مدیر کار آفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت که از زمان شروع طرح اشتغال روستایی و عشایری در سال ۹۷ تاکنون حدود پنج میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای ۶ هزار و ۸۸ طرح تولیدی و اقتصادی در مناطق روستایی این استان پرداخت شد.

پنج هزار میلیارد ریال وام اشتغال روستایی در گلستان پرداخت شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ موسی بی‌باک روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دستگاه‌های اجرای گلستان در مدت یاد شده ۱۱ هزار و هشت طرح توسعه‌ای، ایجادی و مشاغل خانگی را برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان معرفی کردند که پس از بررسی‌ طرح‌ها از سوی کمیته‌های فنی و بانک‌های عامل، با پرداخت وام به ۶ هزار و ۸۸ طرح موافقت شد.

وی بابیان اینکه بازدیدهای نظارتی از روند اجرای طرح‌های اشتغال روستایی به صورت مستمر در حال انجام است، افزود: در این مدت صاحبان ۶۸ طرح به تعهدات خود عمل نکردند که این افراد برای افزایش درصد کارمزد تسهیلات از ۶ به ۱۸ درصد و یا عودت وام به بانک معرفی شدند.

به گفته بی‌باک، با اجرای طرح‌های اشتغال روستایی که از سال ۹۷ تاکنون پرداخت شده، حدود ۹ هزار فرصت شغلی پایدار ایجاد شده یا خواهد شد.

مدیر کار آفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان همچنین از پرداخت ۵۷ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی درسال گذشته خبر داد و گفت: این تسهیلات برای اجرای ۴۲۵ طرح مستقل یا پشتیبان پرداخت شده است.

وی، حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا را از اولویت‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اعلام کرد و افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۳ هزار و ۲۳۸ طرح از طریق سامانه کار برای دریافت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات جبران خسارت این بیماری در استان اقدام کردند.

بی‌باک ادامه داد: تاکنون هزار و ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به هفت هزار و ۹۱۰ طرح پرداخت شده و پرونده بقیه طرح‌ها نیز در مرحله تکمیل فرآیند بانکی قرار دارد.

وی تصریح کرد: این تسهیلات در قالب خود اشتغالی به میزان ۶۰ میلیون ریال و کارفرمایی به میزان ۱۶۰ میلیون ریال با کارمزد ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲ ساله پرداخت می‌شود.

مدیر کار آفرینی اداره کل تعاون گلستان همچنین یادآور شد که در راستای حمایت از کارگران واحدهای آسیب دیده از کرونا، از اسفند ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹ به ۲۰ هزار و ۲۵۲ نفر در این استان ۱۷۰ میلیارد ریال بیمه بیکاری پرداخت شد.

بی‌باک از اجرای طرح پرداخت یارانه دستمزد با هدف حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در گلستان نیز خبر داد و گفت: در این طرح دولت ۳۰ درصد از حقوق کارگران واحدهایی که در این دوران اقدام به جذب نیروی جدید کردند به مدت یک سال پرداخت می‌کند که تاکنون ۹۶۰ نفر از مزایای این طرح در استان استفاده کردند.

استان گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام، نژاد و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار