نماینده شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی:

نماینده شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از کارهای خوبی که جهاددانشگاهی در شرق استان گلستان انجام داده پروژه دهکده گیاهان دارویی است، اظهار کرد: این پروژه ، مکان‌یابی بسیار خوبی دارد که مشرف و مجاور جاده بین‌المللی شمال به مشهد مقدس و درنزدیکی پارک ملی گلستان است.

دهکده گیاهان دارویی را تا تولید دارو پیش می‌بریم/ گلستان باید قطب گردشگری کشاورزی شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ رضا آریان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از مرکز آموزش جهاددانشگاهی گنبدکاووس با اشاره به اینکه یکی از کارهای خوبی که جهاددانشگاهی در شرق استان گلستان انجام داده پروژه دهکده گیاهان دارویی است، اظهار کرد: این پروژه ، مکان‌یابی بسیار خوبی دارد که مشرف و مجاور جاده بین‌المللی شمال به مشهد مقدس و درنزدیکی پارک ملی گلستان است.

 

وی با بیان اینکه یکی از ابعاد این پروژه مهم موضوع توریسم کشاورزی است که در استان گلستان نوپا و البته پرجاذبه است، افزود: نکته مهم این است که گردشگری در این بخش برای بازدیدکنندگان همراه با دستاوردهای علمی، مهارتی و شناخت نسبت به ظرفیت‌های گیاهان دارویی منطقه خواهد بود.

 

تغییر الگوی کشت در اراضی شیبدار شرق گلستان/ اجازه خام فروشی گیاهان دارویی را نمی دهیم

 

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی بعد دیگر این پروژه را که مهمترین موضوع آن است تغییر الگوی کشت در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: می دانید که 70 درصد از اراضی شیبدار استان در منطقه شرق به ویژه مینودشت تا کلاله هستند که کم‌بازده بوده و باران همواره خاک مناسب را شسته و می برد و گیاهان خاصی کشت می شود که بازدهی خوبی هم ندارد.

 

آریان پور با تاکید بر اینکه اگر بتوانیم این مزارع را به مزرعه گیاهان دارویی تبدیل کنیم یک جهش بزرگ در درآمدزایی و توسعه کشاورزی در منطقه ایجاد می کنیم، ادامه داد: برای رسیدن به این نقطه و فراگیر شدن فرهنگ این کشت باید یک الگوی موفق به صورت عملی انجام و مورد نمایش گذاشته شود که این مهم هم در دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی در حال اجراست.

 

وی با اشاره به اینکه یک بخش مهم کار هم که ازسوی متولیتان این دهکده در استان و جهاددانشگاهی کشور نسبت به انجام آن قول گرفته‌ایم تکمیل زنجیره تا اسانس‌گیری و تولید دارو از این گیاهان دارویی است، تصریح کرد: ما تاکید کرده‌ایم که همزمان با تغییر الگوی کشت و تولید گیاهان دارویی مرغوب بخواهیم خام فروشی کنیم و گیاهان ما به استان‌های دیگر برای تولید دارو ارسال شود.

 

صنایع تکمیلی گیاهان دارویی را به گلستان می‌آوریم/ حمایت مجمع نمایندگان از پروژه‌های جهاددانشگاهی

 

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی ایجاد صنایع تکمیلی کشاورزی به ویژه گیاهان دارویی را از ضرورت های توسعه این طرح دانست و گفت: کشاورزان هم وقتی ببینند که صنایع تکمیلی و تبدیلی این کشت در منطقه وجود دارد و به اشتغال منطقه نیز کمک می کند قطعا با انگیزه بیشتری به دنبال تغییر الگوی کشت می رود.

 

آریان پور با تاکید بر ضرورت امنیت کشاورزی، امنیت اقتصادی و خوداتکایی در فرآیندهای توسعه، اضافه کرد: وقتی ضنایع تبدیلی مرتبط با این موضوع در استان‌های دیگر باشد کارشکنی‌ها، بی‌ارزش قلمداد کردن ظرفیت‌های ما و عدم اهمیت به اقتصاد کشاورزان ما را شاهد خواهیم بود.

 

وی از آمادگی کامل خود و مجمع نمایندگان استان گلستان برای حمایت تمام قد از پروژه دهکده گیاهان دارویی، گفت: بنده این موضوع را به استاندار محترم نیز منتقل کرده ام که این پروژه یک پروژه بزرگ ملی است و باید برای توسعه آن همت همه دستگاهها را به میدان آورد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار