مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: خانه‌های آسیب دیده از فرونشست و رانش زمین سال‌های گذشته در شهر فراغی کلاله با پایان مطالعات زمین‌شناسی و تامین اعتبار ایمن‌سازی خواهد شد.

خانه‌های آسیب‌دیده از رانش زمین شهر فراغی کلاله ایمن‌ می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، رسول حسام روز یکشنبه در نشست بررسی فرونشست و رانش زمین شهر فراغی اظهار داشت: شهرداری، شورای اسلامی شهر فراغی و مسوولان شهرستان کلاله بر اساس وظیفه‌ سازمانی باید وارد موضوع شوند تا در زمانی کوتاه این مشکل برطرف گردد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: پیگیری برای تامین اعتبار از منابع ملی و استانی برای ایمن کردن خانه‌های خسارت دیده مردم شهر فراغی ادامه دارد.

فرماندار کلاله نیز در این نشست با اشاره به آغاز فرونشست و رانش زمین در شهر فراغی از سال ۱۳۹۴ گفت: از زمان وقوع این پدیده طبیعی تاکنون مطالعات فراوانی انجام شده و اگر اقدام فوری، عملی و جدی نسبت به این موضوع انجام نگیرد در آینده شاهد تبعات منفی اجتماعی، محیطی و اقتصادی آن خواهیم بود.

فرهاد شیبک با اعلام وارد شدن خسارت به ۱۰۰ واحد مسکونی در شهر فراغی بر اثر رانش زمین، تصریح کرد: باید اقدام فوری و عملیاتی با تامین و تخصیص اعتبار برای رفع نگرانی‌های مردم انجام گیرد.

فراغی، شهری از توابع بخش پیشکمر شهرستان کلاله در استان گلستان است.

این شهر سال ۹۱ از تجمیع ۱۱ روستا ایجاد شد اما به گفته کارشناسان، به دلیل انجام نشدن مطالعات لازم از چند سال قبل رانش زمین در این محدوده همراه با خسارت فراوان به ساکنان شروع شده است.

شهرستان کلاله با بیش از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت ساکن در ۲ نقطه شهری و ۱۲۰ روستا و هزار و ۷۵۲ کیلومتر مربع وسعت در شرق استان گلستان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار