معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی گلستان گفت: کارکنان انتقال خون در ایام شیوع ویروس کرونا برای تامین خون بیماران نیازمند، ایثارگرانه نقش خود را ایفا کرده و خدمات آن ها قابل تقدیر است.

معاون استاندارگلستان:کارکنان انتقال خون در ایام کرونا ایثارگرانه تلاش کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، سیدعلی مهاجر روز پنجشنبه در مراسم تکریم و تودیع مدیران کل سابق و جدید انتقال خون گلستان، افزود: کارکنان انتقال خون دلسوزانه به وظیفه خود عمل می کنند و تلاش بی وقفه آن، جهادی است.
وی ادامه داد: خیلی از اقدامات این قشر برای تامین خون و فرآورده های موردنیاز بیماران صورت می گیرد، دیده نمی شود ولی زحمات و تاثیرگذاری شما در حوزه سلامت فراموش نمی شود.
وی با تاکید بر حمایت از کارکنان انتقال خون یادآور شد: توسعه سلامت، توسعه زیرساخت اجتماعی جامعه به ارمغان می آورد و برای اهدا خون هم  باید بیش از گذشته اهمیت و ضرورت فعالیت این قشر را در میان مردم ترویج داده شود.

مدیرکل دفتر سازمان انتقال خون کشور گفت: از دولت سیزدهم انتظار داریم که کارکنان انتقال خون هم مورد مهر در نظام سلامت قرار گیرند.
عباس صداقت خاطرنشان کرد: توسط کارکنان این سازمان برای هر واحد خون اهدایی ، هزار و ۷۰۰ فرآیند منطبق با شیوه نامه های سازمانی صورت می گیرد و تخطی از هرکدام از این فرآیندها، سلامت خون را برای اهدا به نیازمندان به مخاطره خواهد انداخت.
وی ادامه داد: فرآوری، آماده سازی و پخش خون از جمله اقدامات کارکنان انتقال خون بوده که در پشت صحنه صورت می گیرد تا حداقل نیاز بیماران به خون و فرآورده های خونی آن فراهم شود.
وی ادامه داد: کارکنان این سازمان در زمان شیوع ویروس کرونا با اقدامات به موقع خود، حتی نگذاشتند یک بیمار نیازمند به خون و فرآورده های خونی  رنج کمبود را احساس کند.
صداقت افزود: برغم تلاش فراوان این قشر در جذب و تامین خون و فرآوردهای خونی، از تخصیص تسهیلات کرونا دیده نشده اند و امیدواریم که در دوره جدید از جمله در گلستان گلستان این قشردر حوزه سلامت بیشتر مورد حمایت قرار گیرند.
مدیرکل دفتر مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور گفت: بانوان گلستان برای اهدای خون به بیماران نیازمند طی ۱۰ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در میان استان های کشور جزو برترین هستند.
صداقت افزود: در این بازه زمانی متوسط اهدا خون بانوان کشور ۵.۵ درصد بوده در حالی بانوان گلستان با تفاوت زیاد نزدیک به هفت درصد است.
به گفته وی انتظار است بانوان گلستان بیش از گذشته بیماران نیازمند به خون را مورد حمایت قرار دهند.
زنان و مردان از ۱۸ سال تا سن ۶۰ سالگی و در صورت اهداکننده مستمر بودن تا سن ۶۵ سالگی می‌توانند خون اهدا کنند.

مدیرکل دفتر مدیرعامل سازمان انتقال خون در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد : اکنون بحران جدی کمبودخون برای تامین نیاز بیماران به این فرآورده نداریم ولی در برخی از استان ها نیازمند توجه بیشتر از سوی همشهریان در اهدا خون وجود دارد.

صداقت در  خصوص تزریق واکسن کرونا و اهدای خون یادآور شد : کسانی که تزریق واکسن کرونا دارند منعی برای اهدای خون نداشته ولی در واکسن آسترانزنکا واسپوتنیک نسخه بین المللی آن فرد بعد از ۲ هفته و بهبودی و بقیه واکسن ها بعد از رفع علائم بالینی و احساس بهبودی از سوی فرد نسبت اهدا خون مراجعه کنند.

به گفته وی همه مراکز و کلینیک اهدا خون این سازمان برای خون گیری از افراد، شیوه نامه های بهداشتی ستاد کرونا را رعایت می کند.

وی همچنین از تلاش و کمک سازمان انتقال خون برای تامین اتوبوس خون گیری یا وسیله گروه سیار با همراهی مسوولان استان ها خبر داد.

فاطمه محمدی سرپرست  اداره کل انتقال خون گلستان تلاش ها در حوزه جذب اهدا خون، ارتقای شاخص های مستمر اهدا خون با فرهنگ سازی، ایجاد انگیره نزد کارکنان با رعایت عدالت و استفاده از ظرفیت دستگاه های مرتبط با حوزه سلامت در پررنگ کردن ترویج فرهنگ اهدا خون، از جمله برنامه های کاری خود اعلام کرد.
در این مراسم از خدمات  صادق بنی عقیل مدیرکل سابق انتقال خون گلستان قدردانی و فاطمه محمدی به عنوان سرپرست این اداره کل در استان معرفی شد.
فاطمه محمدی پیش از این رئیس پایگاه انتقال خون گنبدکاووس بود.
در حاشیه این مراسم، از تعدادی از مادران و همسران شهدا دفاع مقدس و مدافع حرم و چهار تن از جانبازان دفاع مقدس استان گلستان تجلیل شد.
استان مرزی گلستان ۱۴ شهرستان با دو میلیون نفر جمعیت دارد که فقط در سه شهر گرگان، گنبدکاووس و علی‌آبادکتول پایگاه ثابت خونگیری فعال است ضمن اینکه ۲۴ مرکز درمانی و بیمارستانی استان نیازهای خونی خود را از این مراکز تامین می‌کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار