مهم‌ترین عناوین خبری با رویکرد تقریبی در هفته‌ای که گذشت با محوریت پیام تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درپی درگذشت ماموستا حسامی، مصاحبه و گفت‌وگو با علمای شیعه و اهل سنت به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی(ع)، معرفی کتاب تقریبی و... منتشر شد.

حضرت علی(ع) محور وحدت میان تمام مذاهب اسلامی بود/ اختلاف نظر میان شیعه و اهل سنت موتور محرکه ای برای اعتلای اسلام است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری تقریب، اخبار تقریبی این خبرگزاری در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است: 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی پیامی در گذشت حاج ماموستا سید صلاح‌الدین حسامی امام جمعه اسبق سنندج را تسلیت گفت.


مدیر حوزه علمیه حامد قره تپه بندر ترکمن، گفت: پیروان مذاهب شیعه و سنی در مناطق مختلف ایران اسلامی، زندگی مسالمت آمیزی با همدیگر دارند.


عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بیان کرد: در بسیاری از کتب اهل سنت نظیر صحیح بخاری و مسلم در بیان شخصیت و وصف امام علی(ع) فضائل بسیاری بیان شده است که نشان از جایگاه بالای ایشان نزد اهل سنت می باشد.


دو عضو اهل سنت شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بیان کردند: صفات بارز ، ارزنده و شخصیت امام علی(ع) از ایشان پدری دلسوز برای امت اسلامی ساخته است؛ خصائص ویژه ایشان موجب گردیده است که جهان اسلام ایشان را الگوی خود قرار داده و نسبت به رهنمودها و توصیه های آن بزرگوار اهتمام ورزند.



جمعی از علمای اهل سنت کشور، بیان کردند: سیدنا علی(کرم الله وجهه)، موجب افتخار اسلام است؛ ایشان پدری برای مسلمین و اسلام ، راهنما و عزت دین و محور وحدت میان تمام مذاهب اسلامی است، زیرا ایشان در نزد تمام مذاهب اسلامی دارای احترام ، منزلتی خاص و جایگاه ویژه ای است.


جمعی از علمای شیعه کشور، بیان کردند: مسئله وحدت امت اسلامی از جمله مسائل مهم در نظر امام علی(ع) بوده است؛ ایشان برای حفظ دین ، اسلام و وحدت مسلمانان سکوت اختیار کردند تا آموزه های اسلام و زحمات پیامبراسلام(ص) از بین نرود.
 
امام جمعه شهرستان جوانرود گفت: کسی منکر اختلاف نظر بین برادران اهل تشیع و اهل سنت نیست و بی شک همین اختلافات خود موتور محرکه ای برای اعتلا و گسترش اسلام است.


امام جمعه اهل سنت سراوان گفت: حضرت علی به عنوان محور وحدت، هیچ کاری انجام نداد که وحدت مسلمانان را خدشه دار کند، به همین سبب ما هم باید از اعمالی که امروزه وحدت مسلمانان را خدشه دار می کند، پرهیز کنیم.


امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: بسیاری از آیات قرآن و بیانات پیامبر(ص) و اصحاب در وصف بزرگی حضرت علی(ع) به زیبایی بیان شده است.


استاد حوزه علمیه قم، بیان کرد: صفات بارز امیرمومنان علی ابن ابیطالب(ع)، جاذبیت بسیار قوی برای تمام ملت ها دارد؛ زیرا ایشان نمونه بارز صفات عالیه الهی می باشند و از این جهت می تواند ملت های مسلمان و غیر مسلمان را گرد خود جمع کرده و محوریت وحدت تلقی شوند.


امام جمعه دولت آباد کرمانشاه گفت: هجمه های رسانه ای علیه این انقلاب از همان بهمن ماه 57 آغاز شد، ولی این هجمه هایی که این روزها علیه این ملت و نظام می بینیم بی سابقه است و به نوعی می توان گفت که تمام دستگاه تبلیغاتی دشمن قدرت خود را روی تخریب و تحریف این انقلاب معطوف ساخته است.


در این کتاب ضمن مقایسه متون عهد عتیق و قرآن درباره قدس به تصویر نمادین این مکان شریف نزد مسلمانان هم اشاره شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار