مهاجر گفت: اقدامات پیشگیرانه همچون ماسک و واکسیناسیون عمومی بهترین همراهی مردم با کادر درمان است و زمینه ساز کاهش فوتی ها و بستری هاست.

اقدامات پیشگیرانه و واکسیناسیون عمومی بهترین همراهی مردم با کادر درمان است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سیدعلی مهاجر» ظهر امروز (شنبه 30 بهمن) در نود و یکمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: اقدامات پیشگیرانه همچون ماسک و واکسیناسیون عمومی بهترین همراهی مردم با کادر درمان است و زمینه ساز کاهش فوتی ها و بستری هاست.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان افزود: با توجه به اینکه آمار فوتی در افراد واکسینه نشده ۶ برابر واکسینه شده است، از همه مردم می خواهیم در واکسیناسیون همگانی مشارکت کنند.

 

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۹۷.۳ درصد واجدین شرایط استان دز اول، ۸۳ درصد دز دوم و ۲۶.۶ درصد هر ۳ دز واکسن را دریافت کرده اند.

 

مهاجر گفت: در حال حاضر دو شهرستان رامیان و گنبدکاووس در وضعیت نارنجی و باقی شهرستان های استان در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

وی افزود: در حال حاضر در استان گلستان ۵۴۱ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۰۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۵۲ نفر به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: ۱۴ کمیته امنیتی و انتظامی، دستگاه های اجرایی، واحد‌های صنفی، علمی و تحقیقات، فرهنگی اجتماعی، حمل و نقل و راهداری، اطلاع رسانی، روستایی، هماهنگی شهرستان ها، فناوری، بازرسی، حراست، اقتصادی و طرح شهید سلیمانی همچون گذشته ذیل ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا فعالیت دارند.

 

وی افزود: نظارت بر اقدامات کمیته ها به عهده دانشگاه علوم پزشکی است و اعضای ستاد و مسئولان کمیته ها باید نسبت به حضور در جلسات و اجرای مصوبات دغدغه مند باشند.

 

مهاجر با بیان اینکه ارائه گزارشات خلاف واقع پذیرفته نیست و کوتاهی در کار محسوب می شود، گفت: از کمیته های موفق و مدیران فعال در حوزه پیشگیری و مقابله با کرونا تقدیر خواهد شد.

 

وی ادامه داد: فعال سازی کمیته های ستاد مقابله با کرونا شهرستان ها ضروری است و می تواند در دستیابی به اهداف ستاد موثر واقع شود.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار