سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: ۲۰ درصد بستری‌ کرونایی‌های این استان افراد زیر ۱۸ سال هستند که در ۲۴ ساعت گذشته ۷۹ نفر بستری شده جدید ثبت شده است.

۲۰ درصد کرونایی‌ بستری شده در گلستان زیر ۱۸ سال هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، سعید گل‌فیروزی روز شنبه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله به ویروس کرونا در سال جلسات شهید رجایی استانداری گلستان اظهارداشت: در زمان حاضر با توجه به نارنجی بودن ۲ شهرستان رامیان و گنبدکاووس و قرمز بودن ۱۲ شهر دیگر استان، ۵۴۱ نفر به علت ابتلا به کرونا بستری هستند.

وی بیان داشت: از کل این تعداد ۱۰۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۵۲ نفر از آنان وخیم بوده و با وصل به دستگاه ونتیلاتور ادامه حیات می‌دهند.

وی تصریح کرد: ۹۷.۳ درصد واجدین بالای ۱۲ سال استان حداقل یک دُز واکسن کرونا زده و از میزان ۱۷ درصد هنوز نوبت دوم را نزده‌اند و آمار واکسن‌ زده‌های نوبت دوم در استان ۸۳ درصد است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تاکنون ۲۶.۶ درصد واجدین شرایط هم دُز سوم را تزریق کردند که این‌ آمار باید به ۴۰ درصد برسد.

گل‌فیروزی افزود: در هفته گذشته همکاران ما در شبکه بهداشت پنج هزار و ۵۰۰ بازدید مستقل و ۴۶ بازدید مشترک داشتند که از این تعداد ۲ واحد پلمب و ۷۰۰ واحد هم اخطار و تذکر دریافت کردند.

وی ادامه داد: افزایش آمارها نشان می‌دهد که برای مقابله با ویروس کرونا همچنان باید آمادگی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ۵۸ درصد فوتی‌های استان ۲ دُز واکسن زده بودند و ۲۵ درصد فوتی‌ها یک دُز هم نزده‌اند که این آمار در مقایسه با جمعیت واجد شرایط‌ نشان می‌دهد، فوت کسانی که واکسن‌ نزده‌اند، به نسبت افرادی که واکسن‌ زده‌اند، ۶ برابر است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تعداد تخت‌های بیمارستانی استان به نسبت جمعیت ۱.۵۳ است که این میزان در سطح کشور، ۱.۶۷ ثبت شده و ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی استان، باعث شده تا گلستان در رتبه ۱۳ قرار بگیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار