رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان با اشاره به تداوم کاهش ابتلا به کرونا در این استان گفت که در نتیجه رعایت بیشتر شیوه‌نامه‌‎‌ها، ۸۰ درصد شهرهای استان وارد وضعیت آبی شیوع این ویروس شدند.

تعداد شهرهای آبی کرونایی گلستان بیشتر شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرضا فاضل روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حال حاضر از مجموع ۱۴ شهرستان گلستان، ۹ شهر در وضعیت آبی و بقیه در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

وی بیان کرد: هفته گذشته شهرهای کردکوی، بندرترکمن، گمیشان، رامیان و آزادشهر در وضعیت آبی قرار داشتند و از امروز گنبدکاووس، کلاله، مراوه‌تپه و گالیکش به جمع آنها اضافه شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: همچنین گرگان، آق‌قلا، علی‌آبادکتول، مینودشت و بندرگز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

به گفته فاضل در حال حاضر ۱۸۶ نفر به علت مبتلا شدن به ویروس کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گلستان بستری هستند که حال ۹ نفر آنان وخیم است.

وی اظهار داشت: تغییر رنگ شهرستان‌های گلستان به معنی ساده‌انگاری و عادی‌انگاری در رفتارهای بهداشتی نیست و مردم باید همچنان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار