میرقاسم پور از آغاز پیش ثبت نام نوروزی عتبات مقدسه عراق از روز (شنبه ۳۰ بهمن) خبر داد.

پیش ثبت نام نوروزی عتبات مقدسه عراق از ۳۰ بهمن آغاز می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدعلی میرقاسم پور به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: سازمان حج و زیارت در جهت ایجاد رفاه و سهولت بیشتر و به منظور ایجاد آمادگی های لازم برای تشرف زائران به سفر زیارتی عتبات مقدسه عراق، اقدام به ایجاد سامانه پیش ثبت نام اینترنتی عتبات عالیات کرده است.

 

مدیر حج و زیارت گلستان افزود: متقاضیان تشرف به عتبات عالیات در دوره نوروزی (24 اسفند تا 8 فروردین 1401)  می توانند با تکمیل فرم مربوطه در سایت atabat.haj.ir برای خود و همراهانشان پیش ثبت نام کنند.

 

وی ادامه داد: پیش ثبت نام عتبات مقدسه عراق از ساعت 10 صبح روز (شنبه 30 بهمن) آغاز و تا روز (جمعه 6 اسفند) ادامه دارد.

 

میرقاسم پور اظهارداشت: ثبت نام متقاضیان تشرف نوروزی عتبات صرفا از طریق پیش ثبت نام در سایت atabat.haj.ir و قرعه کشی انجام خواهد شد و هرگونه ثبت نام پیش از موعد قابل پذیرش نیست.

 

وی گفت: اعزام های برنامه ریزی شده فقط به صورت هوایی است و در صورت اعلام مجوز اعزام زمینی، شرایط مربوطه اطلاع رسانی خواهد شد.

 

مدیر حج و زیارت گلستان با بیان اینکه پیش ثبت نام به صورت انفرادی و گروهی (حداقل 1 نفر و حداکثر 10 نفر) فراهم است، افزود: افرادی که متقاضی اعزام با هم هستند در یک گروه ثبت نام می کنند مانند اعضای یک خانواده، در اینصورت هر گروه از یک سرگروه و افراد زیر گروه وی (همراهان) تشکیل می‌شود که لازم است مشخصات کامل سرگروه و اطلاعات اولیه همراهان (کد ملی، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد) به صورت صحیح در فرم پیش ثبت‌نام سایت درج شود.

 

وی گفت: باتوجه به اطلاع رسانی های مرتبط با پیش ثبت نام از طریق سیستم ارسال پیام کوتاه، ثبت شماره تلفن همراه سرگروه (یا یکی از نزدیکان وی) در فرم پیش ثبت‌نام الزامی است.

 

میرقاسم پور افزود: بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا، داشتن کارت دو دز واکسیناسیون دارای QR کد و نتیجه منفی آزمایش PCR برای 72 ساعت قبل از پرواز الزامی است.

 

وی ادامه داد: در صورتی که تعداد افراد پیش ثبت‌نام شده از ظرفیت اعزام دوره نوروزی در استان‌های مختلف بیشتر باشد، اولویت تشرف گروه‌ها براساس قرعه‌ تعیین و از طریق همین سایت به آنها اعلام می شود.

 

مدیر حج و زیارت گلستان، داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماه از تاریخ اعزام را ضروری دانست و گفت: فقط افراد پذیرفته شده در قرعه کشی دارای اولویت اعزام بوده و انتقال یا جایگزینی، میسر نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هزینه اعزام به عتبات عالیات بیش از 8 میلیون تومان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار