه، کلاله، گنبدکاووس، آزادشهر، مینودشت و گالیکش شد که سازه‌های سنگی ملاتی و بندهای خاکی موجود در این مناطق بخشی از این روان‌آب را مهار و کنترل کردند.

وی افزود: با توجه به میزان روان‌آب‌های ناشی از بارندگی این ۲ روز در پشت عمده پروژه‌های آبخیزداری استان مملو از آب و رسوب شد اما در بیشتر حوضه‌های آبخیزداری مناطق غربی استان تا محدوده حوضه آبخیز رامیان به دلیل نوع بافت خاک، بخش قابل توجهی از حجم آب ذخیره شده پشت سازه‌ها به سفره‌های زیرزمینی نفوذ و تاحدودی آبخوان‌داری را تغذیه کرد.

 

کمبود زمین برای ساخت مسکن در شهرستان آق قلا

باشگاه خبرنگاران نوشت: اهالی روستای قره داغلی شهرستان آق قلا به دلیل کمبود زمین با مشکل ساخت مسکن در این روستا رو به رو هستند.

جندقی مدیربنیاد مسکن آق قلا گفت: روستای قره داغلی ازسمت جنوب و غرب منتهی به مراتع و اراضی ملی است از این رو زمین برای ساخت منزل مسکونی در این روستا کم است، طبق قانون ماده ۴ منابع طبیعی و آبخیزداری باید این زمین‌های اطراف بافت روستا را به بنیاد مسکن تحویل دهد.

او گفت: برای حل این مشکل طی یک سال گذشته از طریق شورا و دهیاری پرونده‌هایی تشکیل شده تا به کمیسیون واگذاری ارسال شود تا زمین‌های مورد نیاز را تملک کنیم و به مردم تحویل دهیم.

 

بدرقه مهمانان سیبری با سرب های داغ/ روزگار خلیج گرگان تیره شد

مهر نوشت: با وجود این که امسال پرندگان مهاجر خلیج گرگان از مرگ و میر بوتولیسم در امان بودند اما تداخل وظایف محیط زیست گلستان و مازندران در روزهای اخیر ثمره ای جز شکار پرندگان نداشته است.

محیط زیست و حیات وحش ایران روایت‌های هولناک و تلخ بسیاری تاکنون داشته که می‌توان به فاجعه بازار فریدونکنار به عنوان یکی از این وقایع دردناک آن اشاره کرد و یا وقوع بوتولیسم و مرگ حدود ۸۰ هزار قطعه انواع پرنده مهاجر در خلیج گرگان که دل بسیاری از علاقه مندان به طبیعت را به درد آورد.

البته در کنار این مسائل تأیید حکم اعدام محیط بان کرمانشاهی را هم باید به آن اضافه کرد. در روزهای اخیر هم خبری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که نشان از وقوع یک تراژدی تلخ و دردناک در خلیج گرگان دارد/

 

۸۰ هزار گلستانی فاقد پوشش بیمه‌ای هستند

ایرنا نوشت: مدیر اجرای طرح پوشش بیمه سلامت محله های کم‌برخوردار اداره کل بیمه سلامت گلستان گفت: با وجود تلاش برای گسترش ارائه خدمات درمانی به مردم استان، ۸۰ هزار نفر از ساکنان محله‌های کم برخوردار گلستان فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند.

شاپور آقایی‌مقدم بیان کرد: خانواده های فاقد پوشش بیمه درمانی در استان علاوه بر معرفی توسط دستگاه های مرتبط به این اداره کل، می توانند از طریق ورود به سامانه غیرحضوری بیمه سلامت یا مراجعه به ۲۹ دفتر پیشخوان طرف قرارداد این اداره کل نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کرده و از مزایای بیمه سلامت استفاده کنند.

 

توزیع ۵۰۰ هزار بسته معیشتی با ارزش ۲ هزار میلیاردی آستان قدس‌رضوی در سطح کشور/ معرفی دبیر کانون‌های خدمت آستان قدس‌رضوی در استان گلستان

فارس نوشت: مدیر مرکز امور خادم‌یاری کشور گفت : شبکه خادمیاری تاکنون نزدیک به بیش از ٥٠٠ هزار بسته معیشتی با ارزش بیش از ۲ هزار میلیارد ریال در سطح کشور توزیع کرده است.

مهدی رضوی‌کیا امرز در مراسم تکریم و معارفه دبیر کانون‌های خدمت آستان قدس‌رضوی در استان گلستان اظهار کرد: اولویت مرکز امور خادم‌یاری کشور تامین نیروی انسانی در شبکه خادمیاری است.

وی تصریح کرد: به دنبال نمادسازی و هویت‌سازی در شبکه خادمیاری هستیم خصوصا چهارشنبه‌های امام رضایی که امیدواریم با احیای این نمادها بتوانیم به نوعی ادای احترام و عرض ادب به محضر علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) داشته باشیم.

دبیر سابق کانون‌های خدمت‌رضوی در استان گلستان با اشاره به خدمات کانون‌های تخصصی و خادمیاری گفت: خدمت همه خادمیاران در استان زمینه‌ساز امید و نشاط رضوی را در استان طنین‌انداز کرد.

 

اما و اگرها درباره «وام بدون ضامن»/ از آمادگی بانک ها تا همخوانی حقوق با سقف تسهیلات

ایسنا نوشت: دبیر شورای هماهنگی بانک های استان گلستان جزئیات دریافت تسهیلات بدون ضامن را تشریح کرد.

حسین قدیر با تشریح طرح تسهیلات بدون ضامن اظهار کرد: این طرح اخیراً با دستور بانک مرکزی و وزارت اقتصاد گرفته شده و با استقبال سیستم بانکی همراه بوده که در حال حاضر این طرح ابلاغ شده است و متقاضیان از شرایط بهره‌مندی از طرح تسهیلات بدون ضامن برخوردار باشند.

وی افزود: در وهله نخست این طرح برای کارمندان دولت و بخش خصوصی و بازنشستگان تعریف شده است که این افراد می توانند با دریافت گواهی کسر از حقوق از مزایای این طرح بهره‌مند شوند مشروط به آن که رتبه اعتباری آنها در سیستم بانکی به صورت A، B و C باشد، افرادی که کارمند نیستند امکان بهره مندی از طرح تسهیلات بدون ضامن را ندارند و این افراد باید یک ضامن مورد تایید بانک موردنظر را فراهم کنند.

 

افتتاح نمایشگاه دائمی ارزش‌های دفاع مقدس ارتش

صدا وسیما نوشت: نمایشگاه دائمی حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش امروز در تیپ ۲۳۰ ارتش گرگان گشایش یافت.

در این نمایشگاه تجهیزات نظامی، وصایا و خاطرات شهدا، آزادگان، جانبازان و رزمندگان ارتش در جبهه‌ها و ماکت عملیات‌های لشکر ۳۰ گرگان در هشت سال دفاع مقدس به نمایش در آمده است.

در مراسم گشایش این نمایشگاه همچنین از کتاب "کهنه سرباز وطن " به نویسندگی امیر سرتیپ دوم سدید مخدومی از بازنشستگان لشکر ۳۰ پیاده گرگان رونمایی شد.

امیر مخدومی در این کتاب ۳۷۰ صفحه ای خاطرات مستند سربازان و ارتشیان لشکر ۲۵ کربلا و هوابرد شیراز در هشت سال دفاع مقدس را به رشته تحریر در آورد.

 

کشف ۶ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز در آق قلا

باشگاه خبرنگاران نوشت: فرمانده انتظامی آق قلا از اجرای طرح برخورد با قاچاقچیان و دارندگان سلاح غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اکبر سجادی گفت: در این طرح ۶ اسلحه شکاری غیر مجاز کشف و ۶ متهم نیز در این راستا دستگیر شدند.

او می گوید: متهمان پس از تشکیل پرونده به همراه سلاح‌های کشف شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

 

 

مسیر دسترسی به اسرارآمیزترین منطقه گردشگری گلستان تخریب شد

باشگاه خبرنگاران نوشت: پُلی که مسیر دسترسی گردشگران به زیارتگاه خالد نبی در شهرستان کلاله را میسر می کرد، بر اثر سیلاب تخریب شد.

احسان حمیدزاده دهیار روستای گچی سو بالا در شهرستان کلاله گفت:مسیر ارتباطی خالد نبی از روستای گچی سو و ۶ روستای اطراف آن و همچنین عشایر منطقه به دلیل بارندگی‌های اخیر و تخریب پلی که مسیر ارتباطی این منطقه بود قطع شده است.

او می‌گوید: مسیر جایگزین تعیین شده شرایط مناسبی ندارد و حتی خودرو‌های کوچک به سختی تردد می‌کنند.

 

کرونا همچنان در گلستان می تازد/ یک گام تا ۶۰۰ تایی شدن بستری های کرونایی

ایسنا نوشت: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از روند افزایشی مبتلایان به کرونا در گلستان خبر داد و گفت: در حال حاضر 587 بیمار کرونایی در مراکز درمانی گلستان بستری هستند.

سعید گل فیروزی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان گلستان از روند افزایشی شیوع کرونا در استان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۵۸۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری هستند که از این تعداد ۹۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و ۴۲ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

 

عامل اصلی درگیری دسته‌ جمعی علی‌آبادکتول در جنوب کشور دستگیر شد

تسنیم نوشت: دادستان عمومی و انقلاب علی‌آبادکتول گفت: عامل اصلی درگیری دسته جمعی علی آباد پس از دو ماه تعقیب و گریز دستگیر شد.

حسینعلی ایزد اظهار داشت: عامل اصلی درگیری دسته جمعی علی آباد پس از دو ماه تعقیب و گریز دستگیر شد.

وی افزود: این فرد از دو ماه پیش در چندین استان تحت تعقیب بود که در یکی از استان های جنوبی کشور دستگیر و امروز با حضور در جلسه بازپرسی، تفهیم اتهام  و روانه زندان شد.

 

امسال ۹ هزار تن ماهی گرمابی در گنبدکاووس و مینودشت تولید می‌شود

ایرنا نوشت: رییس اداره شیلات گنبدکاووس و مینودشت از پیش‌بینی تولید و برداشت ۹ هزار تن انواع ماهیان گرمابی پرورشی امسال در این ۲ شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای فصل صید تاکنون بالغ بر ۶۰ درصد این پیش‌بینی محقق شد.

غلامحسن قزاق اظهار داشت: هم اکنون در ۲ شهرستان گنبدکاووس و مینودشت حدود ۲۰۰ مزرعه، آب بندان و استخر  ۲ منظوره پرورش ماهی گرمابی از چهار گونه "فیتوفاک، کپور، آمور و بیگ‌هد" به مساحت ۲ هزار هکتار فعال است.

وی افزود: در این مزارع پرورش ماهی افزون بر ۲ هزار نفر مشغول فعالیت هستند ضمن اینکه بخش زیادی از ماهیان تولیدی منطقه به استان های دیگر ارسال می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار