آیت الله نورمفیدی گفت: مهندسین ما باید روز به روز به خصوص در بحث ساختمان هم از نظر کمی و کیفی پیشرفت های به روز و به ساعت داشته باشند و در فعالیت های خودشان فرهنگ اسلامی ملی را مورد توجه قرار دهند.

مهندسین فرهنگ اسلامی ملی را در ساخت و سازها مورد توجه قرار دهند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» به مناسبت «۵ اسفند، روز مهندس» با تبریک این روز، گفت: مهندسی در زمینه های مختلف به خصوص در زمینه ساخت و ساز، ساختمان سازی و مقاوم سازی ساختمان ها پیشرفت های خوبی کرده و از نظر فنی و مهندسی به شکلی شده که ما در این زمینه صادرات داریم.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با مبارک خواندن این اقدامات، افزود: مهندسین ما باید روز به روز به خصوص در بحث ساختمان هم از نظر کمی و کیفی پیشرفت های به روز و به ساعت داشته باشند و در فعالیت های خودشان فرهنگ اسلامی ملی را مورد توجه قرار دهند.

 

وی با بیان اینکه کشور ما دارای یک فرهنگ ویژه ای است، گفت: این فرهنگ در ساخت و سازها مورد توجه قرار گیرد.

 

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: شاید در خیلی از کشورها این فرهنگ ها مورد توجه نباشد ولی در کشور ما خانه و مسکن محل آرامش انسان است و باید در خانه از هر نظر آرامش داشته باشد.

 

وی تاکید کرد: در ساخت و سازها اشراف ها مورد نظر باشد و طوری طراحی شود که ساختمان ها به همدیگر اشراف نداشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به استفاده از معماری ایرانی و سنتی در ساخت و سازها، خاطرنشان کرد: استان گلستان یک معماری ویژه ای برای خودش داشته است که مهندسین باید در ساخت و سازها این معماری را مدنظر قرار دهند.

 

وی ادامه داد: مهندسین می توانند مردم را با این معماری سنتی زیبای خودمان آشنا کنند و جامعه را به این سمت سوق دهند که در ظاهر بناها معماری اسلامی ملی رعایت و این زیبایی نشان داده شود.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: مردم به ساخت و سازها و مهندسین به شکل و محتوا توجه کرده و هم جامعه را متوجه کنند.

 

وی با بیان اینکه ساخت و سازها و ظاهر آنها نشانه اصالت یک ملت است، گفت: این ساخت و سازها نشان می دهد که این ملت دارای یک فرهنگ برای خودشان است و تابع دیگران نیستند و فرهنگ اصیل خودشان را حفظ می کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار