افزایش تدریجی بیماران کرونایی در استان گلستان باعث شده که بسیاری از مردم زمانی به خود بیایند که شهرها در محاصره کرونا قرار گرفته باشد و این مسئله کار را برای کادر درمان و مسئولان ستاد کرونا سخت تر می کند.

گلستان در آستانه طغیان کرونا در موج ششم/ استقبال کمتر جوانان گلستانی از واکسیناسیون کرونا

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ اپیدمی کرونا دو ساله شده است و در این دو سال هنوز بشر نتوانسته کاری کند که این ویروس به انتهای امپراتوری خود در سطح دنیا برسد و واکسیناسیون هم به صورت کامل نتوانسته باعث انقطاع ویروس کرونا شود.

از سویی دیگر برخی از گروه های مردمی مخالف واکسیناسیون هستند و بدون آنکه دلیل علمی برای آن داشته باشند به واسطه شایعات فضای مجازی از دریافت واکسن امتناع می کنند، این مسئله نیز باعث شده که شریان های کرونا در شهر و روستاها تداوم یابد.

استقبال کمتر جوانان گلستانی از واکسیناسیون کرونا

در استان گلستان نیز به ویژه در روستاها با این پدیده رو به رو هستیم، بنا به گفته ناهید جعفری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان بخشی از این مسئله به دلیل الزامات لازم برای محل واکسیناسیون است که سبب شده نتوانیم پایگاه دائمی در روستاها ایجاد کنیم.

جعفری می گوید که متاسفانه گروه های سنی 18 تا 29 سال استقبال کمتری برای واکسیناسیون در استان گلستان داشتند و گروه های سنی 12 تا 17 سال نیز 70 درصد واکسینه شدند و علت آن هم شاید به 32 هزار نوجوانی برگردد که خارج از مدارس استان گلستان حضور دارند.

یکی از مسائلی که در ستاد کرونا استان گلستان علی محمدزنگانه مطرح کرد بررسی جامعه مشاغل و گروه های هدف واکسیناسیون بود که بنا به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان آمارها در این بخش دقیق نیست و علت آن هم این است که در زمان واکسیناسیون خوداظهاری افراد مورد صحت سنجی قرار نمی گیرد و هر کسی می تواند خود را به شغلی منتصب کند.

این مسئله همچنین کار را برای اجرای برنامه های ستادملی کرونا در استان گلستان سخت تر خواهد کرد چرا که ستاد کرونا برای افرادی که واکسن دریافت نکردند بنا داشت محدودیت هایی را تعریف کنند و قطعا برنامه ریزی مسئولان استان در این مسیر با آمارهای تقریبی دردسرساز خواهد شد.

همچنین در ستاد کرونای استان گلستان به موضوع طرح شهید سلیمانی و همکاری سپاه نینوا استان گلستان در اجرای این طرح اشاره شد و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در این زمینه آمارهایی از اقدامات صورت گرفته ارائه کرد.

استاندار گلستان نیز در این جلسه افزایش اقدامات ترویجی رعایت پروتکل ها و ارتقا واکسیناسیون را در کاهش  آمار ابتلا به کرونا موثر دانست و گفت: باید تلاش کنیم در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی و میزان واکسیناسیون گلستان در رتبه نخست کشور قرار گیرد.

گلستان جزو استان های برتر در میزان واکسیناسیون و رعایت پروتکل ها شود

زنگانه متذکر شد: اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و صداوسیما در خصوص اجرای پروتکل ها می تواند گلستان را جز استان های برتر در زمینه کاهش شیوع کرونا تبدیل کند.

وی با اشاره به طرح شهید سلیمانی باید تقویت شود و البته تشدید نظارت ها استان را در زمینه کنترل بیماری یاری خواهد کرد، ابراز داشت: در ۱۰ استان کشور روند شیوع کرونا رو به افزایش است و ۱۶شهرستان قرمز هفته قبل به ۳۳ شهرستان در کشور رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان نیز با اشاره وضعیت نارنجی شهرستان بندرگز گفت:در حال حاضر شهرستان های مراوه‌تپه، گالیکش، مینودشت، آزادشهر، رامیان، آق قلا، ترکمن و گمیشان در وضعیت آبی و دیگر شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

یک مسافر کاشمری 8بندرگزی را به کرونا مبتلا کرد

حسین احمدی، فرماندار بندرگز نیز به آخرین وضعیت کرونای این شهرستان اشاره کرد و افزود: 6 بیمار بستری به دلیل کرونا در مراکز درمانی این شهرستان داریم، یکی از مشکلات ما تردد مسافران از استان های هم جوار است و یکی از مسافران از شهر کاشمر به این منطقه حضور یافته بود باعث ابتلای هشت بندرگزی به کرونا شد.

احمدی از تلاش ستاد کرونای شهرستان بندرگز برای مهار کرونا خبر داد و افزود: توصیه می کنیم که مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

گفتنی است که تاکنون یک میلیون و ۹۵۰ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده که بیش از یک میلیون و ۱۹۳ هزار نفر دُز اول را دریافت کرده اند و بیش از ۷۵۸ هزار شهروند هر دو دُز را تزریق کردند یعنی ۸۲ درصد دز اول و ۵۸ درصد دو دز را دریافت کرده اند.

به دلیل تردد های بالای گلستان با استان های رو به افزایشی چون سمنان و سیستان و بلوچستان احتمال وقوع پیک ششم در استان وجود دارد همچنین براساس پیش بینی مسئولان ستاد کرونا در صورت عدم رعایت پروتکل ها و بروز پیک ششم بیماری ،بازگشت محدودیت ها صورت می گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار