متانت بابیان اینکه ۶۰ میلیارد تومان برای احداث جایگاه سوخت فرودگاه کلاله نیاز است، گفت: در تلاش هستیم که جایگاه سوخت کلاله در مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان قرار گیرد.

جایگاه سوخت کلاله در مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان/ آخر و عاقبت پرواز گرگان-استانبول

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ علی متانت با حضور در پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما گفت: باید تلاش کنیم خدمات خوبی در استان گلستان در حوزه هوانوردی ارائه کنیم، فرودگاه های استان گلستان از زیرساخت های روز دنیا برخوردار است و هیچ گونه محدودیت پرواز های هوایی نداریم.

مدیرکل فرودگاه های استان گلستان ادامه داد: با وجود میزان بارش های هوا در هفته های گذشته اما کنسلی پرواز به دلیل شرایط بد آب و هوایی در استان گلستان نداشتیم و برای اینکه پروازهای ما پایدار باشد باید رسانه ها در کنار خود ببینیم و قطعا همراهی رسانه ها به اقدامات ما کمک می کند.

متانت یادآور شد: اگر نقد منصفانه ای هم وجود داشته باشد می پذیریم و باید تلاش کنیم که شرایط بهتری را برای مردم استان فراهم سازیم.
وی بیان کرد: در فرودگاه کلاله یکی از مشکلات ما عدم جایگاه سوخت بود و پروازهایی که وارد کلاله می شدند مجبور بودند سوخت رفت و برگشت را در مبدا تامین کنند و به دلیل اینکه شرایط جوی بد را در استان شمالی داریم در شرایط نامساعد هوایی از نشستن در فرودگاه کلاله انصراف می دادند و به فرودگاه مبدا بر می گشتند.

این مقام مسئول افزود:  تلاش کردیم که مشکل سوخت را در فرودگاه کلاله برطرف کنیم‌، تلاش وزارت نفت برای واگذاری جایگاه های سوخت به شرکت های خصوصی بود و یک سرمایه گذار در استان برای این منظور پیدا کردیم که ۶۰ میلیارد تومان هزینه احداث جایگاه سوخت  برآورد می شود که توان پرداخت این هزینه را نداشت و جزو مصوبات سفر رئیس جمهور قرار دادیم و در قراردادهای وزارت نفت نیز یک دستگاه سیار سوخت رسانی در این فرودگاه مستقر می شود تا مشکل به صورت موقت حل شود.

متانت بیان کرد:برقراری پرواز نیاز به استقبال مردمی دارد و تقاضای مردمی گلستان برای زاهدان وجود دارد و پرواز قزاقستان از گلستان انجام می شود و دلیل آن حضور ۱۲ هزار قزاق در استان گلستان است.

وی بیان کرد:پرواز قزاقستان یک بار در ماه انجام می شود و بنا داریم سال آینده با تقاضای استان و کشور قزاقستان ماهانه دو تا سه بار افزایش یابد.

این مقام مسئول بیان کرد: پرواز استانبول جزو یکی از مطالبات مردم بوده و بحث مهم ظرفیت مسافر است و هواپیماهایی که به این مقصد پرواز می کنند با ظرفیت ۲۵۰ مسافر است و پیش بینی ما در استان  ۱۲۰ مسافر در هفته است و به دنبال ایرلاین هایی که با این ظرفیت پرواز انجام دهند هستیم.

متانت بابیان اینکه در حال حاضر ظرفیت پروازهای هوایی ۶۰ درصد براساس مصوبه ستاد کرونا است، افزود: ۱۱ مسیر داخلی و یک مسیر خارجی در استان گلستان از فرودگاه گرگان در حال حاضر داریم و  ۲۰۰ هزار مسافر در طول از طریق فرودگاه گرگان جابه جا می شوند.

وی بابیان اینکه در طول هفته ۷۰  سورتی پرواز داریم، بیان کرد:  برای ایام نوروز اگر شرایط کرونایی فروکش کند آمادگی داریم که پرواز فوق العاده را با توجه به استقبال مسافران برای برخی از مقصدها داشته باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار