مجری نمایشگاه عکس خلیج گرگان گفت: نمایشگاه عکس خلیج گرگان به منظور جریان سازی برای نجات این زیست بوم گلستان برگزار می شود.

نمایشگاه عکس «خلیج گرگان» برپا می شود/ لزوم جریان سازی رسانه ای

به گزارش گلستان ۲۴؛ عقیل مهقانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نمایشگاه خلیج گرگان حاصل ۱۵ سال تلاش بر روی بحث محیط زیست استان گلستان و حومه خلیج گرگان بوده است.

مجری نمایشگاه عکس خلیج گرگان افزود: این نمایشگاه یکشنبه ساعت ۱۶ با حضور رئیس فراکسیون محیط زیست کشور، استاندار، مسئولان و مدیران گلستانی در تالار فخر الدین اسعد گرگانی افتتاح خواهد شد.

این عکاس گلستانی با اشاره به اینکه از همان سال‌های شروع فعالیت نگاهی به مسائل اقتصادی و اجتماعی این ظرفیت استانی داشته‌ام، خاطرنشان کرد: مخاطراتی که برای زیست بوم منطقه ایجاد شده و بحث معیشت و زندگی در حاشیه خلیج گرگان از دغدغه‌هایی بوده است که در این مسیر دنبال کرده‌ام.

مهقانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خلیج گرگان در حال نابودی است این نمایشگاه تلاش کرده با فضا سازی هایی که دارد بتواند تا حد ممکن تاثیر گذار و برای مخاطبان دغدغه‌ای را ایجاد کند.

این عکاس گلستانی با قدر دانی از همه کسانی که در این مسیر همراه بوده‌اند، افزود: از سال ۹۵ به دنبال اجرای این نمایشگاه بوده‌ام اما متاسفانه استاندار و سازمان محیط زیست همکاری لازم را در این زمینه نداشته‌اند.

وی ادامه داد: با تلاش‌های که انجام شد در سال ۹۸ طرح دیگری در خصوص اجرای این نمایشگاه ارائه داده‌ام اما به دلیل اینکه نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان هزینه داشت این طرح نیز محقق نشد و با پیگیری و اصراری که در این زمینه داشته‌ام با کم کردن هزینه این نمایشگاه را برگزار کرده‌ام اما متاسفانه با قول‌های که دادند هنوز هزینه نمایشگاه تامین نشده است.

مهقانی گفت: استانداری، محیط زیست و فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری این نمایشگاه همکاری داشته‌اند و امیدواریم شهرداری‌ها نیز کمکی داشته باشند تا بتوانیم این نمایشگاه را آنگونه که باید پیش ببریم.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به مخاطراتی که حوزه خلیج گرگان دارد باید همه اصحاب رسانه در این حوزه جدی تر وارد شوند، یادآور شد: دو حیوان فک خزری و ماهی خاویاری در حال انقراض هستند و پیش بینی‌ها بر این است که در ۱۰ سال آینده ماهی‌های استخوانی نیز به این درجه برسند.

وی افزود: علاوه بر نمایشگاه عکس، برنامه‌های آموزشی برای دانش آموزان با موضوعات محیط زیست، اجرای برنامه‌های زنده در فضای مجازی و بررسی مسائلی مانند تنش‌های آبی، ریزگردها و تالاب‌های استان و همچنین راه اندازی دو کمپین دیدبان گرگان و سازه سازی با مواد پلاستیکی که قابل جذب نیست را نیز دنبال می‌کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار