حسینی گفت: با توجه به شرایط بارش های چند ماه گذشته تنها ۲۵ درصد از ظرفیت سدهای استان پر است.

۲۵ درصد از ظرفیت سدهای استان پر است/ بدنه سدنرماب در تابستان به بهره برداری می رسد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ سید محسن حسینی صبح امروز در آغاز عملیات اجرایی ساختمان اداری اداره منابع آب شهرستان آزادشهر و رامیان اظهار کرد: این ساختمان در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع و زیر بنای ۴۵۰ متر مربع در دو طبقه با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان ساخته می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان ادامه داد: به لحاظ سرانه آبی  به ازای هر گلستانی یک کمبود مزمن داریم و با وضعیت بارش های سال جاری در چهار ماه اخیر نسبت به وضعیت نرمال عقب هستیم، رودخانه های ما وضعیت مناسبی ندارد و سدهای ما ۲۵ درصد آب دارد و امیدوار هستیم با پیش بینی های انجام شده از سوی هواشناسی بارندگی های خوبی در اسفند ماه داشته باشیم.

حسینی یادآور شد: حدود ۲۳ درصد نیز نسبت به وضعیت نرمال از نظر ذخایره آب های زیر زمینی عقب هستیم که بخشی از آن به دلیل خشکسالی های سال گذشته بوده است که هنوز جبران نشده و بخشی از آن نیز به دلیل برداشت بیش از حد است که در این سال ها انجام شده است.

وی افزود: مولفه های متعددی سد نرماب وجود دارد که بدنه اصلی سد ۹۲ درصد پیشرفت دارد و تقریبا حدود ۶۰۰ هزار متر مکعب از خاکریزی باقی مانده است و با متوسط ۱۰۰ هزار متر مکعب خاکریزی اگر مشکلی پیش نیاید در تابستان سال ۱۴۰۱ بدنه سد را به اتمام می رسانیم.

این مقام مسئول ابراز داشت: خرید بخشی از اراضی کف مخزن و جنگل تراشی آن و جابه جایی روستا سر جای خود باقی مانده است و بنا شده بخشی از هزینه ها در سفر رئیس جمهور تامین شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار