مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: سه فیلم منتخب چهلمین جشنواره فیلم فجر از شانزدهم تا بیست و پنجم بهمن در مناطق کم‌برخوردار این استان اکران شد.

فیلم‌های منتخب جشنواره فجر در مناطق کم‌برخوردار گلستان اکران شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمد رعیت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فیلم‌های "دسته دختران" به کارگردانی "منیر قیدی"، "لایه‌های دروغ" به کارگردانی "رامین سهراب" و "موقعیت مهدی" به کارگردانی "هادی حجازی‌فر" در ۱۰ نوبت و ۱۰ منطقه مختلف در قالب چهار شهرستان اکران شدند.

وی بیان کرد: فیلم "دسته دختران" در روستاهای "اسلام‌آباد فندرسک" و "پیچک محله" از توابع شهرستان علی‌آبادکتول، ساورکلاته از توابع شهرستان گرگان، پیرواش علیا از توابع شهرستان آق‌قلا و میرزاپانگ از توابع شهرستان گالیکش به اکران در آمد.

وی تصریح کرد: فیلم "لایه‌های دروغ" در روستاهای خارکلاته از توابع شهرستان علی‌آباد کتول و گوگ‌تپه یک بخش وشمگیر از توابع شهرستان آق‌قلا و کوی عرفان (از مناطق حاشیه‌نشین و دارای جمعیت پر مهاجر و فراوان کودکان کار) اکران شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان یادآور شد: فیلم "موقعیت مهدی" هم در مسکن مهر زیتون شهرستان گرگان و مسجدالمهدی شهر فاضل‌آباد از توابع شهرستان علی‌آبادکتول اکران شد و فیلم دسته دختران با پنج اکران، ۳۶۰ نفر و فیلم لایه‌های دروغ  را ۲۲۰ نفر تماشا کردند.

به گفته رعیت فیلم موقعیت مهدی هم با ۲ اکران مورد تماشای ۱۹۰ نفر قرار گرفت.

وی با تاکید بر اجرا و توسعه عدالت فرهنگی و اجتماعی در این استان تصریح کرد: امسال برای اولین‌ بار در طول ۴۰ دوره جشنواره فیلم‌ فجر، شاهد اکران‌ فیلم‌های جشنواره در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته روستاهای گلستان بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان کرد: این فیلم‌ها با استفاده از امکانات سینمای سیار موجود در استان با همکاری و مشارکت انجمن سینمای جوان استان به صورت رایگان برای اهالی محلات مورد نظر اکران شد و در مجموع ۷۷۰ نفر به تماشای فیلم‌های اکران شده نشستند.

رعیت با اشاره به این که گلستانی‌ها به ویژه اهالی فرهنگ و هنر همیشه از جشنواره‌هایی همانند فجر استقبال کرده اند، اضافه کرد: در مجموع پنج هزار و ۷۵ نفر از ۱۶ فیلم چهلمین جشنواره فیلم فجر با ۴۸ نوبت اکران در ۲ پردیس سینمایی عصر جدید و پردیس سینمایی کاپری (هر ۲ در گرگان) با سه سالن نمایش به ظرفیت‌های ۱۹۵، ۱۰۷ و ۹۸ نفر (مجموع ۴۰۰ نفر ظرفیت برای هر فیلم) دیدن کردند که نقطه قوت و نشانه‌ای از استقبال گسترده مردم از جشنواره‌های فرهنگی و هنری در استان است.

چهلمین جشنواره فیلم فجر همزمان با تهران از ۱۵ تا ۲۲ بهمن در گرگان برگزار شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار