مدیرکل کمیته امداد گلستان؛

بابایی با اشاره به چالش های تسهیلات اشتغالزایی که برخی از بانک ها پرداخت می کنند، یادآورشد: برای ابلاغ ها در ابتدای سال حدود پنج تا 6 ماه زمان از دست می رود و از برخی بانک ها نیز انتظار داریم در جریان ضمانت ها همکاری بیشتری داشته باشند چرا که از مددجویان داشته ایم که برای دریافت تسهیلات 4 ضامن درخواست شده است.

روایت غم انگیز ضامن، مددجو کمیته امداد و بانک ها/ انتظار مدیرکل کمیته امداد گلستان از رییس جمهور

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، عیسی بابایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برپایی پایگاه های جشن نیکوکاری در سراسر استان اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور جشن نیکوکاری با شعار «عیدی برای همه» در گلستان آغاز شد و مردم گلستان در آستانه سال جدید با گلریزان عاطفه به استقبال بهار می‌روند.

مدیر کل کمیته امداد گلستان خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شرایط ویژه ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا، برگزاری جشن نیکوکاری زودتر از موعد سال‌های قبل و از اول اسفندماه، با تاکید بر استفاده از روش‌های الکترونیکی آغاز شده، ولی براساس سنت هر ساله این نهاد پایگاه‌های جمع آوری کمک‌های مردمی را مستقر در میادین اصلی شهر نیز خواهند داشت.

وی افزود: امسال 400 پایگاه آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم استان گلستان در جشن نیکوکاری هستند، با آغاز جشن نیکوکاری، 30 پایگاه در سطح شهر و میادین اصلی، 350 مرکز نیکوکاری و 20 اداره کمیته امداد در سطح استان آماده دریافت کمک‌های مردمی به نیازمندان در سراسر استان هستند.

بابایی اذعان کرد: روز پنجشنبه دوازدهم اسفندماه در همه میادین اصلی شهرهای استان، پایگاه جشن نیکوکاری ایجاد می‌شود و دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری نیز آماده دریافت کمک‌های نقدی مردم نوعدوست است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با بیان اینکه سال گذشته  15میلیارد و 500 میلیون تومان کمک مردم نوعدوست و مراکز نیکوکاری در جشن نیکوکاری جمع آوری شد، تصریح کرد: هم استانی های خیراندیش می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به صورت الکترونیکی از طریق آنی پرداخت و کد دستوری #017*1*8877* و یا کمک های نقدی از طریق شماره کارت 0226-9997-9918-6037 و شماره حساب 0111804689008 نزد بانک ملی واریز و همچنین با مراجعه به سایت امداد به نشانی emdad. ir در جشن نیکوکاری امسال مشارکت کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای اصلی این اداره کل در حوزه اشتغال می باشد، متذکرشد: در سال جاری تا بهمن ماه  7 هزار و 600 فرصت شغلی به ارزش مالی ۲۴۰میلیارد تومان ایجاد اشتغال داشتیم.

بابایی اذعان کرد: 2 هزار و 350 خانوار کمیته امداد گلستان به درآمد حداقلی رسیده اند و کمیته امداد بنا دارد تا مرز خودکفایی کامل خانواده ها بدون نیاز وابستگی در کنار مددجویان باشد‌.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با اشاره به معرفی 900 نفر به موسسه های کاریابی عنوان کرد: یکی از سیاست های ما به کارگیری از افرادی است که فرصت های شغلی را می شناسند و در همین جهت نیز تاکنون 70 نفر در حوزه های مختلف راهبری شغلی مددجویان را انجام می دهند.

وی افزود: بر اساس مصوبه دولت و مجلس در سال آینده برای پنج دهک نیازمند به دنبال اشتغال سال آینده کمیته امداد بنا دارد تا ۳۰۰هزار فرصت شغلی ایجاد کند که نشان از این می دهد تنها مددجویان در سال آینده جامعه هدف کمیته امداد برای ایجاد اشتغال نیستند.

بابایی با اشاره به چالش های تسهیلات اشتغالزایی که برخی از بانک ها پرداخت می کنند، یادآورشد: برای ابلاغ ها در ابتدای سال حدود پنج تا 6 ماه زمان از دست می رود و از برخی بانک ها نیز انتظار داریم در جریان ضمانت ها همکاری بیشتری داشته باشند چرا که از مددجویان داشته ایم که برای دریافت تسهیلات 4 ضامن درخواست شده است.

۱۳هزار و ۱۸۰مددجو نیازمند مسکن در گلستان

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان در خصوص احداث 2 هزار و 281  واحد مسکن برای مددجویان نیز عنوان کرد: از دیگر برنامه های ما در راستای تامین مسکن مددجویان بازسازی هزار 641 واحد مسکن است.

وی ادامه داد: ۱۳هزار و ۱۸۰نیازمند مسکن در گلستان داریم که 8هزار مددجو روستایی و بیش از 5 هزار نفر نیز مددجو روستایی هستند.

بابایی در خصوص معافیت مددجویان کمیته امداد از انشعابات آب، برق، گاز نیز اظهار کرد: به جهت اینکه باید اطلاعات را منتقل کنیم تا مددجویان معاف شوند به شرط رعایت الگوی مصرف نیازمند شماره کنتور مددجویان هستیم به همین جهت درخواست داریم تا هرچه سریع تر اطلاعات خود را در سامانه شخصی خود برای ارائه خدمات بهتر وارد کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با اشاره به کمک ۳۷۰میلیارد تومانی مردم گلستان به نیازمندان عنوان کرد: از رییس جمهور محترم انتظار داریم که به حوزه توانمند سازی نیازمندان توجه بیشتری داشته باشند چرا که هزینه های درمان برای مستمری بگیران با سنین بالا افزایش قابل توجه داشته است.

وی گفت: در حوزه مسکن نیز بانک ها به یکباره تسهیلات با نرخ 18 درصد سود را ارائه دادند که برای مددجو پرداخت این تسهیلات سنگین است به همین جهت سعی داشتیم با اعتبارات داخلی کار را پیش ببریم که سرعت را پایین آورده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار