عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

رفع مشکل مسکن خبرنگاران در دستور کار ماست

ایسنا نوشت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اشاره به ضرورت تشکیل تشکلهای صنفی خبرنگاری، گفت: رفع مشکل مسکن خبرنگاران در دستور کار ماست.

محمد رعیت در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات شرق استان در سالن ارشاد گنبدکاووس با اشاره به اینکه ما در عصر جنگ روایت ها هستیم و روایت صحیح باید توسط اصحاب رسانه صورت بگیرد، اظهار کرد: جامعه ای که اهیمت رسانه را درک نکند به سرانجام مطلوبی نمی رسد.

وی با بیان اینکه حدودا یک ماه بعد از معارفه اولین نشست خود را به جامعه رسانه برگزار کردم، افزود: در گام دوم انقلاب همه ما باید اول خودسازی کرده و سپس حوزه مسئولیت خود و قانون آن را شناخته و مطالعه کنیم تا بتوانیم جامعه و تمدن نوین اسلامی را بسازیم.

 

بستری ۹۹ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه در گلستان

صدا و سیما نوشت: امروز ۵۱۴ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری هستند.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان اعلام کرد: آمار بیماران بستری، امروز نسبت به دیروز تغییری نکرده است و فقط تعداد بیماران بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه افزایش یافته است.

بر اساس اعلام این دانشگاه هم اکنون ۹۹ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقتب‌های ویژه تحت درمان قرار دارند و ۵۳ نفر از آنان با دستگاه اکسیژن ساز مصنوعی به زندگی خود ادامه می‌دهند.

 

تولید نسل جدید واکسن برکت برای مقابله با اُمیکرون

ایسنا نوشت: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تولید نسل جدید واکسن برکت برای مقابله با سویه اُمیکرون خبر داد.

یونس پناهی اظهار کرد: واکسن خاص اُمیکرون که توسط برکت تولید شده هفته آینده وارد فاز مطالعه بالینی می شود، این نوع واکسن در مطالعات نشان داده که می تواند در برابر ویروس اُمیکرون حفاظت خوبی ایجاد کند که در صورت اثبات این اثربخشی، تولیدکنندگان آن می توانند تعداد قابل قبولی از این نوع واکسن را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند.

وی با بیان اینکه اثرگذاری هر دوز واکسن به طور متوسط طی یک دوره چهار ماهه از بین می رود، افزود: کسانی که بیش از چهار ماه از تاریخ آخرین تزریق واکسن آنها گذشته است باید در اسرع وقت برای تزریق دوز بعدی اقدام کنند.

 

۴۰ درصد قنات بایر گلستان قابلیت احیا دارد

ایرنا نوشت: مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: ۴۰ درصد از مجموع ۱۶۰ قنات بایر این استان به دلیل داشتن چاه آب، قابلیت احیا، سرمایه گذاری و بهره برداری دارد.

سید محسن کیا الحسینی افزود: اکنون برای لایروبی هر کیلومتر قنات  این استان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار موردنیاز است.

وی اظهارداشت: در این استان از ۷۰۰ رشته قنات موجود ۳۴۰ رشته قنات شناسنامه دار بوده و ظرفیت پوشش نزدیک به ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را دارد.

 

کاروان‌های راهیان‌نور گلستان با اتوبوس به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند

تسنیم نوشت: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان گفت: کاروان‌های راهیان نور استان گلستان با یکصد دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

مهدی میقانی با اشاره به آمادگی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی برای اعزام کاروان‌های راهیان نور اظهارداشت: از ماموریت‌های اصلی بخش حمل‌و‌نقل جاده‌ای مسافر، اعزام کاروان‌های راهیان نور است.

وی افزود: یکصد دستگاه ناوگان اتوبوس برای اعزام این کاروان‌های فرهنگی و معنوی در نظر گرفته شده که در صورت عملیاتی شدن برنامه‌ها و جابجایی‌ها؛ خدمات‌دهی آنان منوط به داشتن کارت واکسن و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

 

خوش نشینی اُمیکرون زیر سایه بی خیالی گلستانی‌ها در تزریق نوبت سوم واکسن

باشگاه خبرنگاران نوشت: معاون فنی مرکز بهداشت گلستان گفت: ۵۳ درصد از گلستانی‌های واجد شرایط هنوز نوبت سوم واکسن را نزده اند.

مهدی صداقت گفت: تاکنون ۴۷ درصد از جمعیت واجد شرایط استان نوبت سوم واکسن را زده اند و هنوز ۵۳ درصد از جمعیتی باید نوبت سوم را تزریق کنند به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکرده اند.

وی افزود: تصور این که اُمیکرون شبیه سرماخوردگیست و دو نوبت واکسن کافی است سبب شده مردم تزریق نوبت سوم واکسن کرونا را جدی نگیرند.

 

روحانی اهل سنت: جهاد تبیین دسیسه ترویج ناامیدی در جامعه را خنثی می‌کند

ایرنا نوشت: امام جمعه اهل سنت گمیشان با اشاره به تلاش گسترده دشمنان مبنی بر تحریف ثمرات و دستاوردهای نظام گفت: جهاد تبیین خنثی کننده توطئه و دسیسه های دشمنان در ترویج نا امیدی در جامعه خواهد بود.

حاج آخوند امان گلدی حنفی بامداد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت : دشمنان تلاش می کنند با کمک رسانه ها دستاوردهای نظام را کمرنگ جلوه دهند و ما وظیفه داریم با مردم صحبت کنیم و خدمات ارزشمندی را که در کشور انجام شده  را به نحو احسن بیان کنیم.

 

گره کور پتروشیمی گلستان کی باز می‌شود؟ /۹۰ هزار سهامدار چشم انتظار گره گشایی دادگستری

باشگاه خبرنگاران نوشت: ۱۵ سال پیش در شمال شهرستان آق قلا کلنگی بر زمین زده شد تا گلستان را طی چند سال به عسلویه‌ای دیگر در شمال کشور تبدیل کند.

گوشه‌ای از میدانی در شهر آق قلا نشسته و دستفروشی می‌کند، آهی می‌کشد و میگوید اگر همان زمان که وعده دادند درست می‌شد امروز شغل ثابت داشتم نه اینکه دستفروش باشم.

نامش عبدالله است و ۴۰ سال را رد کرده، از سال ۸۶ مبلغ ۳۰۰ هزار تومان که همه پس انداز کارگری اش بوده، سهام پتروشیمی گلستان را خریده به امید روزی که چرخ پتروشیمی در استان بچرخد و او هم در همان مجموعه مشغول به کار شود.

 

آیا لایروبی خلیج گرگان را نجات می‌دهد؟

ایرنا نوشت: بیش از ۳۵درصد خلیج گرگان در ناحیه جنوب غربی و بخشی از کانال آشوراده و چپ‌اوغلی خشک شده است؛ لایروبی کانال‌های منتهی به خلیج یکی از راهکارهای برون رفت از معضل خشک شدن خلیج گرگان اعلام شده اما برخی از کارشناسان معتقدند با توجه به شرایط توپوگرافی منطقه، این راه حل نیازمند تامل است.

خلیج گرگان بزرگترین خلیج دریای خزر است که بر اثر پیشروی شبه جزیره میانکاله در جنوب شرقی خزر تشکیل شد و در سال ۱۳۵۴ به همراه تالاب میانکاله و لپوی زاغمرز، به عنوان نخستین مجموعه تالاب بین‌المللی جهان در فهرست تالاب‌های کنوانسیون رامسر به ثبت رسید که این نشان می دهد که نه فقط خلیج گرگان بلکه نواحی اطراف آن شامل شبه جزیره میانکاله و تالاب بین‌المللی گمیشان هم یک مجموعه ارزشمند محیط زیستی هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار