مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: تاکنون ۱۱۷ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به هشت هزار و ۳۳۳ بنگاه و فرد در گلستان پرداخت شده است.

۱۱۷ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در گلستان پرداخت شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، سعید مازندرانی شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: سهم تعاونی ها در تولید ناخالص ملی در برنامه پنجم، ششم و هفتم ۲۵ درصد بوده و در این زمینه عقب‌ماندگی‌های در کشور و استان داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: در استان دو هزار و ۶۰۰ تعاونی فعال داریم که ۵۰ درصد آنها در بخش کشاورزی و خدمات کشاورزی فعال هستند.

وی بیان کرد: در سال ۹۹ حدود ۸۳ میلیارد تومان تسهیلات به این تعاونی‌ها پرداخت شده و امسال این عدد به ۱۱۰ میلیارد تومان رسیده است.

مازندرانی گفت: در سال گذشته ۴۵ هزار نفر ساعت آموزش به تعاونی ها انجام شده که امسال به دلایل شرایط کرونا به ۲۰ هزار نفر ساعت رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات کرونا از تعاونی‌ها حمایت خاص شده است، ادامه داد: تمامی دستگاه‌ها تلاش کردند از فعالیت‌های اقتصادی آسیب‌دیده با استمهال مالیات، استمهال و تقسیط بیمه تأمین اجتماعی، استمهال وام های بانکی و غیره حمایت کنند.

وی در خصوص مشاغل خانگی هم گفت که مشاغل خانگی در دو بخش فردی و پشتیبان است و ۳۲۰ شغل برای آن تعریف شده و سقف پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومان است.

مازندرانی توضیح داد که تقاضای افراد بعد از ثبت نام و دریافت کد رهگیری بررسی شده و به بانک ها معرفی خواهند شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در خصوص تسهیلات کرونایی بیان کرد: تاکنون به هشت هزار و ۳۳۳ بنگاه و فرد تسهیلات کرونایی به مبلغ ۱۱۷ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: در مجموع ۱۰ هزار نفر برای دریافت دریافت تسهیلات کرونایی ثبت نام کرده بودند که بانک ها باید تا پایان بهمن ماه تسهیلات این بخش را پرداخت کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار